3x5 aromaterápiás ajánlat a téli depresszió ellen

Mindig kimerültnek érzed magad? Mégis nehezen tudsz elaludni, és álmatlanul forgolódsz? Sötétebben látod a világot,mint amilyen az valójában? Lehet, hogy neked téli depressziód van? Néhány valóban hatékony természetes módszerrel segítünk neked, hogy megszabadulhass tőle!

Aromaterápia – több mint szimatolás
Sokan azt gondolják, hogy az aromaterápia abból áll, hogy különféle illatokat szaglászunk. Mivel ez eléggé hiteltelenül hangzik, ezért nem is hisznek az aromák gyógyhatásában. A terápia komplex módon történő alkalmazásában szerepel az illat belélegzése, az illat aromájával történő nyugtató fürdő, illetve aromás masszázs, vagy az egyes aromák használatának speciális keveréke.

A jó illóolaj
A karácsony környékén kapható illatosított olajak többsége gyógyászati célokat nem, csupán a lakás illatosításának célját szolgálja. Kellemes illatukat ugyanis kőolajipari melléktermékekből és adalékokból nyerik. Finom illatuknak nincs semmi köze az eredeti illatanyaghoz. Ahhoz, hogy terápiás célra használható olajat vegyünk, mindenképpen meg kell győződnünk arról, hogy az alapanyag gyógyszerkönyvi tisztaságú. Nagyon fontos, hogy illóolajat belsőleg használni otthoni terápiás folyamatban szigorúan tilos! Ha külsőleg bőrre használjuk az olajat, akkor mindig használjunk vivőolajat, és végezzünk bőrpróbát a csukló érzékeny bőrén, egy mogyorónyi helyen.

5 aroma, ami segít csökkenteni a téli depressziót
1. Rozmaring: hagyományosan az emlékezetet javító gyógynövény, serkenti az agyat, könnyebb tanulni, ha ez az illat van a lakásban, és akár a homlokunkra is kenhetünk belőle, ha egy nehezebb vizsga vagy dolgozat előtt állunk, mert segíti az összpontosítást, a koncentrációt.
2. Bergamott olaj: a jó kedély megteremtéséhez használhatjuk, de csak akkor, ha kedveljük sajátos illatát. Nagyon fontos, hogy minden olaj csak akkor hatásos, ha illatát kellemesnek érezzük, nem idegenkedünk tőle.
3. Kamilla illóolaj: Feszültségoldó, emésztést javító hatású illóolaj. Különösen ajánlott illóolaj keverékekbe, ha valaki táplálkozási zavarban is szenved (anorexia-bulimia), ami gyakran jár együtt a téli levertséggel. Például ilyenkor folyton csemegékkel próbálja vigasztalni magát valaki, vagy annyira elmegy az életkedve, hogy még enni sem tud.
4. Neroli, vagy más néven narancsvirág olaj: elég drága olaj, de mindenképpen érdemes tartanunk belőle odahaza. Ellazítja a fáradt idegrendszert, jókedvre derít. Az aromás fürdők elengedhetetlen alkotóeleme.
5. Geránium olaj: a feszült, ideges ember sokkal könnyebben lesz depressziós. Ez az olaj különösen a hölgyek számára ajánlott, hiszen a klimaxban, vagy a nehéz napok előtti feszültséggel teli időszakban különösen hatásos, ugyanúgy a karácsonyi időszak előtti stresszt is segít elviselni. A legjobb feszültségoldó, ezért a feszült izmokat kioldó masszázsolaj elengedhetetlen eleme lehet.

Aroma alapszabályok: Egy nehéz illathoz egy-két könnyű illat társul. Egy vivőolajjal vagy más vivőanyaggal keverhetjük. Figyeljünk, hogy az olajak szavatossága ne járjon le! A legalapvetőbb olaj a levendula, amiből maximum 6 cseppet mindegyik keverék tartalmazhat.

5 felhasználási mód, amit kombinálj!
1. Lakás és textilek illatosítása
– a levegőt, vagy a lakásban található textileket permetezéssel illatosítjuk. Fontos, hogy az illatanyag ne hagyjon nyomot a textilen, illetve hogy időről időre alaposan szellőztessünk ki. A lakás levegőjének leghatékonyabb illatosítása aromalámpácskával történik. Mivel ebben mécses ég, óvatosan bánjunk vele.
2. Homlok bedörzsölő olaj – egy vivőolaj és egy –két egyéb olaj keverékéből készül. Igen egyszerűen készíthetünk belőle egy stiftet, amivel a homlokunkat dörzsölhetjük be, esetleg az orrunk alatti területhez is érinthetjük. Vásároljunk egy köröm és kozmetikai boltban kapható, filctollszerű szivacsbetétes tollacskát, és ezt itassuk át az aromával.
3. Masszázs olaj – a vivőolajhoz adott olajak keveréke, amivel az egész testet, a hátat, az arcot, vagy éppen csak a talpat kezelhetjük.
4. Fürdőolaj – valamilyen illatmentes fürdőszerhez (gyógyszertári fürdőkrém) adagolt olaj, amit kádfüdőben, relaxáció közben alkalmazunk. Kombináljuk a következő alcímben írott folyadékok fogyasztásával!
5. Utazó olaj – olyan keverék, amit mindig magunknál hordunk. Használhatjuk autónkban, a szellőztető rendszer elé helyezett gézdarabon is, ám figyeljünk, hogy semmiképp ne altató, hanem élénkítő hatású olajat keressünk erre a célra.

Depresszióűző italok aromaterápia mellé
A méz talán a legjobb „antidepresszáns”. Nem csak az illóolaja használható keverékekbe, hanem maga a méz is, néhány kanállal az illóolajokkal együtt feloldva, a fürdővízbe is tehetünk, bőrön keresztül felszívódik és nyugtat. Olcsóbb és könnyebben beszerezhető, mint az illóolaja, ami sűrű és propoliszos illata van.
Ha valaki szereti a tejet, lefekvés előtt egy pohár meleg, mézes tej édes álmot hoz.
Ha a mézes tejhez egy kevés természetes kakaót is adunk, akkor inkább élénkítő, depressziót űző italt kapunk.
A kamillatea langyosan szintén nyugtató hatású.
A zabból vagy más magvakból készült „gabonatejjel” kevert méz szintén jó hatású depresszió ellen.

5 további fontos antidepressziós lépés
1. Sétálj sokat a természetben – menj állatok közé. Például sétáltass kutyát.
2. Egyél narancssárga és piros – vagy általában színes – gyümölcsöket, idd ezek levét.
3. Fogyassz táplálék kiegészítőket, vitaminokat.
4. Kerüld a csokit-cukorkát, kávét és fekete teát, igyál helyette a fentiekből, és kerüld a telített zsírsavakat tartalmazó ételeket.
5. Jógázz, meditálj, járj társaságba, gondolkodj pozitívan.

Ha ezeket a tippeket kipróbálod, sokkal jobban elviselhető lesz számodra is a borongós, ködös, hideg tél.

Az itt ajánlott módszerek csak segítik, de nem helyettesítik az orvosi kezeléseket!
Ha depressziósnak érzed magad, keresd a tanácsadók segítségét >>>
Még többet a téli depresszióról >>>

Váraljai