Fuss, ha kedves az értelmed!

Egy remek módszer, hogy ne csak izmainkat, de egyben agyunkat is karban tartsuk!

Nem csodaszer, bárki számára elérhető, és nem csak erős, de okos is leszel tőle! Ez pedig nem más, mint a futás. Idősebbeknek a lassabb séta is megteszi, a középkorúak kocogjanak, a fiatalok fussanak az eszükért!

Vajon miben rejlik a futás, séta, kocogás csodálatos hatása?
Egyszerű: mozgás közben az agy vérellátása is javul, friss oxigénnel telítődik, ez serkenti működését. Másrészt a futás egyfajta aktív meditáció is. Nem gondolkodunk, a ritmusos mozgás és a légzés köti le figyelmünket, agyunk pihen, míg a test izzad. Ilyenkor a legkevésbé kontrolláljuk gondolatainkat, és fejünk szép lassan kitisztul. A napi stressz levezetésére is alkalmas testedzés kisepri fejünkből is a negatív, rossz gondolatokat.

Sok tudós, feltaláló, író esküszik rá, hogy legjobb ötleteik séta vagy kocogás közben születnek. A rendszeresen kocogó gyerekek az iskolában is jobban teljesítenek, mint lusta társaik. Idős embereknél a mindennapi séta késlelteti az elbutulás, szenilitás kialakulását. Tudományos kísérletek azt is igazolták, hogy a régebbi feltevéssel ellentétben, miszerint az agysejtek nem regenerálódnak, futás közben képződnek újak! Arról nem is beszélve, hogy amíg futunk, biztosan nem csinálunk semmi olyasmit, ami ártalmas lehet szellemi egészségünkre, például nem bámulunk a tévében idióta sorozatokat, vagy nem vedelünk fröccsöt a sarki kocsmában.

HarmoNet tipp: Egészséges, hosszú élet - Sport és a hétköznapok>>>