A C-vitamin fogyasztó ereje

A fogyókúrák legnagyobb része, igen drasztikus, erős váltás a mindennapokhoz képest, és megterhelő a szervezet számára. Az igazán jó fogyókúra azonban nem csak lekapja rólad a kilókat hanem roborál is!

A fogyókúrák többségében inkább megterhelik a szervezetet, elsősorban a vizet fogyasztják le rólad, és a vitamin szintedet csökkentik. Míg egy másik részük inkább a gyomrot és a beleket lehetetleníti el. A legtökéletesebb fogyókúrák a természetes módszerek, azok az apró lehetőségek, amelyekért szinte semmit sem kell tennünk, maguktól megoldják a súlyproblémáinkat. Az egyik legtökéletesebb fogyókúra, ha csak néhány kg-tól szeretnél megszabadulni a C-vitamin szint növelése. (1-5 kg)

A C vitamin szint a tavaszi, nyári időszakban automatikusan növekszik a nyár terményeitől, a zöldségektől és gyümölcsöktől, a több fénytől jobban is hasznosul. Ekkor nem csak feltöltődhetünk tőle, hanem szinte túl is ehetjük magunkat belőle. A C-vitaminról sajnos súlyos félreértések keringenek a nagyvilágban. Ilyen félreértések, hogy nagy mennyiségben vesekövet okoz, vagy akár életveszélyes is lehet. Természetesen a C vitaminnak nincsenek ilyen drasztikus hatásai.
 

 


Ami a vesekő kialakulást illeti, természetesen létrehozhat vesekövet arra érzékeny egyéneknél, olyan személyeknél, akik nem tudják megfelelően bontani az egészség legfontosabb láncszemét, azonban még ekkor is inkább a hosszas, tartós szedést kísérheti ez a mellékhatás, valamint elsősorban a mesterséges szerekre vonatkozik ez az állítás. Ha biztosra akarsz menni, a legtökéletesebb, ha a C -vitamint természetes formában juttatod be, élelmiszerekkel a szervezetedbe. Ahhoz, hogy egy kis ihletet kapj, és rápillants a dolog lényegére cikkünk végére egy napi mintaétrendet mellékeltünk.

A megnövelt C-vitamin szinttel gyakorlatilag fokozod a szervezet regenerálódását, valamint elérheted a kívánt hatást, ez a vitamin ugyanis egyszerűen leégeti rólad a zsírt. A C vitamin felgyorsítja a szervezet ürülési folyamatait, s itt elsősorban a sejtek belső anyagcseréjéről beszélünk, a zsírsejteket egyszerűen felégeti.

Melyek azok a termékek, élelmiszerek, amelyek a legjobban segíthetnek téged a súlytól való megszabadulásban?

A C-vitamin bevitelt e mellett növelhetjük mesterséges szerek alkalmazásával. Ezeket elsősorban arra az esetre javasoljuk, ha átmenetileg valamilyen meghűlésben, egyéb fertőzéses betegségben szenvedsz, azonban a fogyókúrát is kiegészítheti. Nyáron 500 mg C vitaminnál többet kiegészítésként szedni azonban felesleges túlterhelést jelent a szervezet számára. Ha a fogyókúrás hatást növelnéd, akkor érdemes a C-vitaminos termények növelésével ugyanakkor a vitaminmentes élelmiszerek csökkentésével próbálkoznod, azzal a pozitív felkiáltással, hogy nem fogyasztasz értéktelen élelmiszereket (fagylalt, pékáru, stb.)

HarmoNet tipp: Szexi lábak strandszezonra >>

A C-vitaminnal kapcsolatosan egyetlen szabálynak kell megfelelned! A C-vitaminnal együtt sosem szabad kalciumos terméket fogyasztanod, mivel ez leköti a vesében a C-vitamint homok, kő formájában csapódik ki. Ez nem csupán a gyógyszertári kalcium pezsgőtablettára vonatkozik, hanem a hozzáadott kalciumot tartalmazó termékekre is, ezekre mindig figyelni kell. PL. 1-1 óra különbséget kell tartani kalciumozott kakaópor, gabonapehely, stb. fogyasztása és vitamin bevétele között! Ha ezt az egyszerű aranyszabályt nem szeged meg a c vitamin nem fordulhat ellened, s minden cseppje hasznosul.



A C-vitamin ellenségei, ha nem szeretnéd, hogy a kúra alatt az élelmiszerekből korán elfogyjon az élet, igyekezz az alábbi módon táplálkozni:

Mintaétrend
Mintaétrendünkben gondoltunk olyanokra is akiknek a pénztárcáját egy-két hetes kis C-vitamin kúra nem terheli meg, azonban olyanokra is, akik szívesebben hoznák ki olcsón, sőt spórolósan ezt a dolgot, így alternatívát ajánlunk nektek! Az élelmiszer minden esetben bőséges kell legyen, hogy a szervezet érezze, felesleges tartalékolnia, kellemes mazsolázást!

Reggeli
10 dkg eper
10 dkg piros, vagy feketeribizli
10dkg áfonya

vagy 1 nagyobb fej alma és 1 nagyobb fej grapefruit gyümölcssalátának fahéjjal

Nyersen, önmagában fogyasztva, vagy turmixként, kevés mézzel, cukor nélkül! Egy órával később a reggeli ismételhető a megszokott módon: 1 szelet teljeskiőrlésű, vagy rozsos kenyér, margarin, reszelt sajt, zöldpaprikával, paradicsommal. Hűs citromos tea, melybe a citromot már a tea kihűlése után raktuk bele.

Tízórai
1 nagyobb narancs, grapefruit vagy mandarin. Mellé fogyaszthatunk akár feketekávét is, szigorúan tejtermék nélkül, bontva!



HarmoNet tipp: Az eper - epres finomságok >>

Ebéd
Főtt burgonya, vagy hagymás, tört, sült burgonya
Mellé: Fejessaláta, paprika, paradicsom felhasználásával készült vegyessaláta (vagy cékla) Kombinálható hónaposretekkel, jégcsapretekkel, fűszerekkel, olivaolajjal.
Rántott szejtán, vagy egy szelet párolt csirkemellfilé

Nassolásnak gyümölcskehely, maximum 2 gombóc fagylalttal vagy 10 dkg málna és 10 dkg ribiszke. A nap folyamán a folyadékbevitelre, az ásványvíz bevitelére is ügyeljünk! E mellé fogyaszthatunk rengeteg citromos vizet, Olykor akár limonádét, vagy lime-os koktélt.

Uzsonna
Gyümölcslékoktél narancsból, ananászból és répaléből
vagy
Joghurtos padlizsán kétszersülttel bodzaszörppel (lehetőleg kevés cukorral)

Vacsora
Vegyessaláta barna kenyérrel, sajttal, túrókrémmel, körözöttel
vagy
Főtt, tört burgonya, párolt spenóttal, fokhagymával és szerecsendióval fűszerezve

Ha még nem volt elég a nassolás
Friss nyers ananászt, vagy epret vehetsz magadhoz, hűs csipketeát kortyolgatva.