A bioélelmiszer lesz a megszokott?

Újabb fejlesztések a biogazdálkodás terén. 21 útirány és fejlesztési konstrukció. Hamarosan a biogazdálkodás lehet a megszokott, ha Te is akarod! Mi vár ránk a jövőben? Ne feledd: az vagy, amit megeszel!

Az Európai Bizottság a belgiumi Foir de Libramont mezőgazdasági kiállításon ma indítja útjára új biogazdálkodási kampányát, melynek jelmondata: "Ökológiai gazdálkodás. A természetért és Önért." A promóciós kampány a biogazdálkodási szektorral együttműködve igyekszik tájékoztatni a társadalom egészét a biogazdálkodásról és a bioélelmiszer-termelésről, illetve azok előnyeiről. A kampány célja a fogyasztói tudatosság és a biotermékek iránti elkötelezettség növelése, különös hangsúlyt fektetve a következő generációk, a fiatalok és gyermekek tájékoztatására, akiknek nagy szerepük van a biogazdálkodás jövőjében.

"A biotermékek iránti fogyasztói igény folyamatos növekedése egyre több üzleti lehetőséget nyújt az élelmiszer-beszállítói lánc valamennyi résztvevőjének. Kampányunk elindításával felkérek minden, a biogazdálkodásban érintett személyt, hogy támogassa a biogazdálkodás alapgondolatát: "Ökológiai gazdálkodás. A természetért és Önért." - mondta Mariann Fischer Boel mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős európai biztos.


Az elmúlt években a bioszektor szereplőinek száma jelentősen megnőtt, kiegészülve a gazdálkodók, termelők, feldolgozók és beszállítók csoportjával. 2005-ben az EU-25-ben összesen 182 305 biotermelő- és szolgáltató volt, ez 2004-hez képest 13,4%-os növekedést jelent. Az elmúlt években a legtöbb tagállamban - az új tagállamokat is beleértve - az európai biogazdálkodók kiskereskedelmi piaca igen erős - 5-30%-os - növekedést mutatott. A megnövekvő fogyasztói igények a biogazdálkodási piac erősödését idézték elő, és új lehetőségeket nyitottak meg a gazdálkodók és feldolgozók számára.

A kampányt az Európai Bizottság indítja el a vidéki élet több aspektusát is bemutató Foir de Libramont mezőgazdasági kiállításon. Közös sajtótájékoztatójukon versenyt is hirdetnek a biogazdálkodás új logójának megtervezésére.  A sajtótájékoztatón olyan fontos közszereplők is megjelennek, mint Sabine Laruelle, a kis- és középvállalkozásokért és az önálló vállalkozókért felelős földművelésügyi belga miniszter; Benoit Lutgen, a Wallon régió mezőgazdaságért, vidékügyért, környezetvédelemért és turizmusért felelős minisztere; valamint Kris Peeters, a flamand kormány miniszterelnöke.
A sajtótájékoztatón bemutatásra kerül az Európai Bizottság kampányának központi eleme: a biogazdálkodásról szóló többnyelvű weboldal. Az élelmiszeripari és gazdálkodási szektor szakemberei 22 nyelven tölthetnek le a biotermelést és - gazdálkodást népszerűsítő marketing - és információs anyagokat.


Az új promóciós kampányról
A biogazdálkodási kampány ernyő-felépítése az EU-ban tevékenykedő bioszektor szereplőinek érdekeit szolgálja, és egyben a kampány aktív részesévé teszi őket. A kampányt az Európai Bizottság egy biogazdasági szakértőkből álló szakmai csoporttal együttműködve dolgozta ki. A nemzeti szakértők a helyi mezőgazdasági minisztériumok és a nemzeti és nemzetközi biogazdálkodási szervezetek képviselői közül kerültek ki. A kampány az európai bioélelmiszerekre és -termelésre vonatkozó cselekvési terv {SEC(2004)739} alapján készült. A cselekvési terv 21 kezdeményezést sorol fel a bioélelmiszerek piacának, illetve szabályainak fejlesztésére, melyek a hatékonyságot, az átláthatóságot, valamint a fogyasztói bizalom növelését hivatottak elősegíteni.