Milyen mozgásformát válassz? - Sport és diéta a vércsoportod szerint!

Milyen vércsoportba tartozol? Mi a legmegfelelőbb táplálkozási norma és ami ennél is fontosabb, az ajánlott sport számodra?

Van – e ennek jelentősége egyáltalán? Vagy ezek csak általánosítások? Tiszta vizet a pohárba! Mozgásformák vércsoport szerint!

Vércsoportunk sokkal fontosabb, mint ahogyan azt gondolnánk
Ha nem jól táplálkozunk és nem végezzük el a megfelelő sporttevékenységet, idővel, egészségi állapotunk egyre rosszabb lesz.

Minek következtében az alábbi tünetek jelenhetnek meg:

A jól kombinált vércsoportdiéta hatásai:
HarmoNet tipp:
Vércsoport alapú táplálkozá>> Vércsoportok
0 - ás vércsoport.
A vadász – Ebbe a vércsoportba tartozóak igen ellenállóak, erősek, öntudatosak, és  strapabírók. A 0 – ás a legrégebbi vércsoport – gyökerei abba az időbe nyúlnak vissza, amikor őseink még vadásztak és gyűjtögettek. Ehhez a típushoz fehérjében gazdag táplálkozás illik.

Diétás tanácsok:

A – s vércsoport
A földműves – Jellemző rá, hogy értelmes, találékony, érzékeny. Ahogy véget ért a vadászat és a gyűjtögetés kora, megváltoztak az étkezési szokások. A földeken dolgozó ember emésztési rendszere megpróbálta a növényi táplálékokból az optimumot kihozni. Ebben az időben keletkezett az A vércsoport. Táplálkozásának az alapjának a lényege: kevés hús és állati eredetű élelmiszer, sok zöldségféle, a vegetáriánus táplálkozás.

Diétás tanácsok:

Sport: szívet és érrendszert terhelő tevékenységek - valamennyi kardio jellegű sportmozgás, súlyzózás, nyújtó és lazító gyakorlatok – jóga, mély lazítás, stretching, pilates. 20 – 30’, heti 2 – 4 alkalommal. A testedzés, egyfajta biztonsági szelep a számukra.

B – s vércsoport
Nomád - Rugalmas, kiegyensúlyozott és kreatív. Az emberi történelem legalkalmazkodóbb szereplői a nomádok. A klíma változásainak megfelelően vándoroltak, minek következtében, ahhoz állandóan alkalmazkodniuk kellett. Ebből következően étkezésük is a legváltozatosabb.

Diétás tanácsok:
Sport: szívet és érrendszert terhelő tevékenységek - valamennyi kardio jellegű sportmozgás, súlyzózás, nyújtó és lazító gyakorlatok – jóga, mély lazítás, stretching, pilates + szellemi sportok mellé. 20 – 30’, heti 2 – 4 alkalommal. Válasszon olyan sportot, mely szellemi és testi kihívást is jelent.


AB – és vércsoport
A rejtélyes – Ő az ki ritka, karizmatikus, titokzatos. Ez a típus már az újkort szimbolizálja, ez a legfiatalabb, legmodernebb, legritkább vércsoport. Akik ide tartoznak, azoknak a felgyorsult élet lüktetése, ritmusa, nem okoz gondot. Azonban az ezzel járó idegesség nekik is a gyomrukra mehet. Ennek a típusnak javasolt a rendszeresen enni, de mindig kis mennyiségben. Enni mit és hogyan, egyaránt fontos.

Diétás tanácsok: Sport: szívet és érrendszert terhelő tevékenységek - valamennyi kardio jellegű sportmozgás, súlyzózás, nyújtó és lazító gyakorlatok – jóga, ugyanígy a mély lazítás, stretching, pilates. 20 – 30’, heti 2 – 4 alkalommal. Kombinálja az intenzív testgyakorlást lazító gyakorlatokkal, a feladatok visszatérő jellege is fontos.

Zsemlye Zsanette