A gyilkos: Rejtett cukor, minden élelmiszerben!

A mai kor emberének tápláléka tele van rejtett cukrokkal. Cukrozzák a gabonakészítményeket, kenyeret, pékárut, húsokat, tejtermékeket, salátákat, italokat... Ha nem hiszed, olvasd el a címkét! Szinte kivétel nélkül, közel minden élelmiszerben megtalálhatóak a cukrok adalékanyagként. A finomított cukor fogyasztása gyakorlatilag függőség! Hogyan szűrheted ki?

Az emberek már képtelenek nélküle élni. Nem szeretik és nem is részesítik előnyben a természetes ízű és alapanyagú élelmiszereket. Mondják, mert az olyan rossz, nincs semmi íze!...

DE IGENIS VAN! Mondjuk ezt mi hozzáértők, hiszen az ételek íze az, amit nem ízesítünk, csak esszük magukban azok nélkül. Legfeljebb némi természetes ízesítővel, mint fűszerekkel ízesítjük meg azokat.

Megfigyeltétek már, hogy a nők legtöbbje cukor vagy csokoládé függő? Ha szomorúak, ha örülnek, ha kis nassolni való vágynak, egyből a rossz minőségű, egészségtelen cukros ételnek nevezett dolgokhoz nyúlnak. Mint sütemények, cukorkák, csokik, fagylaltok, desszertek…

Tudtad, ha kívánod az édességet, valójában a szénhidrátot kívánod? Hiszen nem is magára a csokoládéra vágysz, hanem mindinkább az abban rejlő cukorra, azaz szénhidrátra, mint energia forrásra.

Tegyél egy próbát. Nagyon kívánod már azt a bizonyos édességet. Ekkor vegyél inkább magadhoz egy hatalmas adag gyümölcsöt, edd meg gyorsan, pihenj. Miután kielégítetted farkasétvágyad, már garantáltan nem fogod megenni csokoládédat. Hamar rá is fogsz jönni, hogy ez a dolog valóban így van, és ezentúl már óvatosabb leszel.


Figyeld meg magad, egyre több energiád lesz, vércukorszinted is javul, szebb lesz a bőröd, reggel aktívabban fogsz ébredni, és így tovább.
Ha azonban folytatod a cukor fogyasztását, hamarosan részesülhetsz Te is a sok – sok rosszból, amit annak következményeként szerezhetsz.

Ilyenek pl.:
HarmoNet tipp: Öltöztessük kékbe az országot a cukorbetegség világnapján! >>

A cukobetegség főbb típusai
1-es típus (inzulinfüggő): gyermek vagy serdülőkorban lép fel. Ilyenkor a szervezetben kevés az inzulin, vagy teljesen hiányzik.

2-es típus (egy ideig nem inzulinfüggő): felnőtt, vagy időskorban alakul ki. Az összes eset körülbelül 91%-a ebbe a típusba tartozik. Jellemzője az, hogy a hasnyálmirigy termel inzulint, de a szervezet nem tudja azt felhasználni.

Megemlítendő még a terhességi diabétesz, mely a terhesség idején alakul ki, vagy válik nyilvánvalóvá. A terhesség után rendszerint spontán megszűnik, de az érintett nők körében nagyobb a cukorbetegség későbbi kialakulásának kockázata.

Cukorbeteg lettem mi lesz velem? Első tanácsok kezdő cukorbetegeknek:

      1. Naponta többször egyen keveset!

      2. Túlsúly esetén fontos mielőbb lefogyni!

A fogyás során a zsírszövet mennyisége csökken, így a működtetéséhez, vezérléséhez szükséges inzulin mennyiség is megtakarítható. Az étkezésben a mennyiség és a minőség összhangjára figyeljen! Jó minőségű ételeket válasszon. A teljes kiőrlésű pékáruk, nemcsak egészségesebbek, de kevesebb fogyasztása is elegendő ahhoz, hogy jóllakottnak érezze magát.

HarmoNet tipp: Pély Barna a legédesebb fickó! Mit keresett a dokinál? >>

Mozgás, mozgás, mozgás!

      3. Figyeljen a szemére! A szem az érrendszer tükre, itt a legkönnyebb elcsípni a súlyos szövődményekhez vezető károsodást. 1-es típusú diabétesz betegeknél 15 év után kb. 90%-ban, 2-es típusú diabéteszben 25%-ban jelentkezik a diabéteszes retinopátia (a retina megbetegedése). Európában a szerzett vakságok 30%-a diabétesz következtében történik.

      4. Figyeljen a veséjére: Nemcsak a szem, a vese erei is károsodnak. A vese károsodásása akár odáig is fokozódhat, hogy művesekezelésre is szükség lehet.

      5. Védje az ereit!

      6. Ügyeljen a vérnyomására! (130/80 alatt) 

      7. Ügyeljen a koleszterinszintjére! (4.5 alatt) 

      8. Ha még dohányzik, már ma tegye le!

Tanácsolom, hogy rendszeresen vizsgáltassa vércukorszintjét, figyeljen oda magára és soha ne feledje, a betegséget mindig könnyebb megelőzni, mintsem azt később, a már kialakult állapotában gyógyítani.

Amennyiben az életmódváltás nem vezet eredményre kezelőorvosa gyógyszeres kezelést fog javasolni. Ez, azonban még megelőzhető!

Zsemlye Zsanette