Kisautó a papának - A benzinfaló aszfaltszaggatók kora lejárt! (Videóval)

A világ boldogabbik csücskében élők számára nyilván evidens, hogy minden kisfiúnak volt elektromos kisautója gyerekkorában. A szerencsésebbeknek távirányítós, a még szerencsésebbeknek vezeték nélküli. A kisfiúk aztán felnőnek, és ha nem hagyja el őket a szerencse, akkor férfiként is hódolhatnak gyerekkori szenvedélyüknek...

Ki ne játszott volna elektromos kisautóval? Ha a kérdést mondjuk nem Szomáliában tesszük fel, akkor előre borítékolható a válasz. Az áruházak polcain ott sorakoznak a különféle méretű és formájú járgányok, amelyeket elektromotor hajt, és egész délután elszórakoztatják a kissrácokat, ha egymással versenyeznek a nagyszobában, esetleg az udvaron, vagy profibbak a parkolóban direkt e célból rögtönzött versenypályán. Node mi a helyzet, ha az ember felnő, de preferenciája nem sokat változik? Nekik készülnek a legújabb csoda-autók a tengerentúlon. Több fejlesztést is bemutatunk, most lássuk az elsőt:
 
Tesla Roadster
A 2006-ban bemutatott autókülönlegességet a kaliforniai Tesla Motors gyártja, egyelőre még manufakturális alapon. A kocsi különlegessége abban áll, hogy az egyre népszerűbb hibrid autóktól eltérően pusztán elektromos motor hajtja. A meglehetősen impozáns jármű megjelenésében vetekszik a Ferrarikkal és a Corvettekkel is, mi több még azt is elmondhatja az érte hozzávetőlegesen 100.000 amerikai dollárt leszurkoló tulajdonosa, hogy előbbiektől eltérően ilyenből még nem áll egy-egy minden hollywoodi lakos garázsában.
 

A Tesla Roadster amellett, hogy szép meglehetősen gyors is, a kocsi gyorsulása vetekszik a legerősebb sportautókéval, 250 lóerős motorja és 210 km/h-nál leszabályozott végsebessége is bőven elegendő az élményautózáshoz. Az egyelőre csak ínyenceknek szánt jármű sorozatgyártásához még rengeteg fejlesztésre lenne szükség a gyárban, amihez a cég vezetése kedvező kamatozású állami hitelek és magánbefektetők segítségével kíván mihamarabb hozzálátni. Az egyetlen bökkenő, hogy a tapasztalatok szerint egy ilyen technológia kifejlesztésének költségei elérhetik az egy milliárd dollárt is, ami főleg a gazdasági válság idején óriási összegnek tűnik, de ha arra gondolunk, hogy egy ilyen autó  fogyasztása (133 Wh/100km) hozzávetőlegesen 1,74l/100km benzinfogyasztásnak felel meg, és egy sportkocsiról beszélünk, talán mégis megéri a befektetést. A kocsi 244 mérföld megtételére képes egy feltöltéssel, ami egyelőre még három és fél óráig tart, bár a fejlesztők innovációs stratégiájának központjában éppen az akkumulátorok korszerűsítése áll, hiszen jelenleg csak a telepek kitesznek közel 500 kg-ot az 1200 kg-os jármű súlyából. 
 
HarmoNet tipp: Kalapács alatt Obama kocsija - máris hatalmas üzlet lett Amerika új elnöke >>

Ha valakinek gyerekkorában tetszettek az elektromos kisautók, akkor most bátran beszerezhet egy elektromos nagyautót, mondjuk egy tűzpiros vagy egy óceánkék Tesla Roadstert. Ha azonban még ennél is innovatívabb technológiára vágyik, akkor olvassa el következő cikkünket a témában.
 

 
Regele Tímea