Pénteki idegösszeomlás? 5 perc jóga végkimerülés ellen

Ha már eljutottunk a péntekig, közeleg a taposómalom vége. Ilyenkor nem felpörgető, hanem nyugtató és egyben energetizáló, roboráló technikákat kell alkalmaznunk. A Dandászana tipikusan az a pozíció, amit a testi-lelki egyensúlyért végzünk, ezért is hívják deszkatartásnak.

Ezt az ászanát érdemes a mardzsari avagy a macskapóz után indítani térdelőtámaszból.

HarmoNet tipp: Macskapóz >>

Kivitelezés
Térdelőtámaszból kiindulva kezeddel lépj előbbre egy tenyérnyit. Billentsd hátra a medencéd és szorítsd a farizmokat. Ezután lassan emeld fel a csípőd, úgy, hogy közben kinyújtod teljesen a térded, majd ereszkedj bele a tartásba, miközben a kezeiddel tolod magad a talajtól. Figyelj arra, hogy a derekad ne terhelődjön, melynek elkerülése érdekében igazíts a tartáson, hátra billentve a medencét.
 
A hegytartással váltakozón végezve remek frissítő gyakorlat reggelente. Dandászana belégzésre, a hegytartás pedig kilégzésre.

Kiinduló pozíciónak a fekvőtámasz is megfelelő, melynek kitartása a könyök hajlítása nélkül a dandászana. Ez a végrehajtás kevésbé gerinckímélő, de erős izomzattal rendelkezők nyugodtan végezhetik így is.


Hatása

Erősítő, energetizáló póz. Kimondottan jótékonyan hat a vérnyomásra és a kimerültség ellenszereként is kiváló. Leginkább a kar és a has izmai dolgoznak ebben a pozícióban, de emellett a test minden nagyobb izomcsoportja részt vesz.

Egry Márta