5 hiba, amivel tutira kicsinálod a párkapcsolatod!

A párkapcsolatok természetrajza. Hibák, amivel az őrületbe kergeted a kedvest, és amivel saját magánéleted is megbélyegzed.

1. Én-üzenetek: Nagyon ezoterikus álláspont, amikor főként arról beszélsz, téged mi zavar a másikban, neked mi nem tetszik. Nem akarod őt igazán kritizálni és nem akarsz kivetíteni. De az, hogy te mit és hogyan látsz, a kelleténél gyakrabban kerül étlapra. Ilyenkor a másik úgy érezheti, hogy te folyamatosan magaddal vagy elfoglalva, önző, egós vagy, a kapcsolat pedig arról szól számodra, hogy neked mi a jó benne. Az én üzenetek nagyon jó kommunikációs megoldások. Akkor használd, ha tényleg komoly problémád van a másikkal, ne pufogtasd el folyton.



2. Te-üzenetek:
amikor az ember rádöbben nem jó, hogy folyton magáról, és az ő személyes elvárásairól beszél, bejátszhat annak lehetősége, hogy a másikról kezdünk el beszélni. Őt minősítjük, hozzuk fel példaként. Ez a másik számára gyakran megvádolásnak tűnhet. Ne engedd, hogy frusztrálja magát a sok kritikától. Akkor beszélj arról mi az, amit ő csinál, és mi nem tetszik, ha tényleg nagyon erős a konfliktus közöttetek.

3. Minősítés: Akkor is, ha szépet és jót igyekszünk szólni a másikról, a különböző értékrendek és szókészletek miatt előfordulhat, hogy olyan dologról alkotsz véleményt, akár neked pozitívnak tetsző véleményt, ami a kedvesnek nem esik jól, sőt ami kifejezetten a lelkébe gázol. A minősítés egyik formája a dicséret is. Tűnhet hamisnak, vagy kiterveltnek. Esetleg, rosszabb esetben, ami neked dicséret, neki bántó szó. Gondold meg, valóban fontos mindig mindent értékelni a másikban? Néha kommunikálj bírálatok nélkül csak úgy semlegesen.

[kapcsolodo_cikkek]
4. Megszokás, unalmasság, változatlanság:
Amikor az a kifejezés állandósul, hogy már megszoktuk, nálunk így szokás, nekem mindegy, akkor nagyon nagy hibát követük el. A kedves, ha megszokik, akkor egy idő után meg is un minket és fordítva is igaz. Ha ő nem tesz semmit azért, hogy érdekes legyen, a változatlanságba egy idő után becsavarodunk. A legjobb, hogyha időről időre új dolgokkal próbálkozunk, újítunk, kipróbálunk egy új közös elfoglaltságot, szórakozóhelyet, programot. Mi magunk is változtathatunk öltözködésünkön, frizuránkon, hogy egyedivé váljunk és ismét felfedezendővé a kedves számára. Ez a nők esetében nagyon fontos, hiszen a férfiakra sokkal jellemzőbb a gondolkodásmód, mi szerint: varietas delectat – a változatosság gyönyörködtet.

5. A problémákra legyintés, elfogadás: Természetesen az elfogadás, a problémákra való rábólintás, a jól van, nem érdekel típusú dolgok sem túl nyerőek. Miért? Azért, mert ha a problémáink elfojtjuk, belül az elégedetlenség felgyűlhet és rombolóbban érkezik kifelé, ha sokáig elfojtjuk. Ha van, jelezni kell. Nem szabad egyszerűen benyelni, mert a szervrendszerünkben tobzódhat tőle a negatív energia és feszültség. Próbáljuk szelektálni, mi az, ami apróság, és mi az, ami valóban kellemetlen esetlegesen a másik jellemében. Csak akkor hozzuk fel a gondokat, ha megbeszélés láthatóan segít. Ugyanakkor, ha valami nem tűr halasztást, akkor ne legyintsünk rá, mert utólag felmerül a kérdés, ha valami nem tetszik nekünk, miért nem jeleztük ezt időben a társunknak?!
  
Kép: UX Troubletrace / Pixabay