A minőségi csokoládé jótékonyan hat szervezetünkre

Lehet fehér, ét, tej, mogyorós, mandulás, chilis és még ezer meg ezerféle. Ízlés kérdése, hogy melyiket választjuk, de a minőségére mindenféleképpen figyeljünk oda!

Az istenek eledelének is nevezett, pár száz éve még gyógyszerként használt édesség jótékony élettani hatásait számos kutatás bizonyítja. A maják által felfedezett kincs mértékkel fogyasztva jótékonyan hat szervezetünkre, erősíti az immunrendszerünket és a gyulladás csökkentő hatású. A csokoládé mindemellett szellemileg is frissítő, hiszen nem csak a koncentrációnk javul tőle, hanem a feszültséget is oldja.



A csokoládé gazdag antioxidánsokban és flavonoidokban

"Az úgynevezett „boldogság-hormon” termelődését a csokoládéfogyasztás is kiváltja, mely során nemcsak kedélyállapotunk javulhat, de fizikai teljesítőképességünk is. A fekete csokinak egyéb jótékony hatása is ismert a véralvadásra.” – mondta el Henter Izabella dietetikus, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének tagja az Édességgyártók Szövetsége által szervezett sajtóeseményen majd hozzátette, hogy a csokoládé antioxidánsokban is rendkívül gazdag. Utóbbi lassítja az öregedés kialakulását, továbbá az antioxidánsok egy csoportja, a flavonoidok csökkentik a hajszálerek törékenységét és áteresztő képességét.

Minőségi csoki – magas kakaótartalom
„Örömmel látjuk, hogy hazánkban évek óta növekszik azok száma, akik a minőségi, valódi csokoládéból készült édességeket vásárolják meg.” – nyilatkozta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke. „A termékek vásárlásánál azonban figyeljünk a csomagoláson feltüntetett információkra és próbáljuk meg előtérbe helyezni a kakaómasszát és kakaóvajat tartalmazó termékeket, melyek élvezeti értékük mellett értékes tápanyagokat is tartalmaznak.”
 
Egy kis csokitörténelem

Érdekel, hogyan nyerte el a csokoládé a mai formáját? Nézd meg a témához kapcsolódó videónkat >>



Mérték és egészségmegőrzés

Fontos, hogy a minőségi csokoládé fogyasztása esetén is tartsunk mértéket! Egy-két kocka étcsokoládé még nem okoz fogszuvasodást, elhízást vagy cukorbetegséget. A túlzásba vitt édességfogyasztás azonban rengeteg káros hatással van a szervezetre. A minőségi csokoládék fogyasztása mellett, gondoljunk egészségünkre úgy is, hogy naponta legalább 20-30 percet mozgunk, megteremtve ezzel a kiegyensúlyozott és egészséges életmód feltételeit.

Forrás: www.edestenyek.hu
www.freepress.hu