Téli saláták a maximális erőnlétért - év végén is

A nagy karácsonyi dínomdánom után érdemes egy kicsit lazítani és az étkezésben is visszafogni magunkat, ha másért nem, hogy megalapozzuk a soron következő szilveszteri, újévi vigasságokat. Valóban jól jön egy hét tehermentesítés a szervezetünknek - néhány napig érdemes kevesebb kalóriát bevinni és kímélő ételeket fogyasztani, így az emésztésünk is helyreáll.

Étkezéseinket állítsuk össze friss salátákból, magvakból, könnyű levesekből, párolt zöldségekből és gabonafélékből. Most a saláták összeállításához adunk tippeket, amelyeket egyáltalán nem csak nyáron lehet fogyasztani!

Tévedés, hogy salátákat csak nyáron lehet fogyasztani! Télen is akad még szép számmal olyan zöldségféle és egyéb hozzávaló, amelyekből megfelelően fedezhetjük a vitamin- és ásványianyag-szükségletünket.

Például:
Az egészséges táplálkozáshoz és a megfelelő erőnléthez nagyon fontos, hogy ételeinknek legalább egy része „élő”, vagyis nyers étel legyen. Ezek tartalmazzák ugyanis a legnagyobb mennyiségben a vitaminokat és ásványi anyagokat, ráadásul kevésbé terhelik le az emésztőrendszerünket, mint a főtt ételek. A vegetáriánus konyha egyik alapelve, hogy a  növényeket abban a stádiumban készítsük el ételnek, amikor a legtöbb energia van bennük. Vagyis amikor a mag "felrobban" és elkezd nőni. Ez a csíra állapot, és ezért jó ötlet az ételeinkbe csírákat is tenni. Ezt a legcélszerűbben a salátafélékhez adva tehetjük meg, de főtt gabonák és párolt zöldségek mellé is fogyaszthatunk egy-egy marék csírát.

Retekcsíra-saláta magvakkal és olaszos öntettel

Hozzávalók (4 személyre):



Elkészítés:

A retekcsírát készen lehet kapni a bioboltokban, de otthon is próbálkozhatsz a csíráztatásával. Az egyik legkönnyebben csíráztatható mag. Mosd meg a salátaleveleket és vágd vékony csíkokra. Aztán a fehérretket mosd, pucold meg, majd vágd gyufára, de le is reszelheted.

Az olívaolajba keverd bele a fűszereket, majd keverd bele a magvakat is, és utána pár percig hagyd állni. Aztán mindent keverj össze egy salátástálban és kész is.


Avokádós csírasaláta magvakkal
Hozzávalók (4személyre):

Elkészítés:
Ez az egyszerű saláta a mindent bele elv alapján készül: először pucold meg az avokádót, majd vágd 1,5x1,5-ös kockákra. Uátna tégy ugyanígy a sajttal is.
Majd egy edényben keverd el az olívaolajban az asafoetidát, azután egy másik edényben mindent önts össze, és utána borítsd rá a fűszeres olajat.
Bár nem muszáj, de az összekeverés után jót tesz neki egy fél óra állás, majd egy újabb keverés, hogy kicsit összeérjenek az ízek...    

Tipp: az alábbi salátákat nemcsak tehermentesítő diétában készítheted el, remek vendégváró fogások és partiételek is – könnyűek, ízletesek és kellően feltöltenek energiával egész estére. Ízlés szerint bolondítsd meg némi olívabogyóval, felkarikázott virslivel vagy főtt tojással vagy bármivel, ami eszedbe jut.




Még több recept itt: Vegafood blog >>

Tipp: ha nincs kedved elkészíteni a salátákat, meg is rendelheted a Vegafood házhozszállítási étlapjáról >>