5 bizonyított tény, amitől jobban érzed magad a munkahelyen

Sajnos a mai gazdasági helyzetben szerencsésnek mondhatja magát az, akinek van munkája. A rengeteg leépítés azzal járt, hogy sok esetben az elküldött dolgozók munkája is a "szerencsésebbek" nyakába szakadt, olykor még kevesebb fizetésért is, mint amennyit előtte fele annyi munkával kerestek. Sokan elégedetlenek munkájukkal és a munkahelyi körülményekkel, de a váltás a legtöbb esetben nem opció, mert nagyon nehéz új munkahelyet találni manapság. Mivel tehetnénk tehát a meglévő munkánkat könnyebbé, munkahelyünket élhetőbbé? Reméljük, hogy az alábbi 5 tipp segít majd abban, hogy elviselhetőbbé tegyük a munkahelyünkön eltöltött időt és megkönnyítsük saját életünket.

Az állandó stressz
A stressz mint a legnagyobb ellenség a munkahelyen, állandóan megnehezíti a napi dolgok elvégzését. Professzionális környezetben a nyomás érzete csaknem elkerülhetetlen. Megpróbálhatjuk azonban meghatározni ezeket és csökkenteni a negatív hatásukat.
Sportoljunk valamit. A sport az egyik legjobb stresszoldó. Sajnos napjainkban egyre kevesebb idő jut a sportolásra, pedig akár napi 15-20 perc testmozgás is érezhető pozitív változást eredményez. Ha mindezt reggel tesszük, akkor egész nap sokkal energikusabbnak, egészségesebbnek fogjuk érezni magunkat.



Rendszerezzük munkánkat

Igen, valóban plusz energiát kell abba fektetünk, hogy ráncba szedjük a dolgainkat munkahelyünkön, de ez idővel kifizetődik. Állítsunk fel egy fontossági sorrendet feladataink elvégzéséhez. Ha tudjuk, hogy melyek azok a feladatok, amiket elsőként el kell végeznünk, nem csak hogy gyorsabban, de hatékonyabban is tudjuk majd végezni munkánkat, ezzel időt spórolva a többi feladatra. Egy jó időbeosztás rengeteg stresszes helyzettől is megszabadíthat minket.

Most, hogy több időnk van, dolgozzunk kevesebbet
A munka rendszerezésének eredményeként ugyanazt a feladatot kevesebb idő alatt tudjuk majd elvégezni. Ezáltal nem lesz szükség arra, hogy állandóan túlórázzunk. Az folyamatos túlóra nem jelenti azt, hogy többet is tudunk dolgozni. Rengeteg felmérés készült már arról, hogy a túlóra alatt végzett munka mennyire hatékony és ezeknek az eredménye egységesen azt mutatja, hogy a sok túlóra a munka minőségének és hatékonyságának a rovására megy. Az állandóan túlórázó alkalmazottak stresszesebbek, depressziósabbak és ezáltal az általuk végzett munka minősége is alacsonyabb.



Törekedjünk az önálló munkavégzésre

Bizonyított tény, hogy azok a munkavállalók, akik szabadabb légkörben dolgoznak, sokkal hatékonyabbak és kreatívabbak munkájuk során. Ezt a légkört igencsak meg tudja mérgezni egy olyan főnök, aki állandóan a sarkukban ácsorog és minden mozdulatunkat figyeli, valamint folyamatosan utasítgat, hogy mit, hogyan csináljunk. Talán itt az ideje, hogy leüljünk főnökünkkel és megkérjük, hogy engedje hosszabbra a „pórázt”. Hagyja, hogy több beleszólásunk legyen abba, hogyan is végezzük a ránk bízott feladatokat. Ez azonban ne jelentse azt, hogy nem is kérünk tőle segítséget, ha elakadunk valamiben.

Ha otthon vagyunk, ne foglalkozzunk a munkánkkal
Sokszor nem könnyű kikapcsolni a munkát abban a pillanatban, ahogy kilépünk az irodából. Nehéz nem gondolni a munkahelyi gondokra, a be nem fejezett feladatra, ami majd másnap reggel folytatásra vár. Próbáljunk arra törekedni, hogy a munka ne váljon a magánéletünk részévé. Válasszuk ketté az otthont és a munkahelyet. Így is legalább a nap egyharmadát munkahelyünkön töltjük, ne engedjük, hogy szabadidőnket is az töltse ki, hogy a munkahelyi dolgokon törjük a fejünket.


Bertus Barna
HR tanácsadó
www.jobcenter.hu

Képek: www.FreeDigitalPhotos.net