12 táplálkozási alapelv, hogy a jóga hatásosabb legyen

Sok jógás teszi fel a kérdést: Hogyan táplálkozzam, hogy elérjem a célomat? Sok cél van. Valaki fogyni szeretne, valaki erősödni, megint más inkább formásodni, egészségesebbnek lenni vagy épp méregteleníteni. Mindenkinek más a célja és ebben egyéni tanácsok szükségesek.

Nitai, a Hot Yoga budapest vezetője a HarmoNetnek elárulja azt a 12 alapelvet ami fontosak ahhoz, hogy a jóga hatásos legyen:
  1. naponta 5-6-szor egyél, mindig keveset. Kevesebbet, mint a jóllakottság érzése.
  2. Hagyd ki a táplálkozásodból a fehér cukrot, fehér lisztet és sót amennyire lehet.
  3. Fogyassz sok nyers ételt (délelőtt gyümölcs, délután zöldségek.)
  4. SOHA NE EDD TÚL MAGAD! A telítettség érzését soha ne érd el. Egyél egyszerre egy ökölnyi ételt. (A mérték a saját öklöd legyen, hiszen egy 90 kilós és egy 50 kilós ember ökle más és más!)
  5. Este 6 után már ne egyél csak ha este kemény jógaórán voltál . Akkor viszont utána egyél valami fehérjékben dús és szénhidrátban szegény ételt. Mozarella sajtot, párolt zöldséget, sovány túrót stb.
  6. Igyál napi minimum 3 liter vizet.



6 étel, amin nagyon gazdag  tápanyagban , nyomelemben:
  1. teljeskiörlésű gabonák
  2. cukormentes müzli keverékek, mindenféle magkeverékkel
  3. egyéb gabonák mint barnarizs, köles, amarant, tönköly búza,
  4. fehérje bevitel: szejtán, tofu, hüvelyesek, nyers olajos magvak, sovány túró, natúr joghurt, sovány sajtok, gabonahúsok (ha húst fogyasztasz akkor max hal és tojás).
  5. sok nyerszöldség, gyűmölcs
  6. táplálék kiegészítők: alga termékek, búzafűlé, lépes méz
 
Ezek az egészséges táplálkozás alapjai. Eddig sem volt titok, de ha tudatosan betartod és egybe kötöd egy heti 2, 3 alkalmas jógázással, akkor csodálatos változásokat fogsz észrevenni magadon 2-3 hónap múlva. Mind külsőleg mind belsőleg.


www.facebook.com/kiss.zoltannitai
Kiss Zoltán Nitai, 
www.hotyogabudapest.com


Kép: FreeDigitalPhotos.net