Önbizalom és fittség

Túlsúly, szív- és érrendszeri betegségek vagy legyengült immunrendszer? A mozgásszegény életmód ezen negatív következményeit minden valószínűség szerint mindannyian ismerjük. Ezeken felül azonban leginkább romboló hatással az önbizalmunkra van, amennyiben a sportot nem iktatjuk be a mindennapjainkba. Tapasztalataim szerint sokan adnak a külsejükre. Fodrászhoz, kozmetikushoz, manikűröshöz járnak, megveszik a legdivatosabb ruhadarabokat, de ugyanezek az emberek a fittségükre nem fordítanak hangsúlyt. A csinos hölgyek általában úgy érzik, felesleges ezzel foglalkozniuk, hiszen enélkül is jól néznek ki. Aki pedig kevésbé csinos, azért érzi feleslegesnek, mert a kívánt eredmény eléréséhez szükséges energiát és időt soknak ítélik meg. Kitartásuk gyenge, mert nem hisznek abban, hogy a rendszeres testmozgásnak köszönhetően elérhetik a tökéletes alakot.

A fittség érzése azonban pótolhatatlanul szerves része az önbizalom tudatának, enélkül sohasem érhetjük el, hogy higgyünk magunkban. Az a nő, aki érzi, hogy jól áll rajta a kedvenc ruhája, feszes a teste és nőiesen kidolgozottak az izmai, büszke magára. A büszkeség pedig folyamatosan táplálja. Természetesen sohasem a természetellenesen izmos test a cél, hanem a nőiességet kihangsúlyozó izmok, a fittség és ezáltal a szilárd önbecsülés.

Már a rövid vagy rendszertelen testmozgás is javítja az önbizalmat!
Legalábbis rövid időre. A tartós állapothoz azonban természetszerűleg legalább heti rendszerességgel be kell iktatnunk a programjainkba.

A legtöbb nő nem rendelkezik elég önbizalommal. Sokszor még azok is őrlődnek belülről, akikről azt gondoljuk, hogy magabiztosak és nekik biztos, hogy nincs ilyen problémájuk.
A nőkre fokozottan igaz, hogy a testalkatukkal kapcsolatban folyamatos elégedetlenség jellemzi őket, még akkor is, ha kívülállóként ezt indokolatlannak tartanánk. A valódi elhízás számos betegség veszélyét hordja magában, a cukorbetegségtől kezdve egészen a krónikus szívbetegségig, ám ezek még együtt járnak az alacsony önértékeléssel és a társaságból való kirekesztettség érzésével is.


 

Egy kutatás igazolta, hogy már egy rövid testmozgás is befolyásolja a saját magunkról kialakított véleményünket. A vizsgálat során hatvanpercnyi sportolás végeztével megkérték az alanyokat, hogy értékeljék saját magukat tudásuk, társas kompetenciáik, ügyességük, testképük és önbecsülésük tekintetében.

A szakemberek megfigyelték, hogy a mozgás hatására javult a saját magukról alkotott kép, megerősödött az önbizalmuk, ami nagy segítségükre lehet a mindennapokban, emellett általános közérzetük is jelentős javuláson ment át. A vizsgálatból világossá vált, hogy már egészen kevés testmozgás is látványos mentális előnyökkel járhat, ami egy fontos kezdeti lépés a túlsúlyos emberek számára. Ha ezután fokozatosan javul fizikai aktivitásuk is, az még számos, további egészségügyi előnyt fog eredményezni.

Nemcsak a súlyfelesleg, hanem a kóros soványság is oka lehet az önbizalomhiányunknak.

A rendszeres testmozgás (kinek-kinek ízlése szerint) és a megfelelő, személyre szabott táplálkozás a fittség zálogai. Az önbizalmat ugyanis nem a fittség látszata adja, hanem az abba fektetett energia és idő, amit az elérésére szánunk. Elsőként elképzelünk egy számunkra ideális testképet, aztán teszünk azért, hogy elérjük. Amennyiben elérjük ezt az állapotot, akkor büszkék leszünk magunkra és önbizalommal telve élhetjük napjainkat.

[kapcsolodo_cikkek] 
Az önbizalom tehát nem adottság, hanem elért eredmény. Hiszen a képességek különbözőek, de a képességek kiaknázásának eredménye (a kitartás, az akaraterő) az önbizalom igazi forrása.

Sportoljon az önbizalmáért!