Szuper, hogy itt utcai futóversenyek szezonja!

Miért foglalkozom ennyit a futóversenyekkel? Azért, mert két olyan versenyzési lehetőségről tudok, ahol minimális idő, nem pedig évek munkája után versenyezni lehet, és viszonylag sokakat érdekel. Az egyik a fitness versenyek, a másik a futóversenyek. Ráadásul óriási örömet jelent még egy teljesen kezdő számára is, mivel nincs összehasonlítás másokkal, csak a korábbi önmagánál kell jobban lennie.

Ha kezdő vagy, hogyan nézd ki a versenyeket?

A 2 főverseny
Kiválasztod a 2 főversenyedet, ami tényleg hosszú távú motivációt tud adni, ami tényleg érdekel, amire izgalommal gondolsz, hogy vajon sikerülhet-e. Ezek között a versenyek között azért hagyjunk ki megfelelő időt a regeneráció érdekében!  És ha megvannak, akkor csak felvezető versenyeket kell keresned hozzájuk. Én tavaly egy 81 km-es versenyt néztem ki magamnak, ha csak rágondoltam, izgalommal töltött el.

Edzőversenyek

Millió előnyük van.
- Csúcsteljesítményt csak akkor tudsz kifejteni, ha előtte 2-3 héttel valamilyen nagyobb teljesítményt kifejtesz. Ezt pedig hol lehet leginkább megtenni? Versenyeken.
- Objektív visszacsatolást kapsz arról, hogy áll a formaidőzítésed.
- Részfeladatokat is gyakorolhatsz, például karmunkát.
- A versenyszituációt szokni kell, még a legrutinosabbak is kieshetnek pár hónap alatt.


 
A tervezés fontossága
Mindent figyelembe kell venni az éved megtervezésénél. A fizikai állapotodat, hogy milyen gyorsan tudsz regenerálódni, milyen jellegű egyéb terhek vannak rajtad (család, munka, stressz), és a versenyek hosszát, intenzitását.
Amikor minél több tapasztalatot akartam szerezni - azaz versenyrutinra akartam szert tenni -, hogy majd profi küzdősportolói státuszba kerüljek, volt olyan évem, amikor szinte minden hétvégén végigversenyeztem a tavaszi és az őszi szezont. Amikor már komolyabb versenyek voltak, nyilván évi 6 meccsnél többet nem tudtam vállalni. Minden az adott helyzetedtől függ. Általában a túl sok versenyzés nem tesz kifejezetten jót, vagyis az edzőversenyeken eleve csak az a cél, hogy az aktuális feladatot végiggyakoroljad.

Tehát mindent okosan, precízen, képességeket-lehetőségeket figyelembe véve tervezz meg! És csak ajánlani tudom, hogy próbáld ki magadat - ezzel megszerzed egész évre a szükséges motivációt ahhoz, hogy ne hagyd abba még rossz időben se a futásokat.