Mi közöm nekem a marketinghez?

A marketing az valami csúnya dolog, amivel csúnya emberek le akarnak nyomni valamit az emberek torkán. A marketing nem az én területem. Én nem az vagyok, aki nyomul. Nem tudom magam eladni, egyszerűen nem az a típus vagyok. Ezerszer hallom ezeket a mondatokat, és meg is értem. Ennek ellenére azt kell mondanom, hogy nem tudod megkerülni az önmarketinget.

Talán már olvastál olyanokról, hogy én márka, személyes márka. Gondolom ilyenkor celebek, hírességek, vagy sikeres vállalkozók jutnak eszedbe. Hidd el, neked is van személyes márkád. Mindaz amit mutatsz a világ felé, amit a mostani és lehetséges munkáltatók látnak rólad, az a te személyes márkádhoz tartozik. Ide tartozik mindaz, amit az interneten találhatnak rólad, amiket a közösségi médiában mutatsz. 

Amikor állást keresel akkor az önéletrajzod, motivációs leveled mutatja meg a te személyes márkádat, ez a te saját marketinged. A legtöbb önéletrajzban egyszerűen felsorolják a feladatokat, és nem derül ki, hogy aki küldte, miben különbözik a többi száztól. Rengeteg olyan önéletrajzzal találkoztam, amiben még ennyit sem tudok meg, csak a munkakör megnevezését. Nem lehet megtudni belőle pontosan, mit csinált, milyen feladatokat látott el. A legmeglepőbb számomra az volt, amikor egy informatikus önéletrajzában az egyéb kategóriában zárójelben voltak a programnyelvek, amiket ismert.
 
 
Nem tudom észrevettétek-e, hogy ma a különböző vállalatok, a külföldiek különösen, ugyanazt a munkakört különböző érthetetlen megnevezéssel illetik. Így aztán még véletlenül sem tudja az olvasó, hogy mit is rejt az adott munkakör. Az is lehet, hogy a szerződésedben levő munkakörödnél már sokkal bővebb, vagy teljesen különböző munkát végzel.
 
Amikor önéletrajzot írsz, gondolkodj az olvasó fejével. Mit lát vajon a másik oldal. Hiába gondolod, hogy majd elmondod személyesen, és meggyőzöd. Amikor 10-20-40 önéletrajz érkezik egy állásra, akkor sajnos nincs mód mindenkivel beszélgetni. Bármilyen csúnyán hangzik, gondolj úgy az önéletrajzodra, mint egy reklámra. Ez a reklám mutat meg téged.

[kapcsolodo_cikkek] 
Ez nem jelenti azt, hogy túl kell díszítened, vagy lila hátteret kell neki adnod. Sőt! Bevallom őszintén, rendkívül zavaró, amikor színes, sötét, díszített önéletrajzokat kapok, és elveszi a figyelmet a lényegről. Gyakori hiba az is, hogy mindent be akarnak zsúfolni két oldalra, és ezt úgy oldják meg, hogy egyre kisebb betűt használnak. Ettől nehezen olvasható lesz a szöveg, és nem biztos, hogy megtalálják a számukra fontos információt.
 
Viszont az fontos, hogy áttekinthető legyen, kitűnjön a lényeg, és megtudják rólad, hogy miért te vagy a legjobb, vagy a legjobbak egyike a jelentkezők közül.