Olajos masszázs

A rendszeres testmasszázs fontos része az egészséges életmódnak. A masszázst otthon, saját magunk is végezhetjük, s persze nemcsak magunkat, hanem a párunkat is kényeztethetjük.

A finom, lágy mozdulatokkal végzett masszázs feloldja a bőr felszíne alatt felgyülemlett feszültséget, és a belső szervekre is jó hatással van. A reggeli masszázs hatására felgyorsul a vérkeringés és a nyirokáram, ami serkenti a méregtelenítést.

Indiában legtöbbször szezámolajjal végzik a masszázst, de mivel ez elég nehezen kenhető, oliva- vagy mandulaolajat is használhatunk. Használat előtt forraljuk fel, így tovább eláll. Masszírozásnál az olaj testhőmérsékletű legyen.

- Először olajozzuk be egész testünket, fejünktől a lábujjunkig. Az egyes testrészekre 15 percet szánjunk. A masszázst finom, körkörös mozdulatokkal végezzük.

- Simogassuk homlokunkat, mintha a gondokat és kellemetlen gondolatokat szeretnénk kitörölni a fejünkből. A halántékot is masszírozzuk meg.


- Először a jobb, majd a bal kart masszírozzuk meg, erőteljes mozdulatokkal. A válltól kiindulva egészen az ujjakig, közben masszírozzuk át a csuklónkat és könyökünket körkörösen.

- A mellünket finom, körkörös mozdulatokkal masszírozzuk.


- A hasat jobb kézzel, az óramutató járásával egyirányban masszírozzuk.

- Először a bal, majd a jobb lábunkat masszírozzuk meg, föl-le irányuló mozdulatokkal. A térdre és a bokára fordítsunk külön figyelmet.

- A lábfejünket, a talpunkat és az ujjak közötti részt is masszírozzuk át alaposan.

A masszázst meleg fürdővel vagy forró zuhannyal fejezzük be. Szánjunk egy kis időt a pihenésre, hatása így még intenzívebb lesz.
Gyöngy