Zabolátlan zenei vágta Marlene Dietrichtől Viszockijon Cseh Tamásig

Kollár-Klemencz László két nagyszerű zenésszel együtt készítette el új produkcióját. Farkas Róbert hegedűművész, a Budapest Bár vezetője, valamint Dargay Marcell, a Katona József Színház és más színházak állandó zeneszerzője különleges, művészi és sok-sok ötlettel teli kíséretet adnak Kollár rendkívül szuggesztív és érzelmes előadásmódjához.

A Zabolátlan lovaim című produkcióban különleges hangulatvilágú köntösbe öltöztetnek emblematikus magyar és külföldi dalokat, köztük Kollár saját dalait is. Gyönyörű, érzelmekkel túlfűtött, melankóliával telített, ismert és kevésbé ismert, nemzetközi és hazai dalokat válogattak egy csokorba: “Lesznek klasszikus francia sanzonok, a hetvenes-nyolcvanas-kilencvenes évek nagy klasszikusai, valamint a kortárs popkultúrából ehhez a hangulathoz illő dalok. A teljesség igénye nélkül a következő előadók dalaiból válogattuk össze a repertoárt: Jacques Brel, Yves Montand, Dalida, Viszockij, Johnny Cash, Benjamin Clementine, Cseh Tamás, Paolo Conte, Marlene Dietrich.”

Az előadást dupla teltház előtt mutatták be decemberben. A következő, 2020. április 3-i koncertet (MOMKult, 19.00) azoknak ajánljuk, akik szeretnek elmerülni az érzelmekben, akik vágynak a magasságokra és mélységekre, és akik szeretik a zeneileg izgalmas produkciókat... 



A műsor különlegessége, hogy szinte minden dalnak új magyar fordítást adtak, amelyeket Grecsó Krisztián, Máthé Zsolt és Kollár-Klemencz László írtak kifejezetten erre a válogatásra, így nagyon izgalmas és egyedülálló anyag jött létre. Grecsó Krisztián így nyilatkozott az új dalokról: “Meg kell a szívnek szakadni, ha az ember Kollár-Klemenczet hallgat. Csak merengeni lehet mellette, esetleg döbbenten, kitárt karral állni: „ki gondolta volna, hogy ilyen sok kráter, régi seb van ott, az örökké meggyógyuló lélekben?!” Laci nem szépeleg, mert elég bátor, hogy szeresse a világot és magát. Tud elmélyülni, és el is meri engedni a gyeplőt. Gyönyörű sanzonok, régi nagy balladák, legendás dalok metamorfózisa ez a lemez, mind lenyűgöző Kollár-Klemenczi köpenyben vált varázslatos kortárs zenévé.”

A műsorban Farkas Róbert több hangszert is megszólaltat, így hegedűn, brácsán, harmonikán, buzukin és gitáron is játszik a dalokban, Dargay Marcell pedig zongorázik.


A zenészek:


Kollár-Klemencz László
1966-ben született, családjával Szentendrén él. A Kistehén zenekar frontembere, dalszerzője, szövegírója. Különböző formációkban szerepel önálló előadóként, tagja a Budapest Bárnak is. Rövidfilmek forgatókönyvírója, rendezője, író, két novelláskötete a Magvető Kiadónál jelent meg. A Budapesti Műszaki Egyetem Építőmérnöki Karán szerezte első tájrendező diplomáját, majd az Állatorvostudományi Egyetemen a Hippológus, lovastanár diplomáját. Lovasedző.

Farkas Róbert
a Zeneakadémián végzett. Karrierjét a 100 tagú Cigányzenekarban kezdte, akikkel már nagyon fiatalon beutazta a világot. Az utazások során szerzett nyitottsága később arra késztette, hogy a klasszikus zenei irányzatoktól távol eső világokat is kipróbáljon: játszott balkáni zenét, autentikus cigányzenét és rockzenét is. A hegedű és gitár mellett még harmonikán és zongorán is játszik. A Budapest Bár alapítója és vezetője.

Dargay Marcell a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zeneszerzés szakán végzett 2004-ben. 2003-2005 között a Magyar Állami Operaház korrepetitoraként dolgozott, 2004 óta pedig a budapesti Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola zeneelmélet-tanára. Művei Magyarországon kívül elhangzottak már az Amerikai Egyesült Államokban, Franciaországban, Németországban és Csehországban. Több műve neves fesztiválok felkérésére készült. Színházi kísérőzenét is komponált többek között a Katona József Színház és a Radnóti Miklós Színház számára. Kortárs művek előadójaként gyakran szerepel mint zongorista, több rádió-, illetve tv-felvétele készült kamarazenészként és szólistaként egyaránt.

Fotó: Révai Sára