A stressz kezelése 6 pontban

Sokan nem is tudjuk, hogy folyamatosan erős stressznek vagyunk kitéve, annyira megszoktuk, hogy a stressz a mindennapjaink része. Egészségünkre, szív-és érrendszerünkre, idegrendszerünkre, emésztésünkre, csont-és izomrendszerünkre, hormonjainkra, egyszóval egész szervezetünkre hatással van.

Az alábbi 6 pont segít, hogy a stressztől, mint vezető rizikófaktortól meg tudjunk szabadulni

 

A stressztől való szabadulás valójában a halállal egyenlő, az ember életének mindig része a stressz valamekkora szintje, a túlélés alapja, hogy folyamatosan ki vagyunk téve a világban megoldandó veszélyhelyzeteknek, ezért a teljes stresszmentesség soha nem lehet cél. Azonban a folyamatos és túlzott stessz, a szervezetünket folyamatos feszültségben tartja, és ez komoly megbetegedésekhez vezethet.  

1. Fel kell ismerni a változtatás szükségességét:

 


2. Csökkenteni kell  a stresszre adott emócionális /érzelmi reakció intenzitását:

 

3. Meg kell tanulni, gyakorolni a stresszre adott fizikai és érzelmi reakció mérséklését:


Amikor valaki azt látja, hogy folyamatosan stressznek van kitéve, és sikerül tudatosítania a stressz forrását, alkalmazhat fizikai módszereket, hogy a stressz káros hatását mérsékelje. Ezek lehetnek (a teljesség igénye nélkül) 
 

4. Erősíteni kell a test fizikai állapotát


Mozgás: A kerékpározás, a séta, a túrák, bármilyen sport, kocogás, jóga, egyszóval mindenféle mozgás ide tartozik. A legjobb feszültségoldó.
testi fittség: Dohányzás elhagyása, kávézás csökkentése, elhagyása, alkoholos italok elhagyása, cukros italok és ételek elhagyása, (Energiaitalok, stb..) 
Táplálkozás: Találni egy olyan módszert, amely a személyes testi állapotunkat a táplálkozáson keresztül jó állapotba hozza. Ez lehet mindenkinek eltérő, a ketogén diéátától kezdve, a mediterrán étrenden át, a testtípus szerinti táplálkozáson keresztül a vegetáriánus étrendig. 
Pihenés: Több, jobb, rendszeres alvás, a minőségi passzív pihenés amelyben az agy is ki tud kapcsolni, nem a stressz forrásánk "pörög", nagyon soakt tud jelenteni az egészség szempontjából. 
 

5. Törekedni kell az érzelmi állapot stabilitására:

Társasági kapcsolatok kiépítése, fejlesztése. Az ember akkor tud igazán hatékonyan létezni, hogyha emberek veszik körül. Még akkor is, ha a z extovertált / introvertált skála erősen introvertált oldalán foglal helyet, szüksége van kapcsolódásokra a túléléshez. Ölelésre, beszélgetésre, megértésre, szeretetre. Ha reális célokat tudunk kitűzni magunk elé, tudunk hozzá megfelelő társakat találni, akik támogatnak bennünket a célok elérésében, és eközben még folyamatosan önsimereti tudásunkat is bővítjük, sokkal boldogabb életet élhetünk, a stressz jóval kevésbé fogja befolyásolni mindennapjainkat. 
 

6. Célitűzések 
 

A célok határozzák meg, hogy mennyire tudunk boldogok lenni és sikeresen működni az életben. Minél nagyobb céljaink vannak, annál jobb teljesítményt nyújthatunk, ha a környezetünk segít minket a célunk felé haladni. Ezért fontos, hogy olyanokkel vegyük magunkat körbe, akik ezekben az ügyekben támogatnak, és nem további stresszforrást jelentenek számunkra. A célok pozitív stresszt, vágyakat, motivációkat jelentenek, melyek elérésekor örömet, megnyugvást, boldogságot érezhetünk, ha tudatosak vagyunk ezeket illetően. 
 

Az önsmereti munka, a terápiás folyamatok, a teljes élet és a minőségi időtöltések együtt adják az ember számára a káros stresszoroktól mentes, ugyanakkor eléggé izgalmas és tartalmas életet.