Napozás, okosan!

Ha nem megyünk a déli órákban napra, és mindenki a bőrtípusának megfelelő fényvédő krémet használ, akkor elkerülhetjük a leégést

* 11.00 és 15.00 óra között ne napozzunk.

* Először csak 15 percet napozzunk, majd fokozatosan növeljük a napozási időt, hogy bőrünk hozzá tudjon szokni az erős fényhez.

* Használjunk magas faktorszámú - minimum 15-ös - UVA és UVB sugarak ellen is védő, fotostabil fényvédő krémet. A 40 feletti faktorszám azonban a szakemberek szerint már felesleges.

* Fontos, hogy elegendő mennyiségű fényvédő krémmel naponta többször kenjük be magukat. A legjobb krém is leázik 40 perc alatt a vízben, vagy letöröljük a törülközővel.

* Háromévesnél fiatalabb gyereket ne napoztassunk.

* Ha erősen tűz a nap, legjobb, ha világos pólót és kalapot adunk a gyerekre.

* A sok napozásnak következménye lehet a bőr idő előtti ráncosodása, az anyajegyek szaporodása, súlyosabb esetben pedig a bőrrák.

* Ha leégünk, hideg borogatással kezelhetjük otthon, ha ez nem elegendő, forduljunk bőrgyógyászhoz.

* Napszúrásnál a bőrvörösségen kívül láz, fejfájás, hányinger és rossz közérzet is jelentkezik.

* Ha szoláriumban barnultunk, akkor is szükséges a megfelelő védelem a leégés ellen, a szoliban ugyanis a bőr más rétegeinek pigment anyaga jön elő.

* Az önbarnító krémek nem károsítják a bőrt. A szaruréteg legfelső rétegét festik meg, ezért szükséges a nap elleni védelem használatukkor is.
bzs