HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-09-21
Címlap / Otthon / A Montessori pedagógia

A Montessori pedagógia

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-09-21

Maria Montessori elsőként mondta ki, hogy a gyermek érdeklődéssel és speciális képességekkel rendelkező, önálló lény, akinek vágya, hogy tanuljon, ismereteket szerezzen.  

 

Maria Montessori elsőként mondta ki, hogy a gyermek érdeklődéssel és speciális képességekkel rendelkező, önálló lény, akinek vágya, hogy tanuljon, ismereteket szerezzen. Tapasztalatai szerint a gyermeket ebben a folyamatban segíteni kell, és nem irányítani, hiszen a gyermekek nagyfokú önállósággal képesek dolgozni és élni, ha ehhez megfelelőek a körülmények. A gyermekközeliséghez kulcsfontosságú az előkészített környezet, amely ösztönzi a gyermeket arra, hogy érdeklődését kielégítse, ismereteket szerezzen. Az előkészített környezet szerves részei a nagyrészt pedagógusok által készített speciális eszközök, amelyekkel a gyermek önállóan tud feladatokat megoldani, tudást elsajátítani és még az önellenőrzésre is lehetőséget adnak. Az önállóság ilyen szintű szerepe a belső motiváltságú tanulással párosul.

A gyermekek nem a büntetéstől való félelmükben vagy a dicséretekért dolgoznak az iskolában, egyetlen díjuk a tudás megszerzésének öröme. Ebben viszont nem korlátozzák őket sem társaik, sem tanáraik. Ezért nem használ a Montessori pedagógia számbeli értékelést, azt a tanár részletes, szóbeli elemzése helyettesíti.

Maria Montessori (1870-1952) pályája kezdetén „gyengeelméjű” gyerekek gyógyításával, nevelésével foglalkozott. Javaslatára külön iskolát hoztak létre a sérült gyerekek számára. Eredményei a fogyatékos gyerekek oktatásában kiemelkedőek voltak, ez arra ösztönözte, hogy módszerét az egészséges gyerekeken is kipróbálja. Szemléletét a béke, a szeretet, a gondolat és a tett szabadsága hatotta át.

1907-ben Róma egyik munkásnegyedében megnyitotta az első "Casa dei Bambini"-t, melyet hamarosan újabbak követtek. Tanfolyamokat szervezett hazájában, majd külföldön is. Módszere gyorsan terjedt, kezdetben Európában (Svájc, Anglia), majd az egész világon (Amerika, India, Kína stb). Könyveit több nyelvre lefordították.

Filozófiájának lényege: a társadalom fejlődése, az emberek közötti kapcsolatok javulása, a béke megfelelő neveléssel érhető el. Nevelési forradalmának célja, hogy „az ember magasba emelje értékeit, és a saját maga által alkotott környezet áldozata helyett annak uralkodójává váljék”. Lényeges elem, hogy a Montessori-pedagógia a gyermeket nem tekinti kicsinyített fölnőttnek, hanem autonóm személyiségnek, akit elsősorban partnerként, és nem a nevelés tárgyaként kell megismerni és formálni. Ennek a szemléletnek hazánkban leginkább a nem poroszos típusú, hanem a kor kihívásaira választ adó, alternatív pedagógiák felelnek meg, köztük a Maria Montessori által kidolgozott módszerek magyarországi adaptációja.
Montessori reformjának alapja a gyermek érdeklődésére, aktivitására, egyéni sajátosságaira, fejlődési ütemére épülő személyiségfejlesztés. A módszer legfőbb elemei a gyermek segítőtársaként dolgozó nevelő, a tudatosan tervezett és berendezett környezet, a cselekvési, mozgási és választási szabadsággal rendelkező gyermek.




Cikkünk folytatódik, lapozz!
 
 
[8321]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


titkosrandi fej

éves
 
fotó




Tagok: Túl az 1 millión, Fotóval: 331.689


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 


/img/hirdetes/everness-INY-300x250.gif
 


 

ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x