HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-15
Címlap / Karrier / A jó és a rossz stressz

A jó és a rossz stressz

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

stresszel1004.jpg
HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-15

 

Ha ez túl nagy ár, akkor…


Mit tehetünk a stresszhatások ellen?
Ennél a kérdésnél célszerű arra is válaszolni, vajon mi sodor minket az állandósult negatív stressz felé?


Kerüljük el a teljesítménykényszert!
Nagyon sokszor túlvállaljuk magunkat, mert nehezen fogadjuk el a határainkat, pedig azok mindenkinek vannak. Inkább a munkánk minőségével tűnjünk ki, mint mennyiségével! Főnökként tanuljunk meg delegálni, beosztottként nemet mondani, ha az szükséges. Ne fogadjuk el azt a helyzetet, amikor a nem jól szervezett feladatoknak a testünk, a lelkünk állapota fizeti meg az árát! Ha mindenképpen szükséges egy ilyen túlterhelt állapotot fenntartani, szabjunk magunknak határidőt, ameddig ezt az extra erőfeszítést hajlandóak vagyunk megtenni. Legyünk fontosak saját magunknak!


Javítsuk szervezési készségeinket!
Tanuljuk meg beosztani az időnket, a rendelkezésre álló időnket pedig hatékonyan használjuk ki! Ehhez hasznos segítség lehet egy időgazdálkodási tanfolyam elvégzése.


Ismerjük meg jobban önmagunkat!
Vajon ez az a munkakör, amiben a legszívesebben dolgozunk, ez az „álmaink állása”? Amikor olyan feladatot végzünk, ami örömet okoz: repül az idő, és lelkileg is gazdagabbak leszünk tőle. Ez az öröm energiát ad ahelyett, hogy elvenné tőlünk, ahogy a „nemszeretem feladatok” teszik. Természetesen kell végeznünk „nemszeretem feladatokat” is, de a kettő arányát úgy állítsuk be, hogy több legyen az öröm az életünkben. Hisz a saját életünkben mi vagyunk a főnökök!


A hobbi sokat segít!
A stressz alatt levő emberek közös jellemzője, hogy abbahagyják szabadidős tevékenységeiket, a hobbijukat. Pedig ez kikapcsol a napi problémákból, és energiát ad. Mi az, amit Ön évekkel ezelőtt abbahagyott, pedig nagyon szerette csinálni? Kezdje újra! Nevezzen ki egy napot a héten, amelyik délutánján ezzel a hobbival foglalkozik, és az a délután legyen „szent”! Ha eddig nem volt hobbija, keressen egy olyan tevékenységet, amit szívesen végez!


Tartsuk karban a testünket!
Egy kedves barátnőm véleménye: „40 percet futni azt jelenti, hogy negyven percig  szabadságra mész a problémák elől”. (Kattints a linkre, és elolvashatod a cikkét!) Milyen igaza van! A testmozgás az ellenálló-képességünket is növeli, emellett kiegyensúlyozottabbá tesz. A legtöbb feszültséget le lehet vezetni mozgással. Javasolom a szabad téri futást, biciklizést, sétát, nekem ez nagyon bevált. Egy óra az erdőben nálam a hét fénypontja!


Célszerűnek tartom az esték kihasználását is a napi stressz csökkentésére. Egy forró fürdő (esetleg aromaterápiával), egy (!) pohár finom bor egy gyertya mellett sokat segít az ellazulásban. A napok utolsó ébren töltött óráját szenteljük a nyugalomnak, az események lecsengési idejének! Tervezzük meg, mivel töltjük el! Nagyon jó módszer erre a jógázás, az autogén tréning is.






Cikkünk folytatódik, lapozz!
 
 
[ 18811 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x