5+1 lépés, hogy elkerüld a tavaszi fáradtságot
Címlap / Szépség-Egészség / 5+1 lépés, hogy elkerüld a tavaszi fáradtságot

5+1 lépés, hogy elkerüld a tavaszi fáradtságot

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-07-03

A tavasz érkezésével a természet újra magához tér, így a hosszú tél után magunktól is ezt várnánk: energikusságot, frissességet, aktivitást. Ehhez képest alig vagyunk képesek felkelni az ágyból, gyakran fáj a fejünk és ingerlékenyek vagyunk. Van mód elkerülni a tavaszi fáradtságot, vagy ez az élet velejárója? Van értelme a vitaminpótlásnak, az életmódbeli változtatásoknak, vagy épp az internet által javasolt tippeknek? Lássuk!  

 Mítosz csupán?

Azon szerencsések, akik nem szenvednek tavaszi fáradtságban, elképzelhetetlennek tartják ennek létezését. Ez ugyan nem betegség, mégis megnehezíti életünket: végtagjainkat nehéznek érezzük, hangulatunk hol ilyen, hol olyan, már-már depresszióra emlékeztető. Annak ellenére, hogy az időjárás fokozatosan egyre kedvezőbb lesz, mégis végigsöpör rajtunk – különösen a gyerekeken – egy náthát és lázat okozó hullám, így ettől sem érezzük úgy, hogy magunk mögött hagytuk a borús napokat. Nyomottak vagyunk, nincs energiánk, kevesebbet alszunk. Akik ebben szenvednek, azoknak bizonyosan létező, nehéz napokat okozó jelenségről van szó.
 

A tavaszi fáradtság okai

A tavaszi fáradtság változatos tünetei ellenére nagyjából ugyanazokra az okokra vezethető vissza. Sokat kivesznek belőlünk a téli hónapok: kevesebbet látjuk a napot, kevesebbet mozgunk, és az idénygyümölcsök- illetve zöldségek hiánya miatt táplálkozásunk sem a legideálisabb. Bármilyen meglepő azonban, ez az állapot nemhogy nem betegség, hanem természetesnek is mondható. Ugyan mi nem alszunk téli álmot, mint a medve, mégis: a mi szervezetünknek is időre van szüksége, hogy átálljon a tavaszi, aktívabb üzemmódba. Ennek okai leginkább hormonjainkban rejlenek, mégpedig a melatonin és a szerotonin szintjének ingadozásában.

5+1 lépés, hogy elkerüld a tavaszi fáradtságot

Mivel nem betegségről van szó, orvosi- és gyógyszeres beavatkozás nélkül túllehetünk a nehéz napokon.


Mozgás!


Nem véletlenül emelik ki a szakemberek a mozgás fontosságát, annál is inkább, mert manapság sokan végeznek ülőmunkát, így teljesen háttérbe szorítva az aktivitást. Napi félóra mozgás, ha az akár séta is, segíthet visszatalálni magunkhoz. A természet is segítségünkre lehet, hiszen nemcsak a méhek döngicsélése és a virágok illata hív kinti sportolásra, hanem a kedvezőbb időjárás is.

 
(L)egyél okosan!


Szervezetünk nemcsak a mozgástól függ, hanem a bevitt táplálékoktól is. Télen, amikor hideg van és sötét, hajlamosak vagyunk kevésbé egészséges ételekkel javítani helyzetünkön, ami legfeljebb tüneti kezelés, ráadásul észrevehetjük, hogy pár kiló fel is kúszott ránk ez idő alatt. Napi ötszöri étkezéssel, kisebb, egészségesebb adagok elfogyasztásával hamar visszanyerhetjük régi formánkat, különösen, ha sok zöldséget és gyümölcsöt veszünk magunkhoz.

 


Ehhez hozzátartozik a megfelelő folyadékbevitel is. A szakemberek szerint napi két liter a minimum, ám ha ez túl megerőltető számunkra, azzal is segíthetünk magunkon, hogy napi egy liter helyett másfelet iszunk elsőként, hiszen ezt is meghálálja szervezetünk.

 
Jöhet a hidegzuhany?


Ugyan télen is javasolják a hideg zuhanyt, érthető okokból nem kívánkozik az ember a hideg víz alá. Tavasszal azonban megkezdhetjük az ilyen jellegű ,,kúrát”, hiszen azontúl hogy felébreszt, serkenti a vérkeringést, és az immurendszerünkre is kiváló hatással van. Ha elsőnek túl drasztikusnak érezzük a hideg zuhanyt, kezdjük meleggel, majd fokozatosan csavarjuk langyosra, végül hidegre a vizet!

 
Vitaminok

Az étkezéssel ugyan pótolhatunk vitaminokat, nem árthatunk magunknak azzal sem, ha tabletta formájában veszünk magunkhoz párat, különösen azokat, melyeket élelmiszerekből nehezebben lehet pótolni. A D-vitamint ugyan a napsugarak biztosítják, de a tavasz még szeszélyes lehet, így nem árt gondoskodni arról, hogy ne alakuljon ki vitaminhiány. Hasonló a helyzet a B12-vitaminnal is, mely ugyan állati eredetű ételekben megtalálható, a vegán életmódot folytatók számára leginkább tabletta formájában pótolható.

 
CBD olajjal az egészségért!

A CBD olaj – vagy kannabidiol – a kender egyik összetevője. Endokannabionidokat tartalmaz, melyek rendkívül jó hatással vannak szervezetünkre. Általuk testünk jobban be tudja osztani az energiáját, jobban fel tudja venni a táplálékot, hatással van étvágyunkra és fájdalomérzetünkre, de még az általános közérzetre is, így ideális kísérő lehet a tavaszi fáradtság legyőzésében!

 
Nemcsak külsőleg!

Ugyan rendkívül fontos, hogy mindent megtegyünk magunkért, legyen szó zuhanyról, vitaminokról és mozgásról, ne csak szervezetünkre koncentráljuk, hanem lelkünkre is! Vegyük észre az élet apró örömeit: a virágokat, az éneklő vagy épp fészket építő madarakat, a nevető gyerekeket! Ha észrevesszük azt a szépet és jót, ami körülvesz, minden napunkra juthat egy-egy mosoly vagy nevetés.

 

A tavaszi fáradtság tehát létező jelenség, de tehetünk ellene! Ébresszük fel testünket a téli álomból, hogy egy egészségesebb testtel köszöntsük a ránk váró nyarat! 

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


(X)


 
 
[ 687 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x