HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-11-24
Címlap / Te+Én+Szex / Intim torna: az egészségért, a kreativitásért és a lelki egyensúlyért

Intim torna: az egészségért, a kreativitásért és a lelki egyensúlyért

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-11-24

Intimtorna. Nehéz ügy ez, mert megnevezni is nehezünkre esik egyik-másik testrészünket ezen a tájékon és a mindennapokban sokszor rejtve is maradnak előlünk "alsó arcunk" mimikai izmai. Pedig képzeljük csak el, hogy ugyanúgy grimaszolhatnánk gátizmainkkal, mint arcizmaikkal, mikor nem-tetszésünket nyilvánítjuk ki.  

 

Gátizomzatunk felépítése alapján hasonló hasizmunkhoz, bicepszünkhöz, bármely vázizomzatunkhoz, valahogy mégis mindig kimarad az edzéstervből, hogy is tornáztassuk magunkat "odalent".
Azért is nehéz ügy ez, mert megnevezni is nehezünkre esik egyik-másik testrészünket ezen a tájékon és a mindennapokban sokszor rejtve is maradnak előlünk "alsó arcunk" mimikai izmai: hiszen nem nézünk velünk minden reggel tükörbe, mint hasonlóan aprólékos izomzattal rendelkező felső párjával! Pedig képzeljük csak el, hogy ugyanúgy grimaszolhatnánk gátizmainkkal, mint arcizmaikkal, mikor nem-tetszésünket nyilvánítjuk ki. Ezek az izmok így mindennapi tudatosságunkon kívül esnek, noha nap, mint nap meghatározzák közérzetünket, életvitelünket.

A gátizmok
A gátizmok a szeméremcsont mögött és a gerinc vége (farkcsont) előtt található területen elhelyezkedő apró izmok, melyek három rétegű izomlemezként tartják belső szerveink súlyát mindamellett, hogy ürítési funkcióinkban is kulcsfontosságú szerepet játszanak. Mindaddig, amíg jól működnek, általában tudomást sem szerzünk róluk, azonban amint probléma van velük, rögtön kétségbeesünk, katasztrófa sújtotta területnek nyilvánítjuk saját alfelünket. Pedig hát miért is ne lenne probléma velük, hiszen nem is igazán tudjuk, hol vannak, hogyan működnek, illetve hogyan működhetnének mimikai izmainkhoz hasonló gáttájéki izmaink.

Mire jó az Intimtorna?
Az intim torna segítségével nemcsak a gáti gyengeségből adódó tünetek javíthatóak/megszüntethetőek, hanem mivel fokozódik az egész kismedence vérkeringése, oxigén és tápanyagellátása, így a kismedencei szervek keringése, funkciója is jobb lesz: csökken a gyulladásra való hajlam, javul az erek tónusa (aranyér problémák megszűnnek) fokozódik a regenerációs készség, fokozódik az orgazmuskészség, izmaink irányíthatóvá, jól záródóvá, ügyesebbé és rugalmassá válnak. Azt is megvizsgálták, hogy aki intimtorna gyakorlatokat végez, agyának kreativitásáért felelős területeiben is fokozódik az elektromos agyi tevékenység, továbbá aki rendszeresen végzi a tornát, általában véve is kreatívabbá válik. És ha jól működnek záró funkcióink, ügyesek vagyunk a szexualitásban, és még szunnyadó kreativitásunk is a felszínre tör, megérezhetjük, milyen harmóniában élni a testünkkel. És a kör azonmód záródik, hogy ez a harmónia számos esetben védelmet tud nyújtani szervezetünknek számos betegséggel szemben. Tehát beindíthatunk egy öngerjesztő egészségvédő kört (ez egyébként a sportolás és az egészségvédelem általános kapcsolata is).

Melyek is azok a bizonyos riasztó, gáti gyengeségből eredő tünetek?
Az első fokú tünetek közé tartozik a stressz inkontinencia (hasprés hatására akarattól független vizeletcsepegés), a hüvely tágassága (levegő ki-beáramlás), külső aranyér, szél- és széklettartási nehézségek. Ha nem figyelünk ezen tünetekre időben oda (vagy esetleg neveltetésünkből adódóan nem szívesen beszélünk róluk), előbb-utóbb fokozódni fognak panaszaink (mivel továbbra sem teszünk a gátunk erősítéséért). Kialakulnak a másodfokú tünetek: húgycsősérv, hüvelysérv, méhsüllyedés, hólyagsérv és végbélsérv következtében, melyek az adott kismedencei szerv süllyedését jelentik vagy lefelé, vagy a hüvely irányába. Férfiaknál gáti gyengeség tünetei közé tartozik még az erekció szögének csökkenése és a korai magömlés is, nőknél pedig az izomgyengeségből származó orgazmuszavarok.

Mit tehetünk?
Mielőbb kezdjük el az intim torna ránk szabott egyéni tréningjét (ehhez kérjük Kriston intim tornaâ tréner segítségét), ami egy reggeli 2 perces, illetve egy esti 10 perces tréningből áll, illetve rengeteg olyan szokásból és tudatosságból, melyek mindennapjainkban meghatározzák gátizomzatunk fittségét.
Tévhitek az intim tornával kapcsolatban:
1. Nem, a fejlődéshez szükséges tréninget nem lehet buszmegállóban, TV nézés közben, metróban vagy bárhol gyakorolni, ilyen esetekben ugyanis a gátunk terhelt állapotban van, ami erős ellenható tényező a tornával szemben, illetve a figyelmünk sem teljesen a torna helyes módban történő elvégzésére koncentrál. Ez maximum kellemes időtöltés lehet, melyben fokozódhat a gátizmok koordinációs-készsége, de ereje, gyorsasága, állóképessége semmiképp.
2. Nem használunk sem hüvelyi súlyokat, sem gésa golyókat, ezek súlya ugyanis a gátizomzatra nehezülve nyújtja az izmot, miközben nekünk szorítani kéne. Nem működik, sőt…
3. Nem csak fiataloknak szól. Nagymamák is nyugodtan elkezdhetik! A gátizmok fiatalsága nem korfüggő: vannak ugyan olyan szokások, melyek évtizedek alatt folyamatosan, egyre inkább gyengítik ezen izmainkat, azonban fiatalok gátizomzata is lehet rossz állapotú a túlzott tamponhasználattól, gátizomkat gyengítő erőltetett sportolástól stb., és idősebb korban is átlagban 135%-os, de akár 200%-os javulás érhető el a rendszeres gyakorlással.
4. Kismamáknak is ajánlott: sokan félnek attól, hogy ártanak az intim tornával a magzatnak. Szó sincs róla! A babák oxigén és tápanyag ellátása is fokozódik, így sokszor felébrednek és "ők is velünk tornáznak". A várandósság bármely időszakában nyugodtan elkezdhető a tanulás, ideális azonban, ha 10 héttel a szülés előtt elkezdjük a gát tudatos edzését esetleges gátvédelemhez, illetve a minél jobb szülés utáni regenerációért.
5. Nem csak nőknek! A férfi intimtorna fő céljai közé tartozik a prosztatavédelem (csökken a prosztata gyulladásos hajlama, javul a keringése), potenciavédelem (a gátizmok megerősítésével az erekció szöge ismét fiatalos lesz, megtanulható a korai magömlés szabályozása, fokozódik a libidó), visszérvédelem (aranyeres panaszok, herevisszértágulat ellen). Mivel a herék vérellátása is fokozódik, a tesztoszteron (férfi hormon) termelés is jobb lesz.

Kiknek nem ajánlott?
Bizonyos esetekben nem ajánlott intim tornát végezni: veszélyeztetett terheseknél, kismedencei tumoros betegeknél, vérző myomás (a méh jóindulatú daganata) betegeknél.

A szakszerűség mindig fontos, minden sportnál: győződj meg róla, hogy vizsgázott intim torna trénernél sajátítod el a mozgást, mivel a tanfolyam végén egyéni tréninget kap mindenki, annak megfelelően, hogy ki milyen problémával érkezett, csak így biztosítható a várt eredmény és az is, hogy nem teszel kárt magadban (a rosszul végzett intim torna káros is lehet). Kriston Andrea Intim Tornája egy védett márkanév, így ezt az elnevezést csak za ő tanítványai használhatják. Erről mindig győződjünk meg, ha trénert választunk!
Láthatod, az egészségmegőrzésben testünk minden része fontos szerepet játszik, így lehetsz kiegyensúlyozott és magabiztos. Az a tapasztalatom, hogy az embereket önbizalommal tölti el, ha tehetnek valamit saját egészségükért. Már ma elkezheted...

Tanácsadónk, Dr. Balogh Katus válaszol  témával kapcsolatos kérdésekre!



Cikkünk folytatódik, lapozz!
 
 
[14120]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot


Warning: Division by zero in /var/www/lapcsalad/harmonet.hu/include/fooldal/rendezvenynaptar_slide_jobb_oszlop.php on line 67
 
 

ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x