VEGAN VILÁGNAP: NOVEMBER 1.
Címlap / Szépség-Egészség / VEGAN VILÁGNAP: NOVEMBER 1.

VEGAN VILÁGNAP: NOVEMBER 1.

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-10-19

1994 óta november elsején ünneplik a vegán világnapot - a mindenszentek ünnepe mellett. A vegán életmód követői nem esznek állati eredetű ételeket és amennyire tehetik kerülik ezek használatát az élet más területein is. Nincs szándékukban az állatoknak szenvedést, halált okozni és még az állatkísérleteket folytató kozmetikai cégek készítményeit is elkerülik.  


Rendezvénynaptár

„A veganizmus az állati eredetű termékek használatának mellőzése és az ehhez kapcsolódó filozófia, ami elutasítja az érezni képes állatok árucikk státuszát; amely megnyilvánul a táplálkozás, a szórakozás, a ruházkodás és a higiéniai termékek választásában is. A veganizmus követőjét vegánnak nevezik.” – Wikipédia

Vegánná válni elhatározás kérdése, a teljes növényi étrendre való áttérésnek sok oka lehet: egészségügyi, etikai, vallási. Egészségügyi előnyei közül kiemelkedik a szív- és érrendszerre, a súlytöbbletre gyakorolt kedvező hatása, de kedvező befolyása lehet a cukorbetegségre, a bélműködésre is és jellemző, hogy a vegán étrenden élők megnövekedett energia szintről számolnak be. Amikor ugyanis zöldségek, gyümölcsök, magas rosttartalmú gabonák és olajos magvak lesznek táplálékunk alapjai, mindezek növelik szervezetünk vitamin-, ásványianyag- és rosttartalmát, és elősegítik az egyenletes energia szint fenntartását.

A vegán táplálkozás egyik válfaja a nyers vegán étrend, amely ötvözi a nyers étrend, (azaz a növényekben található tápanyagok megőrzése érdekében nem vetik alá azokat intenzívebb főzési eljárásoknak, így például sütésnek, vagy főzésnek; általános eljárásaik a melegítésre, szárításra és az aszalásra korlátozódnak, vagyis maximum 50°-ra melegítik be sütőjüket ételkészítés céljából) , valamint a vegán étrendet, vagyis csakis nyers és nem állati eredetű ételeket tartalmaz, mely azonban sokszor zsiradékokban dús ételt jelent, hiszen az olajos magvak, az avokádó, a finomítatlan olajak bár egészségesek, mérték nélkül őket sem szabad fogyasztani.

A nyers vegán ételkészítés egyik hazai úttörője Lénárt Gitta, jöjjön most tőle egy szuper recept:


SÜTŐTÖK SPAGETTI

Először uborkagyalun nagyon vékonyka lapokra vágtam, majd egymásra raktam ezeket a lapokat, és ahogy anyukám vágta annak idején a cérnametéltet, késsel szép vékony csíkokat készítettem! A képen látszik is, hogy nem olyan egyforma, szabályos csíkok lettek, mint a puha cukkíniből.

Hozzávalók:
sütőtök
1/2 cukkíni héjastul
pár levél spenót (nálunk még van a kertben)
pici só
1 kanál tökmag olaj
1 kanál citromlé
1 kanálnyi beáztatott napraforgó mag
2 aszalt paradicsom
hajdina ropogós apróra darabolva (ez kéznél volt nekem, de elhagyható)


A sütőtöknél bajban vagyok a mennyiséggel, kb annyi volt ránézésre, mint a cukkíni. A tököt és a cukkínit is vékony csíkokra vágjuk, szeletelővel, vagy késsel... Kicsit besózzuk, félretesszük.
Negyed óra múlva, amikor már felpuhult a tök és a cukkíni, leöntjük róla a keletkezett vizet, jól kinyomkodjuk. Meglocsoljuk a tökmagolajjal, citromlével, kézzel jól belemasszírozzuk. Spenót leveleket apróra vágunk, azt is hozzákeverjük. Már lehet is tálalni, apróra vágott aszalt paradicsommal, összetört hajdina ropogóssal, napraforgó maggal tálaljuk. (csírával, apróra vágott friss petrezselyemmel is el tudom képzelni!)

A képről lemaradt, de pár szem olajbogyó is előkerült, rákerült, illett hozzá!
Képforrás: Canva Pro adatbázis.



 
 
[ 1435 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 

/img/hirdetes/2021/9honap_banner-300x250-logo.jpg
 

Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x