Gerilla PR-cikkel a Google találati listájának élére
Címlap / Ajánló / Gerilla PR-cikkel a Google találati listájának élére

>

Gerilla PR-cikkel a Google találati listájának élére

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2023-06-08

A végtelenbe és tovább: egy jó PR-cikk az egekbe röpítheti a vállalkozásod sikerét. De mi kell hozzá? Hogyan használhatod fel egy médium ismertségét a saját előrehaladásod érdekében? Naná, hogy elmondjuk.  

Nem is gondolnád, mekkora ereje lehet egy jól sikerült PR-cikknek, pedig ez fontos része egy cég sikeres működésének. Az ilyen szöveg nem kérdez, hanem állít, mégpedig azt, hogy a te terméked, a te vállalkozásod a megoldás valami égető és komoly problémára. Vagy csak annyit mond: te vagy az, akit az olvasó éppen keres. A jó PR-cikk betalál – abból a szempontból biztosan, hogy kit kell választani, ha beüt a hiány.

Hatalmas előnye, a fentiek mellett, hogy a keresési lista élére tesz. Amikor valaki a Google-motort például azzal keresi fel, hogy „árnyékolók”, akkor egy jól elhelyezett PR-cikk az elsők között fog megmutatni téged. (Persze csak akkor, ha árnyékolókkal foglalkozol, de a lényeg talán így is érthető.)

Ahogy azt Langmár Zsuzsanna vallja: nem mindegy, hogy hogyan és hol jelensz meg. „Egy országosan ismert lap oldalaira kerülni messze nem egyenértékű azzal, mint amikor a nyomtatott vidéki újság apróhirdetései között próbálod felhívni magadra a figyelmet. Haladni kell a korral: a Google keresőmotorja manapság csodákra képes, ha szélesebb körű ismertségre vágysz” – mondja a Langmár Kommunikáció vezetője.

De hát, ugye, oda el is kell tudni jutni.

Így készül egy PR-cikk

A PR-cikk alapvetően rólad szól. Neked készül, belőled épül fel. Arról a szolgáltatásról mesél szakértő módon, amiben hiszel, amit te csinálsz, illetve a brandedről. Az ügyes csel a dologban, hogy egyrészt rávezeti az olvasót arra, hogy rád van szüksége, másrészt olyan helyeken jelenik meg, ahol naponta több ezren is olvashatják.

A jó PR-cikk nem egyenesen a terméket mutatja be; arról mesél, hogy a terméked milyen körülmények között lehet a hasznára valakinek, és teszi mindezt olvasmányosan, érdekesen. Maradjunk a árnyékolóknál – például tudtad, hogy a redőny története egészen az 1800-as évekig nyúlik vissza? Ekkor történt, hogy a németországi Esslingenben egy asztalosmester megalkotta az első redőnyszerkezetet, amely lazán egymáshoz kapcsolódó falécekből állt, egy sínben fel-le húzható-ereszthető volt, és egy fatengelyre tekeredett fel.



„Ezek az írások érdekesek, értéket közvetítenek, tudást adnak át, és szinte mellékesen megadják azt az információt az olvasónak, amire (lehet, hogy nem is tudja, de) szüksége van a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal kapcsolatban” – mondja Langmár Zsuzsanna.

A PR-cikk és a kulcsszavak fontossága

Ki kell mondanunk: egy PR-cikk készítése komoly gyakorlatot igényel, és itt nem csupán arról beszélünk, hogy lényeges szövegírói tudás kell hozzá. Egy rakat olyan apró trükk van egy jól képzett szövegelő kezében, amiről a laikus nem is gondolná, hogy szükséges lehet. Az írás nem lehet egy az egyben reklám – egyensúlyozni kell egy vékony vonalon, és ez az egyik legnagyobb kihívása a feladatnak. „A SEO, a keresőoptimalizálás, a kulcsszavak megfelelő használata az út a megfelelő portálra (vagy a nyomtatott sajtóba). Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy Google-dobogósok legyünk. A Google nem minden, de gyakran minden a Google-ben dől el. Például az, hogy az olvasó a te termékedet választja-e” – mondja Langmár Zsuzsanna.

A Langmár Kommunikációnál csupa olyan szövegíró dolgozik, akik betéve tudják az összes SEO-varázslatot és szövegírói trükköt. PR Max csomagjukat pedig pont arra találták ki, hogy a Google élére kerülj, és hogy országosan ismert médiumok foglalkozzanak a cégeddel.
  
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


(X)


 
 
[ 474 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x