5 berendezési hiba, ami rossz benyomást kelthet a vevőinkben...
Címlap / Karrier / 5 berendezési hiba, ami rossz benyomást kelthet a vevőinkben

5 berendezési hiba, ami rossz benyomást kelthet a vevőinkben

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2023-04-01

Mindegy, hogy szolgáltatást vagy valamilyen terméket kínálunk, a potenciális vásárlók meggyőzése minden esetben kulcsfontosságú. Mivel manapság a legtöbb piac telített, nem annyira egyszerű versenyben maradnunk - ám ehhez szerencsére sokféle eszköz áll a rendelkezésünkre. A következőkben azt nézzük meg, hogy az üzletünk berendezésével hogyan tudjuk befolyásolni a vevőinket akár pozitív, akár negatív irányba.  

Milyen egy jó üzlethelyiség?

Manapság egyre gyakoribb, hogy egy-egy brand egyáltalán nem rendelkezik fizikai üzlettel, inkább csak online boltot üzemeltet, esetleg néha itt-ott megjelenik pop-up jelleggel. Azonban ha mi a hagyományos megoldás hívei vagyunk, vagy szolgáltatásunk van, amihez elengedhetetlen a jelenlétünk, mindenképp szükségünk lesz egy üzlethelyiségre.

Ilyen esetben lényeges, hogy ha nem is központi, de legalább könnyen megközelíthető helyet válasszunk. Egy tágas, világos, kellemes hangulatú helyiséget alakítsunk ki, amelybe öröm betérni, ami már kívülről is hívogató a potenciális vevőknek. Használjunk pozitív érzetet keltő színeket, és válasszunk ki egy berendezési stílust, amit következetesen alkalmazzunk minden helyiségen!

És hogy mindez miért fontos? Nos, azért, mert mindez rólunk árulkodik. Sokan az ilyen külső jegyek alapján fognak minket – és a termékünket, illetve szolgáltatásunkat – megítélni, és döntenek mellettünk vagy éppen a konkurencia mellett. Szokták mondani, hogy a külső nem minden, de ilyen esetekben igenis döntő szerepe lehet.

Ezeket a berendezési hibákat kerüljük el

Most már van egy hozzávetőleges elképzelésünk arról, hogy milyennek kellene lennie az ideális üzlethelyiségnek – de még mindig elkövethetünk többféle hibát is. Nézzük, melyek ezek!

A privát szféra hiánya

Amennyiben valamilyen szolgáltatást nyújtunk – legyen az akár üzleti tanácsadás, akár egy kozmetikai szalon üzemeltetése –, a privát szféra megléte kulcsfontosságú. Ennek hiányában aligha tudunk megfelelően működni.

Szerencsére ennek kialakításában segítségünkre lehet a megfelelően tagolt tér, valamilyen térelválasztó eszköz és a belátásgátló fóliák is. Az, hogy ezek közül melyik mellett döntünk, természetesen nagyban függ a helyiség adottságaitól is. Egy belátásgátló fóliát azonban minden esetben érdemes megfontolni, hiszen ez amellett, hogy elrejt minket a kíváncsi tekintetek elől, marketingcélokat is szolgál. Ezeken keresztül diszkréten, mégis mutatósan hirdethetjük az üzletünket.



Túlzsúfolt

Ha túl sok termékkel, dekorációval és berendezési tárggyal tömjük tele a boltunkat, akkor az emberek nem fogják jól érezni magunkat benne – ez szinte szabályszerű. Az ilyen terekben ugyanis azt érezhetjük, hogy nincs levegő, hogy nem tudunk megfelelően gondolkodni vagy éppen lazítani. Amennyiben nem akarjuk, hogy egyenesen meneküljenek tőlünk, igyekezzünk a stílusos funkcionalitásra törekedni!

Rossz világítás

A legjobb természetesen, ha minél több természetes fényt engedünk be, de ha ez nem annyira lehetséges – márpedig az üzletek és szalonok általában földszintiek, ahol alapvetően kisebb erre az esély –, akkor a világításra kell helyeznünk a hangsúlyt. A gyéren megvilágított helyiségek kellemetlennek, piszkosnak, kicsinek és zsúfoltnak érződnek, ezért ezt jobb elkerülni.

Helyezzünk el minél több falilámpát és egyéb fényforrást! A fények színét elsősorban az határozza meg, hogy milyen tevékenységre használjuk a helyiségeket. Ahol minél jobb látási viszonyokra van szükségünk és sokat koncentrálunk, előnyös hideg fényeket használni, míg a pihenésre, csevegésre, esetleg vendégfogadásra szánt terekben inkább a meleg fényű izzókat részesítsük előnyben.

Unalmas közeg

Ha a vevőink vagy a szolgáltatásunkat igénybe vevőket egy unalmas, semmitmondó közegben fogadjuk, az számukra sokat elárul a hozzáállásunkról. Azt mutatja, nincs ötletünk, kreativitásunk és stílusunk – még akkor is, ha ez egyébként nem igaz. Éppen ezért kerüljük a csupasz, fehér falakat, a boltban vásárolt keretekben bennehagyott, futószalagon készült képnyomatokat és társaikat! Használjunk színeket, helyezzünk el szobanövényeket, dobjuk fel egyedi alkotásokkal a tereket!

Olcsó hatás

Egy olyan helyiségben, ami mindig közszemlén van
, nagyon nem mindegy, hogy milyen bútorokat halmozunk fel, hogy milyen a padló vagy éppen a fal állapota. Az ócska hatású műanyag székek, az elhanyagolt kiegészítők vagy akár a nem műszaki szakember által elvégzett munkálatok mind-mind olcsó hatást kelthetnek – ez pedig nem vált ki éppen pozitív benyomást a látogatókból. Gondolkodjunk úgy, mintha mi magunk lennénk a potenciális vevők: nekünk mi tetszene és mi nem?

Ezeket a hibákat elkerülve – és persze az ötleteket felhasználva – egy hangulatos és jövedelmező üzlethelyiséget alakíthatunk ki. Ebben nemcsak mi és a munkatársaink, hanem a betérő vendégek is bármikor jól érezhetik magukat, így garantáltan kedvük lesz majd visszajönni!
  
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon



(X)


 
 
[ 496 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x