HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2018-02-21
Címlap / Kütyü és tudomány / Forma-1: hamarosan rajtol a száguldó cirkusz

Forma-1: hamarosan rajtol a száguldó cirkusz

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2018-02-21

A hét végén az ausztráliai Melbourneben, veszi kezdetét az idei Forma-1-es világbajnokság. A kérdés természetesen, mint mindig az, hogy ki lesz a végelszámolásnál a legelőkelőbb pozícióban. Az elmúlt évek nagyágyúi, a Kölyök, az Alkesz, a Macho és a Bájgúnár mellett azonban új trónkövetelőkkel is számolnunk kell a téli tesztek alapján meglehetősen átformálódott mezőnyben. 

 

Változások
Kezdjük mindjárt azzal, hogy mi maradt változatlan a tavalyi évhez képest, ám előrebocsátanám, hogy ebből van kevesebb. Az autóknak továbbra is négy kerekük van, és egyelőre még a robbanómotorról sem tértek át – a sebesség és költségcsökkentés szempontjából mindenképpen megfontolandó – pedálhajtásra, és a pilóták nagy részét is láthatjuk idén is. Tulajdonképpen csupán egyetlen változás történt a mezőnyben, David Coulthard ugyanis év végén szögre akasztotta a bukósisakját, helyét a Red Bull Racing versenyautójában a fiókcsapatuknak számító – és tavaly a „nagycsapatot” porig alázó – Toro Rosso fiatal versenyzője, Sebastian Vettel vette át, aki 2008-ban még Sebastien Bourdais társaként gyűjtögette a pontokat.

A Toro Rossónál a csapatvezetés beteg lehet egy kicsit, hiszen helyére a svájci Sebastien Buemit szerződtették, és ha hozzátesszük, hogy a télen az autót a francia Rallye világbajnok, Sebastian Loeb is tesztelte, akkor már tényleg csak annyit mondhatunk, Sebastianból ennyi több, mint sok. Mindenesetre meglátjuk, hogy Vettel jó cserét csinált-e a tavaly gyengélkedő Red Bullal, és a svájci képes lesz-e pótolni a nagy múltú, bár az utóbbi időben hibát hibára halmozó DC-t.
 


Új rendszer

A világbajnokság kérdése idén teljesen nyitottá vált, hiszen annyi szabályváltoztatást eszközöltek a FIA nagyokosai a holtszezonban, hogy ember legyen a talpán, aki akár a tesztek alapján is megmondja, mely versenygépek rúgnak majd labdába idén. Arra mindenesetre számítani lehet, hogy a bevezetőben említett, 24 évesen még mindig tejfelesszájú Lewis Hamilton immáron világbajnokként mindent megtesz majd azért, hogy beváltsa a hozzá fűzött reményeket. Egy éppen csak elbukott és egy éppen csak megnyert VB cím után erre minden esélye megvan az idén 3. szezonját kezdő britnek. Talán nála is éhesebb a sikerre az alkoholproblémái mellett is szupergyors Kimi Räikkönen, aki első Ferraris idényében – óriási mázlival bár – begyűjtötte a bajnoki címet, második évében azonban jó kezdés után halványabb teljesítményt nyújtott, amit idén igyekszik majd feledtetni, hiszen tavaly óta tudjuk, hogy a vörösöknél nem ő az egyetlen, aki képes megszorongatni a vetélytársakat.

Spanyol siker
A tavalyi elbaltázott autóval is két sikert összehozó spanyol Fernando Alonso sokak szerint idén megszerezheti harmadik elsőségét, hiszen a Renault állítólag összekapta magát, és ha versenyképes autót biztosítanak számára, Alonso mindenre képes, még győzelemre is. Végül de nem utolsósorban ott van Felipe Massa, aki az utóbbi időben leginkább reklámszerződésével vetette észre magát, kérdés hogy imázsának jót tesz-e, hogy Cristiano Ronaldo bájgúnártársa lett az egyik vezető sportital gyártó kampányában. Massa emellett bebizonyította, hogy gyors is tud lenni – lásd a szezon második fele – persze Silverstoneban azt is, hogy kegyetlenül béna is, meglátjuk idén melléje pártol-e a szerencse, hiszen Fortuna – és Timo Glock – segítségével akár már tavaly is összejöhetett volna neki a végső siker. A „fantasztikus négyest” vélhetően többen is le kívánják taszítani a képzeletbeli trónról, itt van mindjárt a már említett Sebastian Vettel, aki Szingapúrban ellenállhatatlan győzelmet aratott, és ezzel beírta magát a Forma-1 történelemkönyvébe, vagy a hosszúideje rendkívül tehetségesnek tartott Jenson Button ideje jön el végre, ha a Brown GP valóban olyan gyorsnak bizonyul majd, mint az utolsó teszteken. Sok a nyitott kérdés, bármi megtörténhet, biztosat majd az első néhány futam után mondhatunk majd.

HarmoNet tipp: Dorbézolás helyett kapcsolatával sokkolja rajongóit a finn világbajnok! >>

Motorok, technológia

Térjünk rá a pilóták után a változásokra: A motorokat ugye nem lehet fejleszteni, a kasztnik ellenben meglehetős változtatásokon estek át az elmúlt év óta. Döntse el ki-ki, hogy mennyire tetszetős az új szabályok által meghatározott forma, annyi azonban biztos, hogy egyelőre meglehetősen idegennek hatnak az új járgányok. Az első légterelők jóval szélesebbek lettek, míg a hátsó szárnyak elkeskenyedtek, eltűntek a gépekről a különféle segéd szárnyak és légterelők, az egész autó karakterisztikája megváltozott. A pilóták véleménye szerint egyébként jóval nehezebb lesz – főleg a rajtnál megszokott tülekedésben – épségben megúszni egy test-test elleni küzdelmet, az előrejelzések alapján idén gyakrabban láthatunk majd új első szárnyért a boxba somfordáló megtépázott versenyautókat. Ami a kerekeket illeti, idén visszatérnek a slick gumik a száguldó cirkuszba. Annak idején éppen azért vezették be a bordázott abroncsokat, hogy csökkentsék a kanyarsebességet, ezzel a balesetveszélyt, azonban úgy tűnik, hogy mindez a visszájára fordult, és a lecsökkent tapadás éppen veszélyesebbé tette a minden próbálkozás ellenére egyre gyorsabbá váló járműveket, amelyeket most a légterelők reformálásával igyekeznek – a kevesebb leszorító erő hatására elérhető kisebb tapadás segítségével – megregulázni, kérdés mekkora sikerrel. És akkor még nem ejtettünk szót az idény legnagyobb újításáról, a KERS-ről, amely egy kinetikus energia visszacsatoló berendezés, és a FIA „környezetvédelmi áttörésként” harangozta be annak idején.


A dolog lényege, hogy némi súlytöbblet árán a kütyü plusz energiát tud adni az autónak időszakosan, ami az előzések megkönnyítését jelentheti majd, ha valóban beválik, mert egyelőre úgy fest, hogy inkább hátrányos mint előnyös azon csapatok számára, akik beépítik autóikba – hiszen egyelőre nem kötelező. A KERS-t ugyanis csak egy darabban lehet beszerelni, ráadásul az autók kiegyensúlyozásában fontos szerepet játszó ballasztsúlyok rovására, így az autó egyensúlya sokat romolhat az eddigiekhez képest. Több pilóta meg is jegyezte, hogy a Forma-1-ben életben lévő, a jármű és a pilóta összsúlyának korlátozása miatt a nehezebb versenyzők hátrányban lesznek a könnyebb társaikhoz képest. Még szerencse, hogy az égimeszelő Alex Wurznak ez már nem jelent problémát, a jelenlegi mezőny nagy része pedig inkább zsokétermetű, mint adoniszi alkat.

HarmoNet tipp: Tövig nyomja, de nem csak a gázpedált >>

Már csak néhány napot kell várni tehát, és megláthatjuk kedvenceinket az ausztrál aszfalton, megcsodálhatjuk az új autókat, ki-ki kiválaszthatja a neki legjobban tetszőt, és szurkolhat régóta kedvelt pilótájának, vagy választhat új favoritot
. Kezdődik az új szezon, és amíg utoljára lendül majd a kockás zászló várhatóan sok izgalomban, örömben, bánatban lesz majd részünk. Hogy az amerikai kontinensen ismert mondással búcsúzzam: „Gentlemen, start your engines!” – Uraim, indítsák be a motorokat!

Regele Tímea





 
 
[1162]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x