HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-11-19
Címlap / Psziché / Az otthoni és a munkahelyi teendők közötti egyensúly

Az otthoni és a munkahelyi teendők közötti egyensúly

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-11-19

A dolgozó családanyák számára nagy kihívást jelent összehangolni az elvégzendő feladatokat a családban és a munkahelyen. Egy előre megtervezett stratégiát kell felállítani ahhoz, hogy hosszú távon sikerüljön minden elvárt és szükséges munkát úgy elvégezni, hogy a saját életére is jusson egy kis ideje a dolgozó anyának. Ennek érdekében néhány könnyen megvalósítható megoldást, ötletet javasolunk ebben a cikkben. 

 

A dolgozó családanyák számára nagy kihívást jelent összehangolni az elvégzendő feladatokat a családban és a munkahelyen. Egy előre megtervezett stratégiát kell felállítani ahhoz, hogy hosszú távon sikerüljön minden elvárt és szükséges munkát úgy elvégezni, hogy a saját életére is jusson egy kis ideje a dolgozó anyának. Ennek érdekében néhány könnyen megvalósítható megoldást, ötletet javasolunk ebben a cikkben.

Figyeljünk magunkra(is)
Egy odaadóan gondoskodó anya mindig családja tagjait helyezi előtérbe, amikor teendői elvégzéséhez felállít egy fontossági sorrendet. A legkisebb gyerekkel kezdve az apáig bezárólag elkészül a képzeletbeli lista, és erről valahogy lemarad az anya személye. "Majd ha végeztem, foglalkozom a magam dolgával." Vigasztalják magukat sokan. Azután eltelik a nap és semmi sem lesz belőle. Fontos, hogy adjunk magunknak is egy kis helyet azon a bizonyos listán! Legyen egy kis idő, amikor saját magunkkal tudunk foglalkozni. Egy-két konkrét dolgot határozzunk meg, amit magunk szeretnénk tenni, magunknak. Győzzük meg családtagjainkat, hogy ez a kis idő ahhoz szükséges, hogy feltöltődjünk az elkövetkező (folyamatos) feladatokhoz. Egy kis (öncélú) séta, kertészkedés, olvasás, zenehallgatás, TV nézés, egy forró fürdő, stb. mind segíthet ebben. (ha csak egy mód nyílik rá, ne röstelljünk egy rövid délutáni szunyókálást a hétvégéken megtenni. Akár félórányi pihenés is csodákra képes lelkünk és nyugalmunk ápolásában.
Fordítsunk nagyobb figyelmet magunkra a nehéz napokat megelőző u.n. PMS, menstruáció előtti tünetek kezelésére. Ez különösen érinti az állandó stresszben, komoly, munkahelyi felelőségben élőket. Ha lehetséges aludjunk egy kicsit többet a megszokottnál és kérjük partnerünk támogatását.

Legyen humorunk!
Az egyik legjobb megoldás leereszteni a felgyülemlett gőzt, ha vidámsággal, tréfálkozással lazítunk. Próbáljuk meg a vidámabb oldaláról észrevenni, vizsgálni a dolgokat. Nevessünk, viccelődjünk sokat. Vidám hangulatunkat látva mind a családi, mind a munkahelyi környezetünk megváltozhat, és hasonló jókedvre derül. Bár nem lesz ettől kevesebb a dolgunk, de könnyebben lehet azokat elvégezni.

Kapcsolatok ápolása
Ha más semmiben sem leljük örömünket, mindenképpen találjunk társakat, akikkel megbeszélhetjük a problémáinkat. Ha legkedvesebb barátaink éppen elérhetetlenek, akkor például az Interneten bekapcsolódhatunk különböző fórumokba, e-mailezhetünk hasonló helyzetű sorstársaknak, vajon ők hogyan élik meg helyzetüket? Jó arról tudni, ha vannak rajtunk kívül sokan, akik megoldják a nehézségeiket. Remek alkalom arra is, hogy félretegyük frusztráltságunkat és vidámabb körülmények között vitassuk meg gondjainkat.

Tartsunk kisebb szüneteket
A munkahelyen törvény szabályozza a munkavégzés idejét. Ez nem csak a munkakezdésre és végzésre vonatkozik, hanem a köztes szünetekre is. A hivatalosan járó ebédidőt mindenképpen pihenéssel is töltsük. Ne próbáljunk meg azzal időt nyerni az otthoni "második műszak" számára, hogy folyamatosan, nagy aktivitással, feszültségekkel végigdolgozzuk a napot. Álljunk fel a munkánk mellől, ha az monoton és passzív, akkor mozogjunk, nyújtózzunk, tornázzunk egy kicsit, beszélgessünk, együnk, igyunk valamit. Otthoni tevékenységeinkre ugyanúgy alkalmazható a kisebb szünetek betartása.

Vegyünk igénybe segítséget
Az állandó és időszakos otthoni munkáinkhoz számos segítőtársat "alkalmazhatunk". Feltétlenül próbáljuk a rutinszerű feladatok sorába bevonni családtagjainkat. (elfoglaltságaik, napirendjük függvényében persze) Ha semmiképpen sem tud senki ebből a körből segíteni, akkor érdemes megkérdezni a szomszédságban lakó bakfisodó lányokat, nem dolgozó anyukákat is. Alkalmi gyermekfelügyelet, könnyű kertészkedés, bevásárlási segítséget biztos sokan szívesen felvállalnának. Diákkorú gyerekek esetében egy kis zsebpénz-szerzési lehetőség is lehet a könnyű segítségnyújtás. A nagyobb volumenű, alakalmi munkákhoz pedig hívjunk professzionális segítőket. (nagytakarítás, kertészet, stb.)

És végezetül egy hasznos ötlet az egyik legtöbb időt igénylő feladatra, az állandó mosásra. Az egy-két naponkénti időszakosság helyett térjünk rá a heti egyszeri mosásra. A leginkább alkalmas időpontnak a péntek koraeste mutatkozik ehhez, mikor már a gyerekek lefeküdtek, egy kicsit lecsendesedtek a dolgok körülöttünk és másnap reggel sem kell munkába indulni. Ekkor feltölthetjük akár többször is a mosógépet és jut idő a ruhák kiteregetésére a régebben megszáradtak szortírozására, hajtogatására, kivasalására is. A hétvégén pedig feltétlenül adjunk időt a szórakozásnak, kikapcsolódásnak és véletlenül se dolgozzuk végig a pihenőnapokat! Gyűjtsünk erőt, töltődjünk fel kellő energiával, hiszen hétfőn minden kezdődik elölről.




 
 
[2582]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot


Warning: Division by zero in /var/www/lapcsalad/harmonet.hu/include/fooldal/rendezvenynaptar_slide_jobb_oszlop.php on line 67
 
 




 

ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x