HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-09-21
Címlap / Szépség-Egészség / Ne mellre szívd! 7 tipp, hogy hatékonyabb légy

Ne mellre szívd! 7 tipp, hogy hatékonyabb légy

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-09-21

Az élet alapvető feltétele a lélegzés. Vajon te helyesen veszed a levegőt? Ugyan automatikusan, és a legtöbb esetben odafigyelés nélkül szívjuk be és fújjuk ki a levegőt, egy kis koncentráció csodákat művelhet.  

 

Babakorunkban még tökéletesen, azaz a testünk oxigénigényét a leghatékonyabban kielégítő módon lélegzünk – egy kisbabának ugye nem az a fontos, hogy behúzva tartsa a hasát, nem gyömöszölik szűk nadrágokba, és nem piheg a mellkasát emelgetve. A nagyobb gyerekeknek sem szúr az oldala akkor sem, ha egész nap futkároznak.

Ne mellre szívd!
A mindennapok helyes légzése során fontos a rekeszizom használata is, azaz hogy – a jóga szakkifejezésével élve – a hasunkba szívjuk a levegőt. Ez azt jelenti, hogy nem csak a tüdőnk középső (mellkasi) és felső (tüdőcsúcsi) részét töltjük meg levegővel, hanem az egészet, a hasi részt is. Hogy miért jó ez? A rekeszizmunk lefelé húzza a tüdőt, a keletkező nyomáscsökkenés hatására erőltetés nélkül is több levegő áramlik a tüdőbe, több oxigénhez juttatva ezzel sejtjeinket.

Nyugtató helyett 10 mély lélegzet
Nem véletlenül tanácsolják, hogy ha dühösek vagyunk, vegyünk tíz mély lélegzetet, mielőtt megszólalnánk. A légzés tudatos szabályozása alkalmas a stressz csökkentésére, a koncentráció fokozására. Stresszhelyzetben automatikusan gyorsra, kapkodóra vált a légzésük, ennek megszüntetése a feszültséget is mérsékli. A rossz légzéstechnika az egyik oka annak, hogy stresszhelyzetben begörcsöl a vállunk, megfájdul a fejünk. Ilyekor a légzést hatékonyan segítő hasizmok háttérbe szorulnak, és az inkább a váll, mellkas és nyak környéki izmokat használjuk, ami vállmerevséghez, az agy oxigénellátásának romlásához vezethet.

HarmoNet tipp: Szexlégzés - oxigén az orgazmusért>>>

Sport a jobb légzésért! Megfelelő légzés a jobb sportért!
Rendszeres mozgással javíthatjuk légzésünk hatékonyságát, és a megfelelő légzéssel edzésünk is sikeresebbé tehető. Íme néhány tipp, mely mozgásformánál mire érdemes figyelni.

  1. Mindig igyekezzünk az orrunkon keresztül beszívni a levegőt, ez különösen fontos, ha például hidegben vagy kevéssé tiszta levegőjű környezetben futunk.
     
  2. Az olyan aerob sportoknál, mint a futás, kerékpározás, aerobik, igyekezzünk figyelni az egyenletes, mély légzésre, ennek hatására később fáradunk el, tovább bírjuk a terhelést.
     
  3. Ha fogyni szeretnénk, a futás, kocogás megfelelő intenzitásának megtalálásához jó trükk, ha olyan sebességgel futunk, amelynél még a levegő kapkodása nélkül tudunk edzőtársunkkal beszélgetni. (Ez az intenzitás garantálja, hogy bírjuk a zsírégetés beindulásához szükséges legalább negyven percet, és a szervezetünk ne kerüljön oxigénhiányos állapotba. Ráadásul az izomlázat is segít megelőzni.)
     
  4. A pilates edzéseken kiemelten fontos szerepe van a légzésnek, a gyakorlatok tökéletes végrehajtásának szempontjából egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy az erőkifejtés mely szakaszában fújjuk ki vagy szívjuk be a levegőt. A módszer segít annak elsajátításában, hogyan hangoljuk össze mozgásunk és légzésünk ritmusát.
     
  5. Az erősítő edzések során fontos szabály, hogy az erőkifejtéskor kifújjuk, az izmok ellazításakor pedig beszívjuk a levegőt, ez nagyban segíti az izmok munkáját.
     
  6. Az úszás remek módja a tüdőkapacitás fejlesztésének, persze csak akkor, ha nem a „kisasszonyos verzióját” űzzük, azaz nem akarjuk a fejünket végig a víz felett tartani. Ebben az esetben ugyanis inkább akadályozzuk a helyes légzést.
     
  7. A jó légzéstechnika megtanulásához a jóga számtalan módszert kínál. Az ászanák után végzett relaxációs gyakorlatok során elsajátíthatjuk a tökéletesen ellazító teljes jógalégzést vagy az elmét „fényesítő” váltott orrlyukas légzést, de a légzés erejének használatával megtanulhatjuk, hogyan szabaduljunk meg a bennünket nyomasztó, nyugtalanító gondolatoktól, megfáradt energiától.

HarmoNet tipp: A jógalégzés áldásai>>>

Jó gyakorlást!


További hasznos információ: www.teszalapitvany.hu


 




 
 
[11809]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


titkosrandi fej

éves
 
fotó




Tagok: Túl az 1 millión, Fotóval: 331.689


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 


/img/hirdetes/everness-INY-300x250.gif
 


 

ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x