HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-19
Címlap / Szépség-Egészség / Egészséges, hosszú élet - Sport és a hétköznapok

Egészséges, hosszú élet - Sport és a hétköznapok

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-19

Ahhoz, hogy meghosszabbítsuk az életünket, és javítsunk a minőségén, nem szükséges, hogy egészségesek legyünk. Azaz, ne nyugtalankodjunk a múlt miatt. Az számít, amit ettől a pillanattól kezdve teszünk. Örömhír, hogy éppen most, ebben a pillanatban is cselekedhetünk egészségünk javítása, életünk meghosszabbítása érdekében. 

 

Gyakorlás, életmód, fiatalodás
A hosszú élet titka a tettekben rejlik - teszünk-e azért, hogy fejlesszük testünk ruganyosságát, elménk tisztaságát, szellemünk elégedettségét? A száz évet megért emberek életmódja egyszerű.

Tevékenyen élnek, és sokat pihennek. Az általam ismert századosok egész életükben tanulnak, és kíváncsi utazók. Úgy tűnik, valamennyien ösztönösen szemmel tartják a természetes ritmusokat magukon belül és kívül. Erényes szokásaikkal tehát kerülik az univerzum törvényeinek megsértését.


A legtöbb emberben ki kell alakítani a jó szokásokat.
A fogmosás például még a kicsi gyermekkorban alakul ki, szülői nyomásra. Ha a gyerekekre hagynánk, akkor úgy néznénk ki, mint évszázadokkal korábban élt eleink, negyvenévesen már fogatlanul, arccal a korai halál felé. Az egészséges hosszú élethez döntő tényező a hasznos szokások felvételének képessége.

A kínai százévesek rendszeresen gyakorolják a taichit és a qigongot, azokat a meditációs módszereket, amelyeket hagyományosan a hosszú élethez társítanak. Kihasználják továbbá az évezredes kínai fiatalító módszereket is, az akupunktúrát, akupresszúrát és az energetikai gyógyítást, ami testileg-lelkileg feltölti őket energiával, erősíti az egészséget és az egyensúlyt.
Ez a fejezet felölel mindent attól kezdve, hogy melyek a legjobb napszakok a gyakorláshoz, addig, hogy milyen rituálékkal biztosíthatunk magunknak pihentető alvást, az észlelést fejlesztő módszerektől a méregtelenítő légzőgyakorlatokig. Ezek a módszerek, ha egészséges életmóddal társítjuk őket, csökkenteni látszanak a rossz génállományból származható rendellenességek előfordulási esélyeit. Láttam, hogy működnek számtalan páciens, és sok negatív genetikai mintával rendelkező idős ember esetén.

Megválaszthatod, mit teszel a jól-léted érdekében, elkezdheted itt és most, és folytathatod egész hátralévő életedben!


HarmoNet tipp: A szervezetet túlterhelő semmittevés! - Dönts a sport mellett!>>>

Hosszú séta, hosszú élet
Minden százéves, akivel az elmúlt húsz évben beszéltem, legalább fél órát gyalogolt naponta, sokuk pedig egy óránál is többet. Nem csoda, hogy olyan szép kort megéltek: tanulmányok szerint a séta jelentősen csökkentheti a stroke és a szívbaj kockázatát, és emeli a hasznos koleszterin szintjét.

Gyakorlásra alkalmas idő? Bármikor!
Mindannyian tudjuk, hogy a testedzés meghosszabbíthatja az életünket, mégis sokan arra hivatkoznak, hogy egyszerűen nem érnek rá. Sűrű teendőink közepette nehezen találhatunk egy-két órát naponta, hogy elmenjünk az edzőterembe, vagy fitnesztanfolyamra. Ekkor elmondom, hogy milyen sok lehetőségük lenne a napközbeni gyakorlásra. Azt tanácsolom, menjenek a lépcsőn lift helyett. Parkoljanak néhány háztömbbel távolabb az úti céljuktól. Kézi hajtású fűnyíróval vágják a füvet. Seperjenek porszívózás helyett. Mosogassanak kézzel. Sétáljanak el az újságoshoz, ne kérjenek házhoz szállítást. Minden morzsányi fizikai tevékenység számít, és összeadódnak!


A saját tempódban növeld a terhelést!
Sajnos, túl gyakran keresnek fel páciensek, akik valami új edzésprogram közepette sérültek le. Ettől nem leszünk hosszabb életűek! Amikor új edzéstervbe kezdesz, nagyon fontos, hogy a saját tempódban haladj! Akár fitnesztanfolyamra jársz, akár otthon súlyzózol, sose hajtsd magad túl a komfortzónádon! Ha feszültséget, fájdalmat, légszomjat, szédülést, hirtelen gyengeséget érzékelsz, azonnal állj meg! Tartsd szem előtt a korlátaidat. Ha elszoktál a rendszeres tornázástól, kezdj 10 perccel naponta, egy héten át. A következő héten felemelheted 15-re, a harmadikon 20 percre. És így tovább, folytasd a heti emelést, amíg kényelmesen tudsz gyakorolni 45-60 percet egyfolytában, minden nap.

HarmoNet tipp: A sporttal fogyók 7 csapdája>>>

Leld örömöd a testedzésben!
Sokan libikókáznak a gyakorlással: belekezdenek valamilyen testmozgásba, aztán elmegy tőle a kedvük. Pedig csakis a kitartás hozza meg a gyakorlás jótéteményeit. Alapvető, hogy megtaláld azt a tornaféleséget, amit élvezel. Ez értelmesen hangzik, mégis sok emberrel találkozom, akik fitneszbérletre vesztegetik a pénzüket, holott utálnak odajárni.
Keresgélj, nézz körül, amíg megtalálod a neked kedves mozgásfajtát, akár táncot, gördeszkázást, ugrálást a trambulinon, golfot vagy kerékpározást. Ha szereted azt, amit nap mint nap gyakorolsz, örömödet leled a gyakorlásában.

Folytatjuk…

Részlet Dr. Maoshing Ni: A hosszú élet taoista titkai c. könyvéből>>>




 
 
[ 3279 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x