6 tipp, hogy a legstresszesebb munkahely se okozzon károkat...
Címlap / Szépség-Egészség / 6 tipp, hogy a legstresszesebb munkahely se okozzon károkat az egészségünkben

6 tipp, hogy a legstresszesebb munkahely se okozzon károkat az egészségünkben

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2024-05-29

A stressz az életünk szinte minden területén jelen van: felütheti a fejét a magánéletünkben, a mindennapi rutinunk kapcsán és természetesen a munkahelyünkön is. Amíg általában a jó stresszt, azaz az eustresszt tapasztaljuk, addig nincs semmi gond, hiszen ez motiválja az embert, miközben energiával és izgalommal tölti el. A gond csak az, hogy általában inkább a másik típusáról, a negatív stresszről beszélhetünk - és ez különösen igaz a szakmai életben.  

Valószínűleg mindenki érzett már valamilyen szinten stresszt a munkahelyén vagy a munkája kapcsán. Ez szinte természetesnek mondható, hiszen egy olyan helyről van szó, ami elvárásokat támaszt felénk, ahol nagyon különböző emberekkel kell együtt dolgozunk és amitől a megélhetésünk függ. Vannak azonban extrán megterhelő munkakörök és közegek, ahol az átlagosnál nagyobb feszültséget tapasztalhatunk nap mint nap. Nézzük, hogy mi mindent tudunk tenni az magunkért, ha mi is így töltünk (minimum) nyolc órát minden hétköznap.

Stressz és egészség

Ez az állapot rövid és hosszú távon egyaránt befolyásolja az embert mind testi, mind mentális és szellemi szempontból. Akik sokat stresszelnek, különböző fájdalmakat tapasztalhatnak, gyakori például a migrén és a fejfájás, illetve az izomfeszülés, izomfájdalom is. Gyakran megmutatkozik emésztési problémákban, akár hasmenést, akár székrekedést vagy éppen refluxot okozva. De legyengíti az immunrendszert is, így könnyebben kaphatunk el egy megfázást vagy bármilyen hasonló megbetegedést, amiből aztán a felépülés is nehézkesebb lesz. Mindezek mellett, ha rendszeresen stresszelünk, a már meglévő egészségügyi problémáink is súlyosbodhatnak.

Ha ez még nem lenne elég, megnehezíti az elalvást is, illetve nem hagyja az embert nyugodtan pihenni, ami további gondokhoz vezethet. Magasabbá válhat a szívbetegségek kockázata is, ami a magas vérnyomásban, cukorbetegségben vagy akár szívrohamban is megmutatkozhat. A sok-sok felgyülemlő feszültség ezen felül könnyen ingerlékennyé, általánosságban idegessé teheti az embert, hosszú távon pedig szorongást, sőt akár depressziót is eredményezhet. Emiatt pedig étkezési rendellenességek is jelentkezhetnek, az igazán stresszes emberek vagy túl keveset vagy túl sokat ehetnek, ami az általános testi egészségre is rányomja a bélyegét.



6 tipp, hogy elkerüljük ezeket a bajokat

Mostanra egyértelmű lehet, miért is olyan fontos a stressz megfelelő és tudatos kezelése – hiszen a fenti problémákat biztosan nem szeretnénk megtapasztalni. Ha pedig ne adj’ Isten, már az életünk részei, akkor még inkább tudjuk, hogy miért jobb mérsékelni azokat. Most ehhez adunk néhány hasznos tippet a stresszes munkahelyekből kiindulva!

Vitaminbomba

Sokan nem is tudják, de a táplálkozásunk is hatással lehet arra, hogy mennyit stresszelünk. Éppen ezért érdemes minden nap megadni a testünknek a szükséges vitaminokat, ásványi anyagokat és aminosavakat. A stressz szempontjából különösen fontosak egyes tápanyagok, amelyeket étrend-kiegészítő formájában is szedhetünk – ilyen például a D-vitamin, a B-vitamin-komplex, valamint a magnézium.

Ha az ebédünk például egy vitamindús salátából és valamilyen sovány fehérjéből áll, akkor máris energikusabbnak érezhetjük magunkat és a feszültséget is kevésbé tapasztalhatjuk. Amennyiben az ételhordónk mellé bekészítünk egy multivitamint vagy egy B-vitamin-komplexet is, akkor tovább javíthatjuk az általános közérzetünket.

Határszabás

A digitális világban nem könnyű ezt megtenni, de igenis figyeljünk arra, hogy a munka ne szivároghasson be a szabadidőnkbe. Ehhez állítsuk fel a saját, egyénre – és munkára – szabott szabályainkat! Ilyen lehet például az, hogy hétvégén szigorúan nem vesszük fel a telefont vagy hogy 6 után már nem nézzük az e-mailjeinket.

Napi tervezés

Sokakat elborítanak a feladatok, és azt érzik, hogy mindent egyszerre kell megcsinálniuk – mindeközben pedig semmivel sem haladnak. Ezt elkerülendő csináljunk mindig egy tervet a nap elején, aminek tartalmaznia kell az aznapi feladatokat. Már az is remek érzés, hogy sorra pipáljuk ki a tételeket, közben pedig a gondolataink is (viszonylag) rendezettek maradhatnak.

Kiegyensúlyozott viszonyok

Akadnak olyanok is, akiket inkább a személyes munkahelyi kapcsolatok stresszelnek. Ilyen lehet például egy feloldatlan konfliktus az egyik kollégával, ami megmérgezheti a mindennapokat. Ezt elkerülendő, igyekezzünk mindenkivel tisztán, egyenesen kommunikálni, kerüljük a munkahelyi pletykálkodást, ne osszunk meg túl részletes vallási vagy politikai nézeteket! Emellett pedig inkább ne töltsünk túl sok időt azokkal a dolgozókkal, akik nem jönnek ki másokkal.

Hozzuk ki magunkból a maximumot!

Ha azt érezzük, hogy mi mindent megteszünk a munkahelyünkért, hogy minden nap hozzuk az elvárt szintet, az alapvetően megnyugtatóan hat majd ránk és elégedettséggel tölt el. Próbáljuk ki ezt az egyszerű módszert, amit remélhetőleg a felettesünk is észrevesz és díjaz majd!

Feltöltődés tudatosan

A munka mellett hagyjunk kellő időt a pihenésre, relaxálásra! Sportoljunk rendszeresen – a jóga kifejezetten jó stresszoldó –, töltsünk időt a szeretteinkkel, hódoljunk a hobbijainknak! Ha így teszünk, általánosságban is sokat javulhat a stressz-szintünk, ami pedig a munkahelyi produktivitásra is pozitív hatással lehet.
  
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


(X)
 
 
[ 1404 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x