Szeptember? Kezdjünk új életet!
Címlap / Szépség-Egészség / Szeptember? Kezdjünk új életet!

Szeptember? Kezdjünk új életet!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-10-20

Az újévhez hasonlóan a szeptember is a nagy elhatározások ideje. Melyikünk ne fogadta volna már meg, hogy mostantól rendszeresen kikérdezi a gyerektől a leckét,vagy mostantól kezd futni, esetleg munkahelyet változtat, vagy szakít, esetleg végre elköteleződik ...  


Rendezvénynaptár
Az újévhez hasonlóan a szeptember is a nagy elhatározások ideje. Azt is mondjuk rá, hogy "kis január", hiszen ilyenkor a szabadságok után előszeretettel gondoljuk át az életünket.

Melyikünk ne fogadta volna már meg, hogy mostantól rendszeresen kikérdezi a gyerektől a leckét, amíg a kicsi szakkörön van, elmegy aerobikra vagy hogy csupa egészséges tízórait csomagol a csemetének? 

Az iskolakezdés nem csak gyermekeink életében valami újnak, jelentősnek a kezdete.

Ahogy ők egy osztállyal feljebb lépnek az iskolában, egy csoporttal előrébb az óvodában, úgy nekünk, felnőtteknek is új időszámítás kezdődik a munkában. A nyári lazaság, szabadság után mindannyiunktól azt várják, hogy újult erővel és lelkesedéssel vessük bele magunkat a munkába. Szerencsés az, aki a nyári szabad napokat, heteket valóban pihenésre, testi-lelki feltöltődésre tudta használni. Számukra nem lehet gond az energikus munkakezdés. Ám az már nekik sem egyszerű, hogy ezt a lendületet, motiváltságot hosszú távon fenntartsák.

Elsőre talán hihetetlennek tűnik, de a mozgás, a sport rengeteget segíthet abban, hogy könnyedén vegyük a hétköznapokban felmerülő akadályokat. „Ugyan hogyan tehetne energikusabbá egy olyan dolog, amitől elfáradok?” – gondolják sokan.


A válasz egyszerű: a mozgás hatására javul állóképességünk, erőnlétünk, a rendszeres testedzés jó hatással van testi és lelki teherbírásunkra egyaránt. Próbáljuk ki, mennyivel jobban megy a szellemi munka, ha előző nap alaposan átmozgattuk a testéünket. A mozgás az egyik leghatékonyabb stresszűző, hatására ugyanis úgynevezett boldogsághormonok, azaz endorfinok szabadulnak fel, ezért érezzük magunkat feldobottnak egy jó edzés után. Nem utolsósorban pedig a mozgás segít megszabadulni a felesleges zsírpárnáktól, ezzel egészségesebbé, könnyedebbé, fürgébbé és hatékonyabbá varázsolja testünket.




Segítünk, hogyan tehei a mozgást az is mindennapjai részévé, aki rendkívül elfoglalt.


1. Találjunk időt!

Szeptember első néhány hetében kialakul az „új életünk” rendszere. Ekkorra már látja, hogy alakul az új munkarendje, milyen lesz a gyerekek órarendje, mikor kell őket különórára vinnie. Ha lehet, alakítsa úgy a délutánokat, hogy maradjon a kicsiknek ideje sportolásra és kötetlen játékra is. Ha már látja, milyen lesz a hétköznapok menetrendje, keresse meg azt az időt, amit saját edzésére szánhat. Aki a korai edzés híve, próbálja az egyik reggel párjára vagy szüleire bízni a kicsik iskolába, óvodába kísérését és menjen el egy reggeli aerobikórára, fusson vagy ússzon fél órát. Ha van hosszabb ebédszünete, oda is beszoríthat egy átmozgató edzőtermi edzést. Keressen olyan sportolási lehetőséget a kicsiknek, ahol a szülő is mozoghat, amíg tart a különóra.

Ha csak este jut idő sportra, hetente, egyszer kétszer legyen hideg vacsora, vagy rendeljenek, az aktivtásra vágyó szülő pedig munka után vegye az irányt a sportpálya vagy az edzőterem felé. Minden csak időzítés kérdése.

2. Együtt még jobb!

Van, aki hiába próbálkozik, nem talál olyan időpontot, amikor magára hagyhatná a családot vagy a munkát! Nincs ok az aggodalomra: egy-egy sportos hétvégi program is kiválóan megfelel a célnak. Fontos azonban, hogy ragaszkodjon a rendszerességhez. Járják végig hétvégenként hazánk gyönyörű tájait, előnyben részesítve a hegyvidékeket, és máris jó néhány kalóriától megszabadulva és élményekkel gazdagabban térhetnek haza. Egy-egy közös focimeccs, amire akár a rokonokat, szomszédokat is meginvitálják, szintén jó móka és remek mozgási lehetőség. Ha már nagyobbak a gyerekek, kocogni, kerékpározni is mehetünk együtt, mindannyian élvezni fogják.

A kutyasétáltatás is lehet ilyen fix pont, nem csak kirándulni, vagy intenzíven sétálni kezdhetünk a kutyánkkal, de választhatunk kutyával végezhető sportokat, ami számunkra elérhető!

3. Ragadjunk meg minden alkalmat!

Ki mit csinál, ha van egy üres órája? Gondolatban rendszerezi a munkáit, takarít egy kicsit, vagy olvasgat inkább? Határozzuk el, hogy mostantól ilyen alkalmakkor mozgunk egy kicsit. Egy kiadós sétával bűrki sokat tehet egészségéért és fittségéért, hát még, ha kerékpárra pattan, futócipőt húz vagy csak kergetőzik egy kicsit a csemetékkel. Ha ritka az ilyen alkalom, autózás helyett menjünk gyalog dolgozni, lift helyett válasszuk a lépcsőt, szálljunk le egy megállóval előbb a buszról, vagy vigyük a gyerekeket kerékpárral suliba.

A jó táplálkozás, a vitaminok, ásványi anyagok, valamint a megosztható terhek egyszerre segítik azt, hogy a fittségünk javuljon. 
Képforrás: Canva Pro adatbázis.



 
 
[ 1646 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 

/img/hirdetes/2021/9honap_banner-300x250-logo.jpg
 

Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x