Szakítás, válás: gyász a kapcsolatban
Címlap / Te+Én+Szex / Szakítás, válás: gyász a kapcsolatban

Szakítás, válás: gyász a kapcsolatban

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-05-19

A szakítást többször az elkötelezettebb fél kezdeményezi, ő jobban szenved a megromlott kapcsolattól.  

A párkapcsolat mindig két ember dolga az elejétől a végéig. A szakítási döntés hosszú folyamat. Még akkor is, ha az egyik fél nem így látja, de belül ő is tudja, csak még nem képes elismerni. Az igazán megérett szakítási szándék esetén, a döntésedért tudod vállalni a felelősséget. Anélkül, hogy a másik félből akarnád kicsikarni a döntést vagy őt vádolnád a kapcsolat megromlásáért. Hiszen együtt jutottatok el idáig. A kapcsolat megromlásáért minden esetben mindkét fél felelős.

Tisztelet, a kommunikáció  feltétele

Ha elérkezett az idő a szakításra a legfontosabb, hogy őszinte légy magadhoz és a partneredhez is, tiszteld meg őt, még akkor is, ha elhagyott. Egy utolsó, őszinte beszélgetés segíthet a tisztán látásban. Beszélgetés legyen, ne vádaskodás, egyszer és ne számtalanszor ragozzuk túl a hibákat. Valóságnak megfelelően helyezd el a másik felet és magadat. Milyen ő reálisan és te. Tanulj a hibáitokból.
 
 

Túlélési ismeretek

Tarts egy „kis” önvizsgálatot, ezt már egyedül csináld. Gondold, végig mit szeretnél, milyen vágyaid vannak, mit rontottál el és mit csináltál jól a kapcsolatodban. A veszteség értékelése fontos feladat. Felmérhetjük, hogy mit lehet változtatni, mi marad változatlanul. Írj listát az elképzelésidről.

Tartsd fenn a kapcsolatot a külvilággal, járj társaságba
, szórakozni normális keretek között, a „ló” másik oldala sem lesz jó számodra, de jól elfedi a problémát, ha mindig van valami „jó kis program”, nem ez a cél.

Lazítsd az expartnerrel való érzelmi kötődést. Tudom ez a legnehezebb, még akkor is, ha te küldted el őt, ha „szépen” szakítottatok. Találkozások számát minimalizáld, ha később majd szeretnél a barátja lenni, akkor is adj időt magadnak.

Például: ha elromlott az autód, ázik a lakás stb.annyi minden történik ilyenkor. Hívj szerelőt, vidd el a szervízbe! Az önbizalmadnak is jót fog tenni, hogy megcsináltad! Te magad!

Keresd az emberi kapcsolatokat, újakat is és próbálj velük beszélgetni az élet nagy dolgairól. Hanyagold az ex kedvest, csak nem kívánatos furcsaságok jönnek ki ezekből a kis „beszélgetésekből”.

A megszokás, a „birtokviszony” mindenkibe megvan, ezek nem igazi érzelmek, de gátolják a tovább lépést és könnyen megrekedhethetsz ezen a szinten. Kell ez neked? A szakítás fáj, mint minden krízis, de így tudsz fejlődni. Tudom ez akkor mikor benne vagy, nem vígasztal, de így van.

Adj időt magadnak a szakítás fázisainak lecsengése akár félév is lehet, de maximum egy év. Ha úgy érzet, már túl sok idő telt el és nem tudsz tovább lépni, kérj segítséget. Ne szégyelld!

Minden szakítás gyász

A szakítás egy gyászfolyamat, amihez időre van szüksége a feleknek.Ne viselkedj úgy, mintha semmi sem történt volna , fájdalmaknak, gyásznak szabad utat engedj.

Az eddigi életforma elvesztése érzelmi káoszt válthat ki. Nehéz tudatosítani, hogy mit is vesztettünk. Érzelmi kapcsolati szinten talán most tudatosodik a kölcsönös függőség gazdagsága és a másikhoz fűződő érzések ellentétei a  szeretet és gyűlölet akár egyszerre is megjelenik vagy rövid időn belül folyamatosan átcsap egyik végletből a másokba.

Társadalmi kapcsolatok szintjén is új lesz a státusz, férjből, feleségből elvált: exférj, exfeleség lesz.
A baráti kapcsolatokban is megváltoznak a szerepek, már nem vagytok egy pár és ezt elsősorban nektek kell felfogni és utána mindenki elfogadja a döntéseteket.Nem kell félelmi  a barátok elvesztésétől, hiszen, ha a barátaid mindig ott lesznek, ha nem gondolkodj rajta.

Változásoknak csak lépésenként ébredünk tudatára, ám a feldolgozásnak folyamatosnak kell lennie. A leglényegesebb feladat, hogy rendet lehessen tenni az érzelmi káoszban, s bizonyos értéksorrendet tudjunk felállítani. Szinte a legfontosabb, hogy tisztázódjon az elhagyóval kapcsolatos viszonyunk. A gyűlölet és a bűntudat mindaddig, amíg nem látunk rá, és nem fejezzük ki, az a másik felet idealizálja vagy utálja. Ez a gyászolóra önpusztítólak hat vagy másokra vetítődik az érzelem. Fontos tudatosítani, és ki is fejezni az agresszív érzéseinket. Foglalkozzunk az ambivalens érzések feldolgozásával, ezek az érzések bennünk vannak, és mi vetítjük rá a másik emberre, rólunk szól a bűntudat és az utálat is magunkba kell lerendezni, miután felismertük őket.

A veszteség valóságát gondolatilag és érzelmileg is teljesen el kell fogadni, a túlélés, tovább lépés akarása győzedelmeskedik, az azonban eltérő, hogy milyen határozottan és gyorsan. 

Az elhagyó csak abban az esetben épülhet bele a gyászoló „belső világába”, ha őt teljes emberségében elfogadjuk, s nem idealizáljuk, nem átkozzuk. Így nem torzul a valóság.

Az elhagyott annak idején, amikor összekötötte sorsát azzal, akit most „gyászol”, egy meghatározott életforma mellett döntött, s részese lett egy sajátos, kölcsönös érzelmi függőségi viszonynak. Az elhagyottsággal felszabadulunk ezekből a kötésekből. Ezzel lehetőség nyílik új tájékozódásra, s arra, hogy az eredményes „gyászmunka” után sok mindent az eddigieknél helyesebben, értelmesebben tegyünk. Új „térhez” juthatunk, s bizonyos körülmények között eddig ki nem fejlődött képességeket fedezhetünk fel, bontakoztathatunk ki.
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.

 
 
[ 17209 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x