Segíts leckét írni!
hirdetés
Címlap / Ajánló / Segíts leckét írni!

>

Segíts leckét írni!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-12-06

Nincs a világnak olyan tája, ahol ne hangzana fel ez a kérés, iskolás gyerek szájából. De vajon tényleg segítünk, ha megoldjuk, vagy netán megírjuk fáradt és nyűgős csemeténk helyett a leckét? Egyáltalán miért lett nyűgös és fáradt? Talán azért, mert teljes erőbedobással küzdött épp velünk, a leckeírás ellen?  

Ki jár iskolába?

Péter szép, magasra nőtt gyerek. Már elsőben is úgy nézett ki, mint egy kamasz, aki nem tud mit kezdeni hosszúra nőtt karjával, lábával. Időnként a szétszórtság jelei is mutatkoztak a viselkedésében. Baj mégsem volt vele, jól tanult. Anyukája lepődött meg a legjobban, mikor ötödik elején Péter is bekerült a legjobb néptáncosok közé.

Péter? Hiszen nem tud mit kezdeni a kezével, a lába meg összeakad, hüledezett az anyukája, és hitetlenkedve nézett a tanárnőre. Nem anyuka, a néptánc tanár kiválasztotta, mondta biztosan az osztályfőnök. Aztán ez már nem is volt fontos, mert kezdtek előjönni egyéb problémák. Az addig jól tanuló Péternek, változó szintű lett az eredménye. Uram bocsá’ még kettes is becsúszott.




Éjfélig írtuk a gyerek dolgozatát...


Akkor vált világossá számomra a probléma lényege, mikor összetalálkoztam az anyukával, és kétségbeesve megkérdezte, hogy az én fiamnak, hogy sikerült az irodalom fogalmazása, mert ők a férjével fél éjszaka írták és csak 3/4-et kapott rá a gyerek. Ti írtátok? - kérdeztem döbbenten. Hát, hogy lehet ilyen nehezet feladni, amit nem is ért a gyerek, kelt ki magából mérgesen. Nem is kellett semmit érteni hozzá, csak a fantáziájukra volt bízva, mondtam csendesen. Ekkor értettem meg a változó jegyek okát.

Amit otthon kellett, lehetett megírni, megoldani azok többnyire jó osztályzatot kaptak, de egy váratlan dolgozat, feladat már nem sikerült olyan fényesen, mert nem volt ott apu, aki előbb elmagyarázta volna, majd megírta volna, és utána elmagyarázta volna a megoldást. Évvége felé pedig már az otthoni feladatok is többször sikerültek változóra. Apu és anyu is elfáradt, és már nagyon várták a tanév végét.

Mivel tudunk segíteni?


Józsi, először csendes gyereknek tűnt elsőben, de később mikor egyre több kérdésre kellett válaszolni, Józsi lett a legnépszerűbb az osztályban. Minden szempár rászegeződött, mikor a tanító néni olyat kérdezett, amire senki nem tudta a választ. Jó humora volt, és szeretett benne lenni a jó balhékban is. Vidám, jó képességű, kedves gyereknek ismerték meg. Pedig nagyon szigorú az anyukája, tartották róla a szülők. Józsi elsőtől kezdve egyedül pakolta be a táskáját, amin minden szülő hitetlenkedett, soha nem is ellenőrizték le otthon, hogy vajon minden bekerült-e. Miért kéne leellenőrizni, ha ő azt mondta minden bent van? - kérdezett vissza anyukája mikor az egyik kislány mamájával beszélgettek.

Kontroll, csak ha kell!


Valóban, Józsi megtanulta az ő feladata, hogy az iskolai feladatait elvégezze, amit az anyukája sose ellenőriz le, hogy tényleg elvégezte-e, mert az már az ő felelőssége, ő kapja érte a szidást, vagy a dicséretet a tanító nénitől. De anya mindig ott volt, ha valamit nem értett és segíteni kellett. Szépen kialakult, hogy mi a feladata és a kötelessége. Persze becsúsztak néha feledékenységből adódó problémák, de anya ilyenkor sem bűntette, hanem megbeszélték, hogy lehetne megoldani, hogy ez ne forduljon elő többet.

Motiváció és tudás


Az első iskolai sikerek íze később arra ösztönözte, hogy már ne csak a jegyekért tanuljon, hanem a tudásért, mert apának és anyának ez volt a legfontosabb. Tudni pedig jó, mert segít egyre több dolgot megismerni. A félve várt ötödik osztály sem hozott változást, mert Józsi a felsős tanárok között is hamar népszerű lett, és egyik versenyről a másik tanulmányi versenyre nevezték, ahol szép sikereket ért el.





A gyermek eredménye nem a szülőé!


Mindenkinek annyi, amennyit el tud belőle fogadni, és amennyit meg tud belőle valósítani. Szülőként talán annyi tapasztalatom már van, hogy az válik fontossá a gyermekeim számára, amit én is annak tartok. És nekem fontos, hogy a gyerekeim elért eredményei valóban a sajátjuk legyen.  

Mi legyen az otthoni tanulással? 


Sokszorosan összetett és nehéz kérdés. Ugyanaz igaz rá, ami a fentiekre. A motivált gyerek, akinek célja van és érti, hogy mit és miért tanul, sokkal hatékonyabb, mint az, akinek se célja, se értelmezési képessége nincsen. Az ilyen gyerekek számára az otthoni tanulás pokol. A szülőnek a kontroll megtartása, a gyerek időgazdálkodásának figyelése, ha szükséges, illetve a technikai összehangoltság lehet a feladata. Az sem ördögötől való, ha egy-egy házi feladatot a gyerekkel közösen írnak meg, együtt. 
Fontos, hogy nem most kell a gyereket motiválttá tenni - bár elkésve sosem vagyunk vele - hanem már korábban, az első iskolai naptól kezdve. Sok gyerek nem tud tanulni, és emiatt folyamatosan lemarad, elmarad. Érdemes időt szánni arra, hogy a gyerek megtanulja a tanulás technikáit, hogy aztán hatékonyabban vegyen részt az onlne oktatásban. 






 
 
[ 621 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x