Nyomtatót vásárol? - Jól nézze meg a garanciális feltételeket!...
Címlap / Ajánló / Nyomtatót vásárol? - Jól nézze meg a garanciális feltételeket!

>

Nyomtatót vásárol? - Jól nézze meg a garanciális feltételeket!

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2023-09-23

Ma már mindenki tisztában van azzal, hogy a műszaki cikkekre létezik egy minimálisan kötelező garanciális időszak, sőt, azt is mindenki tudja, hogy a blokkot meg kell őrizni. De vajon odafigyelünk--e valóban a garanciális feltételek betartására, vagy csak akkor fogjuk a fejünket, ha már beütött a baj?  

Igen, a nyomtatógyártók is igyekeznek plusz szolgáltatásokkal magukhoz csábítani a vevőket, és kiemelik, miért az ő nyomtatójukat kellene választani. Általában az alacsony bekerülési ár, a költséghatékonyság, a környezetkímélő technológia és persze a kiterjesztett vagy megnövelt garanciális időszak szerepel a nyomtató pozitívumai mellett extraként.

Valóban nagyon csábító, ha nem csak 1 év garanciát kapunk, de 3 évig bármi történik a nyomtatóval, lehet menni és reklamálni. Azt gondolnánk, bemegyünk a vásárlás helyére, bemutatjuk a blokkot, leadjuk a nyomtatót és pár nap múlva mehetünk is érte.
 
DE ez nem egészen így működik!
 
 

Először is, nézzük meg, hogy a kötelező egy éven felüli garanciák milyen feltételekkel és mely termékekre érvényesek. Például, volt a Canon-nak egy 3 év garanciát adó akciója, de az csak az adott akciós időszak alatt megvásárolt termékekre vonatkozott és csak akkor lehet érvényesíteni, ha a vásárló regisztrálta a termékét. Amennyiben ezt elfelejtette…nos, akkor…

Másrészt a legtöbb nyomtatógyártó a garanciális javításokat hivatalos szervízben végzi. Ami azt jelenti, hogy oda a nyomtatót el kell juttatnunk, és általában a hivatalos szerviz nem egyezik meg a vásárlás helyszínével. Ezért, hiába is visszük vissza a terméket oda, ahol vásároltuk, legtöbbször hazaküldenek minket azzal, hogy keressük meg a hivatalos szervízt.

És persze hivatalos márkaszervíz, amely a garanciális javításokat el tudná végezni, nincs minden városban. Például az Epson nyomtatók esetén (legalábbis a saját szervízkeresője szerint) Budapestre kell elküldeni a javítandó nyomtatót.

Nincs is ezzel olyan nagy probléma, mindössze még egy tortúra. Ugye, ha előre nem nézzük meg ezeket a feltételeket, akkor kidobjuk a nyomtató dobozát, de mibe fogjuk elküldeni szervízeltetni, ha szükséges? Még egy intézendő dolog, még egy procedúra.

Ha nem tudjuk személyesen bevinni, még azon is izgulhatunk, hogy rendben odaér-e a csomag. Nem mintha megbízhatatlanok lennének a futárcégek (jó-jó, köztük is találni linkebbeket), de mégiscsak sok minden történhet a szállítás alatt, például egy baleset, ahol épp a mi csomagunk törik, vagy elkallódhat a depóban.

Arról nem is beszélve, hogy a javítás végeztével szintén futárral fog visszakerülni hozzánk a nyomtatónk. Vagyis, vagy a munkahelyünket adjuk meg címként, ahol biztosan megtalál napközben a futár, de persze ebben az esetben cipelhetjük haza a nyomtatónkat, vagy várjuk otthon a futárt, ami lássuk be, nem a legjobb megoldás, főként, ha alkalmazottak vagyunk.

Igaz, ez leginkább kényelmi szempont, de manapság egyre többeknek fontos a kényelem, mint például a kényelmes otthoni vásárlás. Ezért használunk egyre többet webáruházat, ahonnan akár a nyomtató kellékeket is megvásárolhatjuk. Mikor minden a kényelmes vásárlás felé mutat, vajon kinek van kedve és energiája a szervizekbe szaladgálni. Éppen ezért választhatunk olyan nyomtató gyártót is , akinek létezik „helyszíni garanciája”, azaz, a 10 kg feletti készülékeket ők maguk szállítják el és szállítják vissza javítás után. Ilyen garanciát találunk például a Brother-nél.

Mint az élet minden területén, itt is igaz, hogy a saját életvitelünkbe illeszkedő módon válasszunk nyomtatót, figyelembe véve a fent leírt garanciális lehetőségeket is. Hiszen, mindenkinek más jelent a kényelem, illetve mások a prioritásai. Gondoljunk csak egy üzletkötőre, aki folyamatosan úton van, neki nem lesz nagy kitérő útba ejteni a szervízt, azonban a futárt várni igazán időrabló lenne számára. Ugyanakkor ott vannak a home office-ban dolgozók, akiknek sokkal nagyobb bonyodalmat jelent bejutni a városba, akár csak egy csomag feladása miatt is, mint otthon várni, hogy a szerviz az elromlott eszközért jöjjön.
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.




 
 
[ 904 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x