Üzlet, amely az emberi előnyöket hajszolja, nem a profitot...
Címlap / Karrier / Üzlet, amely az emberi előnyöket hajszolja, nem a profitot

Üzlet, amely az emberi előnyöket hajszolja, nem a profitot

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-09-19

Igen, van ilyen, olyannyira, hogy a mai napon hazánkba is elérkezett a témában szervezett konferenciasorozat. A társadalmi üzlet egy meghökkentő koncepció, pedig már a való életben is bizonyított - tehát nem utópia. Lényege, hogy a vállalkozások nem a maximális profitot hajszolják, hanem az emberek számára elérhető maximális hasznot. 

 

A társadalmi kirekesztés, a nyomor és a szegénység nem csak a fejlődő országokban van jelen, hanem Európa nagy részében is. Az Európai Bizottság szerint az Európai Unió lakosainak 17 %-a nem engedheti meg magának az alapvető élelmiszereket sem. A Social Business, a Muhammad Yunus által kialakított üzleti koncepció egy ígéretes megoldás a társadalmilag hátrányos helyzetű emberek életszínvonalának javítására Közép-Kelet-Európában. Social Business kifejezés alatt olyan innovatív üzleti modellt értünk, melyben a szociális problémákra vállalati szemlélettel keresik a megoldást. Az ilyen típusú vállalatok az emberek számára nyújtott előnyöket igyekeznek maximalizálni, nem pedig a profitot – azaz a profit megmarad a vállalatnál, amit a társadalmi célok megvalósítása céljából fektet be újból. A bangladesi Grameen Bank – mely mikrohitelt nyújt a szegény embereknek – tekinthető a Social Business koncepció modelljének. Az üzleti modell világszerte már számos projekt elindulásához nyújtott mintát különböző üzleti területeken.

Üzlet újragondolva, más megközelítésben

A társadalmi üzlet lényege, hogy a vállalkozások nem a maximális profitot hajszolják, hanem az emberek számára elérhető maximális hasznot. Olyan innovatív üzleti modellek gyűjtőneve ez, amelyek társadalmi problémákra keresnek válaszokat. Az elgondolás lényege szerint a vállalkozások a megtermelt nyereséget nem osztják ki, hanem visszaforgatják további társadalmi célok megoldása érdekében.



2010. Október 5-én Social Business Lab a Corvinus Egyetemen

Az esemény a nyáron már Budapesten megtartott Social Business Tour 2010 rendezvénysorozat része, amely tavasszal Bécsből, Pozsonyból kiindulva kezdte meg közép-kelet-európai körútját. A Művészetek Palotájában megrendezett júliusi tanácskozáson mintegy 500 résztvevő fejezte ki érdeklődését a társadalmi üzleti modellek, illetve a szociális kérdések iránt, ezzel is mutatva a kezdeményezés sikerét. A körút három közép-kelet európai fővárosban folytatódik, előbb Belgrád, majd Prága, végül pedig Bukarest következik.

A Social Business Lab legfőbb célja, hogy a társadalmi üzleti modell koncepcióját hatékonyan megismertesse a régióban, előmozdítsa az érdeklődők kreativitását a témában és helyi társadalmi kihívásokat, üzleti megoldásokat kutasson. Az ötletbörzék – brainstorming labs – várják az olyan magyar egyetemistákat, munkavállalókat, vállalkozókat, minisztériumi munkatársakat és civil szervezetek tagjait, akik információkat, ötleteket és tapasztalatokat szeretnének gyűjteni és kicserélni a társadalmi üzleti koncepcióval kapcsolatban.

A budapesti program a helyi szociális kérdésekkel foglalkozik és egyben lehetséges megoldásokat is próbál találni a felmerült problémákra. A rendezvényen a Grameen Creative Lab bemutatja az általa sikeresnek vélt társadalmi üzleti modelleket és helyi példákat is hoz ezekre.
A szervezők az egynapos eseményre a budapesti Corvinus Egyetemre 120 érdeklődőt várnak. A Social Business Lab vezetője és házigazdája Hans Reitz lesz, aki a Yunus Center kreatív igazgatója és egyben a Grameen Creative Lab alapítója.



Cél: felszámolni a szegénységet - globálisan

A Social Business Tour 2010 eseménysorozat szellemi atyja a Nobel-békedíjas Muhammad Yunus professzor, aki a bangladesi Grameen Bank alapítója és a társadalmi üzleti modell koncepció kidolgozója. „Hiszem, hogy létrehozhatunk egy nyomor nélküli világot, hiszen nem a szegények alkották meg a szegénységet” – mondta a professzor.

A Grameen Creative Lab (GCL) a bangladesi Yunus Centre és a németországi circ-responsibility közös vállalkozása, amelyet a Nobel-békedíjas Muhammad Yunus és Hans Reitz, a circ alapítója és kreatív igazgatója hozott létre. Mindkettejük víziója a szegénység felszámolása – globálisan. A GCL célja, hogy felgyorsítsa és kiterjessze a társadalmi vállalkozás szellemét Yunus professzor elvei alapján.

Az érdeklődő közösségeket könyvekkel, tanulmányokkal látják el és közös eseményeket szerveznek számukra. A társadalmi üzleti ötletek ilyen és ehhez hasonló ötletbörzéken vagy akár tudományos kutatások keretein belül születnek meg.

Képek:
piqs.de: Knipsermann - Banker
piqs.de: connor212 - business woman





 
 
[ 2346 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x