A szegénység szintjei
Címlap / Kint és Bent / A szegénység szintjei

A szegénység szintjei

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-05-18

Rémes, hogy szintezni kéne! Vízmértékkel mérni, hogy ki a szegény, ki a még szegényebb, a legszegényebb, ki fázósságát odadja a télnek. Ki és mire szorul rá, s méricskélni, hogy aki adott, jól és jó helyre adott-e? Rossz nézni, hogy aki éhes az hajlékos vagy hajléktalan. Gyereke-e már vagy majdnem felnőtt, vagy anya épp, vagy idős ember. Rossz, hogy ha a férfinek nem jut kapanyél, ha nélkülözni kényszerül, kicsit mindig hibáztatják, hogy tetterős, hát miért nem tesz. Mit tehetne? Aki tehetős, az tehet csak, ha tesz. Bizony mérik a szegénység szintjeit, mélységét, erejét. Vajon kik a magasszegények, ha a mélyszegények meghatározott kaszt lettek? Középmélyen kik vannak a listán? Kiszorulnak-e még jobban? Hogy zárkózhatnának fel? Olvastam én is a galacsinos tanmesét. Ismered?  

Ennél egyszerűbben nem lehetne elmondani, mi a nagy baj a társadalmi egyenlőtlenségekkel.
 
Egy tanárnő úgy magyarázta el a dolgot, hogy kiosztott az osztályának egy rakás papírgalacsint és kirakott a tábla elé egy kukát. A tanár mindenkinek adott egy lapot, és megkérte őket, hogy gyűrjék össze. Ezután a táblához tette a kukát.
- Egy egyszerű játékot fogunk játszani. Ti vagytok az ország lakossága. Mindannyiótoknak van rá esélye, hogy meggazdagodjatok, és a felső tízezer közé kerüljetek. Ehhez csak annyit kell tennetek, hogy a kezetekben lévő papírgalacsint beledobjátok a kukába - és máris a felső tízezerbe tartoztok. De senki nem hagyhatja el a széket, amin ül.
Mindenki próbálkozott, de az első sorban ülöknek természetesebben könnyebben sikerült betalálni, mint azoknak, akik hátul ültek.
A tanár azt mondta:
- Minél közelebb ültetek a kukához, annál nagyobb eséllyel találtatok bele. Ez pont olyan, mint a társadalmi privilégiumok, kiváltságok. Észrevettétek, hogy kizárólag a terem hátsó részéből lehetett panaszt hallani a méltánytalanság miatt? Akik viszont a terem elején ültek, közel a kukához, sokkal kisebb valószínűséggel voltak tisztában a kiváltságaikkal, amelyekkel eleve rendelkeztek. Csak azt a tíz lábnyi távolságot tartották szem előtt, ami elválasztotta őket a céljuktól.
  • Ha tudod, hogy kik ülnek a hátsó padban, ha tudod, hogy ki a legkevésbé esélyesek, van-e jogod szemetelésük miatt szidni őket?
  • Hogyan tudnál tanár lenni, hogy fel tudd hívni a figyelmet arra, hogy az első padban ülők nézzenek néha hátra, vagy esetleg néha próbálják ki, milyen érzés a hátsó sorban dobálni? 
     
  • Hogyan tudnál a középvonalban levőkkel közvetítő szerepet játszatni, hogy hidakként éljenek a hátsó és első sorokban ülők között? 
     
  • Hogy lehetne elérni, hogy néha mindenki mindenhol ülhessen a sorban? 


A kérdésekre választ keress magad - nincs belőlük kész, instant, megrágott változat. Amit tudunk, hogy ma a szegénységnek szintjei vannak, mint a padsorok az iskolában. Ám a szamárpadban ülők nálunk még háttal a táblának ülnek, bekötött szemmel és papírt sem kaptak, hogy dobjanak. 

Te, aki ezeket a sorokat olvasod, arra törekedj, hogy az első sorban ülve visszanézz néha - vagy lépj a tanár helyére és neveld más szemléletre azokat, akikkel találkozol. Én, amikor ezt a cikket megírtam, erre törekedtem: más szemléletet adni, gondolkodtatni. Sokszor ez elegendő. 

Fotó: Pieterjan Vandaele
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 1376 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x