Mennyit igyak, hogy egészséges legyek?
Címlap / Kütyü és tudomány / Mennyit igyak, hogy egészséges legyek?

Mennyit igyak, hogy egészséges legyek?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-10-28

Nyáron többet, télen kevesebbet! Ám a napi folyadékpótlásról túl sokat is beszélnek, de a hogyanról kevesebb szó esik. Negyedóránként ugyanis csak 2 dl folyadékot tud felvenni a szervezet.  


Rendezvénynaptár

A víz szerepe
Szervezetünk minden sejtjének fontos alkotórésze a víz, amelynek több feladata van. A víz szállítja a tápanyagokat felhasználásuk helyére, kimossa a veséken keresztül az anyagcsere során kiválasztott bomlástermékeket, szabályozza testhőmérsékletünket.

A bőr bársonyossága, fiatalsága is nagymértékben függ a hámsejtek, valamint a kötőszöveti rostok víztartalmától. Számos kozmetikai hiba alakul ki végső soron a bőr egyes rétegeinek kisebb-nagyobb vízhiánya miatt. Kozmetikai eljárások során, kozmetikumok útján tudunk vizet juttatni a bőrbe. Ez a folyamat a hidratálás.  Ha azonban a szervezet szomjazik, hiába minden igyekezet - a bőr sejtjei által tárolt víznek is hamarosan búcsút inthetünk!

Hogy az anyagcsere és szerveink optimálisan működjenek, naponta minimum két és fél liter vízre van szükségünk.
Egy litert az ételeinkkel, a maradék másfelet pedig italok formájában vesszük magunkhoz.

Kánikulában, sportoláskor vagy nagyon száraz levegő esetén a folyadékigény megnő!
Ha csak akkor iszunk, amikor szomjasak vagyunk, testünk már szenved a folyadékhiánytól! Ha a test csupán 2% folyadékot veszít máris fáradtnak, gyengének, levertnek érezzük magunkat! Érdemes néhány trükkel emlékeztetni magunkat a vízivásra: mindig legyen előttünk egy üveg víz, az ivást kössük össze valamilyen ismétlődő tevékenységgel stb. Egyszerre nem érdemes sokat inni, mert a bél negyedóránként csupán 2 dl folyadékot képes felvenni.

A magas víztartalmú zöldségek és gyümölcsök fogyasztása pótolja a vízszükségletet. 90% körüli a víztartalma a következőknek: uborka, zsenge retek, spárga, paradicsom, karalábé, dinnye, eper, grapefruit, őszibarack, egres.

Folyadékpótláshoz válasszunk szénsavmentes vizet, mert a szénsav megnöveli a szén-dioxid szintet az emésztőrendszerben, hamis telítettségérzetet okozva - az eredmény: kevesebbet iszunk, mint amennyire valójában szüksége lenne a szervezetünknek.

Képforrás: Canva Pro adatbázis.



 
 
[ 2148 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 

/img/hirdetes/2021/9honap_banner-300x250-logo.jpg
 

Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x