Nyugdíjas futóbajnok a magyar utakon - hazánkba érkezett...
Címlap / Kütyü és tudomány / Nyugdíjas futóbajnok a magyar utakon - hazánkba érkezett a Morgan

Nyugdíjas futóbajnok a magyar utakon - hazánkba érkezett a Morgan

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-07-05

Azt hiszem, életem meghatározó pillanatai közé tartozna, mikor a sztrádán lazán beelőznék egy Audi A8-ast, amelynek volánja mögül értetlenkedve bámulna a sofőr: hogy húzhat el mellette ilyen simán egy hetven éves veterán autó. Persze ő nem tudná, hogy a vadonatúj Morgan-emben feszítek, alattam csaknem ötezer köbcentis, 370 lóerős erőmű dübörög, és, ha akarnám 270-el is repeszthetnék! 

Mostantól ez az élmény a magyar autórajongók számára is elérhető – persze csak azoknak, akik ki tudják fizetni a hazánkba tegnap megérkezett brit luxusmárka modelljeinek 30-80 ezer eurós árát. 

A magyarországi bemutatóra betévedő tájékozatlanabb vendégek könnyen gondolhatták, hogy veterán autós találkozóra érkeztek. A Morgannek ugyanis legfontosabb jellegzetessége és védjegye, hogy autói a harmincas-negyvenes évek külső jegyeit viselik magukon, ugyanakkor a motorháztető alatt a legmodernebb csúcstechnika szolgálja a sofőrt. Így a dzsesszkorszak eleganciájának szerelmesei anélkül élhetnek szenvedélyüknek, hogy naphosszat kellene nyakig olajban bütykölniük veterán járgányukat. 


Velorextől a Roadsterig
Kevesen gondolnák, de igaz: a brit luxusmárka karrierje egy nagyjából velorex-szerű járgány piacra dobásával kezdődött, melyet egy fiatal mérnök, H.F.S. Morgan fabrikált egy 7 lóerős Peugeot motorra építve. Az így elkészült jármű karosszériája minden addiginál könnyebb volt, ezért a korszakban mesés gyorsulást lehetett vele elérni. Az Eagle névre keresztelt modell 1913-ban látta meg a napvilágot, s az első világháború elzúgását követő „boldog békeidőkben” az autóversenyek sztárja lett. Morgan egészen ’37-ig meg is maradt a jól bevált háromkerekes struktúra mellett. Az ekkor piacra dobott Four 4 névre keresztelt négykerekű legalább akkora siker volt, mint elődei. A negyvenes-ötvenes-hatvanas években a gyár modelljei sorra nyerték a különböző autóversenyeket, s a Morgan a sebességfüggők egyik kedvenc márkájává vált. 

HarmoNet tipp: A jövő energiája. Szükségben és élvezetre! >>

A hetvenes években egyre többen porolták le a fater, vagy a nagyfater évtizedek óta garázsban álló kocsiját, s a kimustrált öreg autók hirtelen komoly értéket kezdtek el képviselni. Kiderült, hogy a második világháborút követő nagy gazdasági-technikai fellendülést milyen kevés veterán élte túl, hiszen emberek nagy része az új autó vásárlásakor boldogan küldte roncstelepre a régit. A villámgyorsan felívelő „old timer” divatnak köszönhetően ezek most vagyonokat értek, s – ha tulajdonosuk egyáltalán megvált tőlük - meglehetősen gyorsan gazdára találtak. A hoppon maradt veterán rajongók segítségére a Morgan sietett. A brit gyár nem tett mást, minthogy elkezdte újra gyártani évtizedekkel korábbi modelljeit – vadiúj technikával, bivalyerős motorral, korszerű utasbiztonsággal. Természetesen szigorúan csak egyéni megrendelésre, és méregdrágán. Idővel a felső tízezer köreiben már nem is számított igazán menőnek az, akinek legalább egy Morgan nem pihent a garázsában.
  

Zöld elegancia
A luxusmárka manapság már nem csak erről híres, hanem a környezetvédelem ügye melletti elkötelezettségükről is. Több millió font befektetésével hidrogénmeghajtású autót fejlesztettek ki, melyet 2008 márciusában mutattak a Genfi Autószalon alkalmával. A LIFEcar névre keresztelt prototípus egyelőre még nem kapható sem nálunk, sem másutt, de forradalmi jellegű technológiája – melynek eredményeképpen a motor egyetlen „égésterméke” a víz – utat mutathat a világ összes nagy autógyártójának. 

Balogh Gábor
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 1070 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x