Milliméterenként százmillió van belőle a nyáladban! - Új...
Címlap / Kütyü és tudomány / Milliméterenként százmillió van belőle a nyáladban! - Új baktériumot fedeztek fel!

Forrás: Medipress

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-10-30

Új baktériumfajt fedeztek fel a tudósok az emberi száj flórájában, ez segíthet a fogszuvasodás és az ínybetegségek folyamatának megértésében és új kezelési módok kifejlesztésében.

Az International Journal of Systematic and Evolutionary Microbiology augusztusi számában megjelent cikkben William Wade, a londoni King’s College Fogorvostudományi Intézetének professzora arról beszélt, hogy az emberi szájban számos vírus-, gomba-, egysejtű- és baktériumfaj él, ezek közül legtöbb a baktérium, milliliterenként százmillió található belőlük a nyálban és mintegy hatszáz különböző fajba tartoznak, sokat közülük még el sem neveztek.

Egészséges, illetve daganatszövetek tanulmányozása közben találtak három ún. Prevotella törzset, amit nem sikerült azonosítani. A Prevotella fajok a száj normál flórájához tartoznak, de számos szájüregi betegségben és más fertőzésekben is szerepük van, az új fajt Prevotella histicolának nevezték el (histicola=szövetekben lakó).

"Ez a faj a szövetekben található, érdekes módon az egészséges szövetből és a daganatokból is izolálható" - nyilatkozta Wade professzor. "Ez megerősíti azokat a kutatásokat, amelyek szerint a szájüregi baktériumok a szövetek mellett a sejteket külön-külön is megfertőzhetik."

A fogszuvasodás és az ínybetegségek a világ leggyakoribb bakteriális fertőzései és a normálisan is jelen lévő baktériumflórában történő változások okozzák. A mikrobák összetételének megismerése kulcsfontosságú a szájüregi betegségek kezelésének és megelőzési módjainak fejlesztésében.

Medipress