4 hatékony tipp a jó alvásért
Címlap / Kütyü és tudomány / 4 hatékony tipp a jó alvásért

4 hatékony tipp a jó alvásért

Forrás: Medipress
HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-08-16

Bár a nyugodt éjszakai alvás értéke jól ismert, sok ember lényegesen kevesebbet alszik, mint a csúcsteljesítményhez szükséges nyolc óra. 

A texasi Baylor Regionális Egészségügyi Központ Összehasonlító Epilepszia- és Alvászavar-Központja szerint az okok és a megoldások az alábbiak lehetnek:
  • Csökkentsük a koffeinbevitelt. Ha reggel megiszunk egy nagy bögre kávét, hogy felébredjünk, majd vacsora után ismét, mindegy, azért-e, hogy későig fennmaradjunk, megzavarjuk a szervezet elalvási képességét. Különösen a lefekvés előtti hat órában figyeljünk oda a koffeinbevitelre.
  • Aggódjunk kevesebbet. Ha éjszaka ébren forgolódunk, miközben otthoni vagy munkahelyi gondjainkon rágódunk, az az elalvás megnehezítésén kívül nem sokat segít, így próbáljunk megszabadulni a gondoktól lefekvéskor. „Amikor letesszük a fejünket a párnára, egyetlen dolgunk az alvás” – mondta el a Központ vezetője, Raul Noriega egy sajtóközleményben.
  • Ne éjszaka eddzünk. A testmozgás jót tesz a szervezetünknek, azonban ha röviddel lefekvés előtt végezzük, árthat is, mivel nehezebbé teszi az elalvást. Ez amiatt van, hogy alváskor a testhőmérséklet körülbelül egy fokkal csökken, ám ha az edzés miatt kimelegedtünk, lehet, hogy csak órák múlva hűlünk le annyira, hogy el tudjunk aludni, magyarázta Noriega.
  • Alakítsuk ki alvási szokásainkat. Próbáljunk meg minden nap ugyanakkor kelni és feküdni, még hétvégén is. Kapcsoljuk ki a tévét és a zenelejátszót, oltsuk le a lámpákat és vegyünk egy meleg (nem forró) zuhanyt, hogy nyugodt hangulatot teremtsünk. Esetleg olvassunk még egy kicsit az ágyban villanyoltás előtt.

Medipress

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 1471 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x