A twitterezők uralják a közösségi médiát?
hirdetés
Címlap / Kütyü és tudomány / A twitterezők uralják a közösségi médiát?

A twitterezők uralják a közösségi médiát?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-10-29

A twitterezők és a MySpace tagok a legnagyobb közösségi média fogyasztók, ők azok, akik jellemzően a legtöbb hasonló oldalra regisztrálnak - többek között ez derült ki a Monddmeg.hu véleményformáló közösségi portál villámkutatásából. 


Rendezvénynaptár
Az iWiW 2002-es (akkor még WiW néven) megjelenése óta a közösségi oldalak gyors karriert futottak be hazánkban. A növekedést jól mutatja, hogy míg 2008-ban a rendszeresen internetezők 45 százaléka jelentkezett be hetente, és 14 százaléka naponta egy-egy közösségi oldalra, addig 2009-ben már 53 százalék tette ezt heti, 21 százalék napi rendszerességgel (KutatóCentrum-MASMI Hungary, 2009. december).

A közösségi média ereje az országgyűlési választások napján mutatkozott meg igazán, ahogy az egy Twitter bejegyzésben is olvasható, "a közösségi média főműsoridőt kapott". A kampánycsend meghosszabbításával ugyanis a Twitter és a Facebook hírfolyama elsődleges információforrássá lépett elő, a felhasználók folyamatosan osztották meg egymással az információkat, képeket és véleményeket.


Facebook és Twitter: a közösségi média kis tigrisei

Az egyes oldalak látogatottságát vizsgálva egyértelmű a több mint 4,2 millió taggal rendelkező iWiW dominanciája. A Monddmeg.hu villámfelmérése szerint a közösségi oldalakat használók 90 százaléka regisztrált az oldalra, míg a második helyen álló myVIP-nek csupán 47 százalékuk tagja. Ez utóbbi portálnak az oldal üzemeltetői által publikált adatok szerint 2,8 millió tagja van, míg a gyors ütemben fejlődő Facebook magyar felhasználóinak száma már elérte az 1,1 milliót, a Twitternek pedig több mint 35 ezer hazai regisztráltja van.

"A szolgáltatók által közölt adatoknál érdemes figyelembe venni, hogy azok vélhetően rengeteg fantomprofilt is tartalmaznak, hiszen például az iWiW hivatalosan közzétett tagszáma meghaladja a rendszeresen internetező magyarok számát" - emelte ki Barcza Enikő, a Monddmeg.hu-t üzemeltető KutatóCentrum üzletág igazgatója.

A szolgáltatók által publikált adatokkal összhangban a Monddmeg.hu felmérése szerint is a vizsgált oldalak közül a Twitternek, illetve a MySpace-nek van a legkevesebb magyar felhasználója: míg előbbire a közösségi oldalakat használók 3 százaléka, addig utóbbira 7 százaléka regisztrált. "Az eredmények ugyanakkor a tagok számát mutatják, a felhasználók aktivitásának vizsgálata feltehetően teljesen más képet mutatna" - magyarázta az elemző. A legalább egy közösségi oldalt használók 7 százaléka a felmérésben részt vevő 5 közösségi oldal egyikének sem tagja, ők más hasonló szolgáltatásokat vesznek igénybe.


Beérjük két közösséggel?

A közösségi oldalakat használók jellemzően nem egy, hanem több hasonló oldalra regisztrálnak. A felmérés adatai szerint a megkérdezettek 35 százaléka tagja csupán egynek az említett öt online közösség közül (iWiW, myVIP, MySpace, Facebook, Twitter), további 39 százalék két oldalon van jelen, ugyanakkor kettőnél több portálra már csak 19 százalék regisztrált. Nem meglepő, hogy a twitterezők tűnnek a legnagyobb közösségi média fogyasztónak: a Monddmeg.hu adatai szerint gyakorlatilag mindegyikük jelen van az iWiW-en, 76 százalékuk Facebook, 66 százalékuk myVIP és 56 százalékuk MySpace felhasználó is.

Bár a Twittert csupán a válaszadók 3 százaléka használja, a kereszthasználatot vizsgálva láthatjuk, hogy a Facebook tagok körében ez az arány több mint kétszeres (7%), míg a MySpace felhasználóknak már 24 százaléka csiripel. "A MySpace és Twitter magas kereszthasználatának egyik oka lehet, hogy ezt a két közösségi oldalt hazánkban egyelőre egy szűkebb elit használja, így ezeken az oldalakon csak a legaktívabb közösségi médiafogyasztók vannak jelen" - magyarázta az eredményt Barcza Enikő. Ezt igazolja, hogy a Twitter mellett a MySpace tagjai is jellemzően az átlagosnál több hasonló szolgáltatásra regisztrálnak be.


A myVIP a fiataloké

Az egyes oldalak felhasználóinak demográfiai sajátosságait vizsgálva kiderül, hogy míg az iWiW esetében kiegyenlített a korosztályok megoszlása, a myVIP tagjai közt a 18-24 évesek vannak többségben.  A két nemzetközi oldalra, a MySpace-re és a Facebookra is elsősorban a fiatalok regisztrálnak be. "A Facebook ma az egyik legfelkapottabb közösségi oldal, emellett az iWiW-hez képest több eszközt és lehetőséget kínál az interakcióra, amit jellemzően inkább a fiatalabb korosztály használ ki" - értékelte az eredményeket az elemző. A Facebook, amellett hogy elsősorban a 18-24 évesek látogatják, a budapestiek körében népszerűbb, a myVIP oldalra pedig elsősorban a vidékiek vagy egyéb nagyvárosban lakók regisztrálnak.


A kutatás hátteréről:

A villámfelmérést a Monddmeg.hu 2010 márciusában 1977 fő online megkérdezésével végezte. A kutatás a 18-64 éves, közösségi oldalakat használók körében zajlott. A cikkben szereplő közösségi oldalakról megadott regisztrációs adatok az adott oldal üzemeltetői által publikált tagszámok.





 
 
[ 2157 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x