Télre készül az autónk
hirdetés
Címlap / Kütyü és tudomány / Télre készül az autónk

Télre készül az autónk

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-12-03

Mit csináljunk az autónkkal, ha eljött a tél? Sok nő rémálma a „korareggeli köszörülés”. Ilyenkor csak a harcedzett férfi merészkedik utcára autóval? Nézzük, mit tanácsol az autós szakértő a téli utakra nőknek-férfiaknak!  

Kerüljük a fagyot!
Minden este kívülről és belülről egyaránt borítsa be a szélvédőt újságpapírral, hogy megakadályozza annak jegesedését. Ha autónkat magára hagyjuk, mindenképpen emeljük meg az ablaktörlő lapátokat, hogy az ne kössön az ablakhoz. Ha félünk attól, hogy megrongálják a kiálló lapátokat, helyezzünk alájuk egy-egy tejes dobozból kivágott alátétet, melyet többször is fel lehet használni, mert tűri a nedvességet.

Ne küldd el a benzinkutast!
Tudja mindenki, hogy az újfajta kutaknál könnyű tankolni, de a benzinkutasok sokat segíthet, ha ellenőrizheti az olajszintet, és megbizonyosodhatunk arról, hogy megfelelő hígítású ablakmosó-folyadékkal töltöttük-e föl a tartályt. A teli ablakmosó tartály elengedhetetlen, mivel a szélvédő nagyon hamar bekoszolódik. (Ebből akár tartalékolni is érdemes egy üveggel a csomagtartóban!) Rendszeresen ellenőrizni kell az akkumulátor állapotát, mivel az alacsony hőmérséklet jelentősen csökkentheti annak teljesítményét. Ellenőrizze az olaj minőségét is, mivel hidegben sűrűsége megnőhet.


Irány a mosó!
Rendszeresen mossa a gépkocsiját, mivel a rárakódott só károsíthatja az alvázat, a karosszériát, illetve az abroncsokat. A téli vezetés mindig kevésbé kiszámítható, mint a nyári, függetlenül attól, hogy az út havas, jeges vagy vizes, a felület mindig kevesebb tapadást biztosít télen, mint nyáron. A téli abroncs speciális kialakításának köszönhetően nem engedi, hogy a víz az abroncs alá kerüljön, csökkentve a vízen csúszás veszélyét.


Fontos a téli gumi!
A téli gumi sokkal jobb tapadást biztosít, mivel a futófelület barázdái mélyebbek, mint a nyári gumié. A jobb havas tulajdonságok érdekében a téli gumi felületén sokkal több bemetszést találunk, mint a nyári abroncson. A téli gumi speciális szilika-gumi keverékből készül, amely jobban alkalmazkodik a hideg körülményekhez és hatékonyabb fékezést biztosít.
Fontos: Mindig vegye figyelembe, hogy a jeges út
2-szer olyan csúszós, mint a havas;
4-szer olyan csúszós, mint a nedves vagy olvadt hóval fedett;
8-szor olyan csúszós, mint a száraz út.

Tippek: Abroncskereső
Abroncskereskedő kereső

Mit tartsunk az autóban?
Először azt mondjuk el, mit NE a kocsiban tartsunk; a jégkaparót és egy jégoldó sprayt. (Na meg egy meleg kesztyűt!) Bizony nem sokra megy a befagyott kulcslukkal, ha a kesztyűtartóban van a jégoldó! A kesztyűtartóban legyen még vontatókötél, aminek nagy hasznát veheti ha lecsúszott az útról és vissza szeretné húzatni magát. Egy külső hőmérőt, ha a gépkocsija nincs ilyennel felszerelve, hogy tisztában legyen a jegesedés veszélyével. Végső esetre, ha nagy hóban megyünk, a só, az ásó, a hólánc, zseblámpa, vagy más világításra alkalmas eszköz és egy-két pléd is fontos dolgok.

Vezetés havon
Legyen tisztában a saját és a közlekedésben résztvevők korlátaival. Figyeljen a környezetére. Ne tegyen semmilyen hirtelen kormánymozdulatot és kerülje a hirtelen gyorsításokat (fokozatosan gyorsítson). Kerülje továbbá a hirtelen fékezést és a nagy sebességet. Tartson nagyobb követési távolságot. Hogy hegymenetben elkerülje a megcsúszást, használjon magasabb sebességi fokozatot, mint amit száraz úton használna.

Fékezzen óvatosan – vagy inkább lassuljon
Elengedhetetlen, hogy féktávolságát a megváltozott körülményeknek megfelelően számítsa ki, és a fékpedállal együtt használja a motorféket is. A fékezésnek fokozatosnak kell lennie és kerülni kell a kerekek blokkolását. Amint a kerekek blokkolnak, az autó elkezd csúszni és kontrollálhatatlanná válik. Ha a kerekek mégis blokkolnának és a gépkocsi csúszni kezdene, azonnal hagyja abba a fékezést, hogy visszanyerje a kerekek tapadását. Ezután kezdjen el óvatosan fékezni, és használja a motorféket. A csúszásveszély miatt lejtmenetben kapcsoljon alacsonyabb sebességfokozatba, mint azt száraz úton tenné. Nehezen kezelhető helyzetek előtt (nagyobb kanyarok, lassítás stb.) a lehető legfokozatosabban fékezzen, és használja a motorféket.

Oldalcsúszás és Kanyarok
Havas úton, az oldalcsúszás elkerülése érdekében, elengedhetetlen a fokozatos gyorsítás. Ha a kerék csúszik, kapcsoljon magasabb fokozatba, hogy csökkentse a keréknek átadott nyomatékot, és visszatérhessen a megfelelő nyomvonalra. Mielőtt kanyarodna, lassítson le, figyelve arra, hogy gépkocsiját egyenesben tartsa. Kanyarodáshoz a kormánykereket forgassa lassan, folyamatosan, hogy elkerülje a kerekek megcsúszását. Kanyarban haladjon lassan, állandó sebességgel, így nem veszti el az uralmát gépkocsija fölött. Ha az első kerekek megcsúsznak, vissza kell szerezni a tapadásukat. Ezért emelje fel lábát a gázpedálról, így csökkentse sebességét: ha szükséges, óvatosan fékezzen, de kerülje a kerekek blokkolását. Ha a hátsó kerekek vesztik el tapadásukat (de az elsők még mindig tapadnak), gyorsítással szerezheti vissza az egyensúlyt. Semmilyen körülmények között ne fékezzen, mivel így csak növeli a gépkocsi megcsúszását. 

Miért használjak hóláncot?
Néhány síparadicsomban már kötelező, de csak mély hóban használja! Ha még nem rendelkezik hólánccal, feltétlenül az abroncs méretének megfelelőt válasszon, különösen ügyelve arra, hogy a lánc véletlenül se tehessen kárt a karosszériában. Olyan hóláncot vásároljon, amelyik szám szerint a legtöbb kapaszkodó felülettel rendelkezik (legalább tizenkettővel egy általános méretű abroncs esetében)! Miután megvette, gyakorolja, hogyan kell fel-, illetve leszerelni! Ez sokkal könnyebb nappal, mint az éjszaka kellős közepén.
Még több tipp a téli autózásról




 
 
[ 718 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x