Boldog gyermek, ép felnőtt - Minden szülőnek minden gyerekről...
Címlap / Otthon / Boldog gyermek, ép felnőtt - Minden szülőnek minden gyerekről

Boldog gyermek, ép felnőtt - Minden szülőnek minden gyerekről

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2024-03-29

A háromnapos konferencia alkalmából, olyan szakmai kvalitásokkal rendelkező előadókkal találkozhatunk, akik szaktudásukkal és gyakorlatukkal, tapasztalataikkal méltán lehetnek segítségére a gyermekekkel foglalkozó pedagógusoknak, pszichológusoknak, pszichiátereknek és a szülőknek. Számos módszer és technika bemutatására kerül sor, melyeket workshopok keretein belül is ki lehet próbálni, saját élmény szinten. 

Olyan módszerek, technikák bemutatása, amelyek alkalmasak arra, hogy a szociokulturális hátrányokat kompenzálják (vizuális technikák, és pedagógiai módszerek). A vizuális nevelés területén használható módszerek, eljárások, technikák, amelyek alkalmasak arra, hogy a gyermeki önkifejezést elősegítsék, amelyek élményszerűvé teszik a tevékenységet minden gyerek számára.

Berki Judit aki a legyen Jobb a Gyermekeknek Nemzeti Stratégia szécsényi kísérleti mintaprogramjának munkatársa Mi lesz belőled gyerek, hogyan segítsünk Neked? címmel, tart előadást. Melyben a család oldaláról történő megközelítés fontosságáról kíván beszélni, ahol a komplex összehangolt cselekvések, mint egy puzzle rakódnak össze, és segítik a fejlesztési folyamatok generálását, és megvalósítását a család és a település szintjén egyaránt. A fejlesztések, a szolgáltatásokhoz történő egyenlőbb hozzáférés lehetősége hatással van a gyermek mindennapi fejlődésre- a gyermeki én kiteljesedésére.

A gyermek lelkéről: Gyermeklélektan >>

Jámbor Csilla előadásában a szociális munkások közreműködésével és pszichológus irányításával megvalósuló, halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek társadalmi integrációját elősegítő kommunikációs, konfliktuskezelési, és egyéb szociális készségfejlesztést célzó csoport munkáját mutatják be. Részletezik, hogy milyen nehézségekkel, küzdöttek meg a csoportmunka során, ill. azt, hogyan, milyen formában sikerül együttműködni a gyermekeket oktató pedagógusokkal a céljaik hatékony eléréséhez. Bemutatják, milyen módszerek alkalmazásával tudják csoportkereteken belül a problémákat megoldani.

Bodor Tamás és Debreczy Márta az SZMM Gyermek és Ifjúsági Osztályának két vezető munkatársa többek között az alábbi kérdésekre keresi a választ előadásában: 
"Probléma, vagy lehetőség az ifjúság?"
"NIS-nek hívják, cselekvés lesz belőle?"
"Milyen szakmai irányok mentén állhat fel a gyermek és ifjúságügy?"
"Milyen új lehetőségeket és feladatokat jelenthetnek az EU-s források?"
"Jog, vagy kötelesség? Kinek a joga, kinek a kötelessége?"
"Sok bába közt...?"


A Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat 2009. évi ifjúsági szakmafejlesztő tevékenységét fogja bemutatni, különös tekintettel az idei évben induló akkreditált szakmai képzésekre és a Fiatalok Lendületben Program ez évi lehetőségeire. További előadók lesznek még: Földi László, Letenyei Márta, Bencze Hajni, Ruska Mónika, Varga M. Bea Érdekek, karrier utak és ellenjátszmák lehetőségei a magántanulóvá válásban – pódiumbeszélgetésre hívja az érdeklődőket Botár Béla, gyermekvédelmi felelős, nyugalmazott iskola- és kollégiumigazgató, Révész Magda, a Fióka Gyermek- és Ifjúságjóléti Központ igazgatója, Szebényi Csilla, a Belvárosi Tanoda kuratóriuma elnökhelyettese és tanára, facilitátor: Varga Bea szociológus, gyermekvédelmi szakértő vesznek részt a beszélgetésen.

A negatív társadalmi tendenciák következtében az iskola falain belülre özönvízszerűen jöttek be a problémák, amelyekre nem készültek fel a pedagógusok (tisztelet a kivételnek). Ugrásszerűen megnövekedtek az iskolán belüli konfliktusok: tanárok-diákok, diákok-diákok és szülők- tanárok között. A pedagógusok nem szeretik a problémás gyerekeket (ismételten tisztelet a kivételnek). Nincsenek adekvát megoldások, olyan használható módszerek, pedagógiai és pszichológiai eszközök, amelyekkel ezeket a konfliktusokat eredményesen tudnák "kezelni". Egyik konfliktusmegoldás, hogy megszabadulnak a problémákat okozó gyerekektől. Ezen a területen ahány ház annyi szokás. A magántanulóság Taigetosz a gyermek számára. A probléma más területre helyeződik át. A távolság nem közeledik. További előadók: Botár Béla, Révész Magda, Szebényi Csilla Kisgyerekkori fejlesztés - A részképességek célzott fejlesztése a játék eszközeivel, óvodás- és kisiskoláskorban

HarmoNet tipp: Házimunka, sütés-főzés a gyermekkel! Mibe vonhatod be? - Interjú Kovács Lázárral >>

Ebben az elméleti blokk-ban röviden áttekintik a részképességek hierarchiáját, fejlődési sajátosságait, a tanulásban betöltött szerepüket. A részképességek játékos fejlesztésének lehetőségeit a gyakorlatban is kipróbálhatjuk. Ajánlják az óvónők és pedagógusok mellett mindenkinek, akinek érdeklődése, lehetősége van a gyerekek egyéni vagy csoportos fejlesztésére szabadidős tevékenység vagy tanóra keretében.

Bemutatásra kerül az Iránytű pályaorientációs program a Bp. XVIII. kerületi hátrányos helyzetű gyerekek körében – a XVIII. kerületi Közmunka Egyesület és a Norvég Civil Támogatási Alap pályázat tapasztalatai alapján. Ez a program hátrányos helyzetű 12-18 éves fiatalokat céloz meg a XVIII. kerületben és elsősorban a fiatalok munkáról alkotott képét kívánja megváltoztatni. A workshop során beszámolnak a programról, a bementi mérés tapasztalatairól, gyakorlati példákat mutatnak a foglalkozáson előforduló játékokra.



Páll Viktória az innovatív módszerek a gyakorlatban, a 21. század pedagógiai elvárásai

Az innovatív módszerek a gyakorlatban, a 21. század pedagógiai elvárásai című előadásában az alapítványuk fejlesztéseit, alternatív pedagógiai programját mutatják be. Beszélni fog a lépésről lépésre pedagógiai programról, a program módszereiről (projektpedagógia, kooperatív csoportmunka, beszélgető körök stb.), a projektpedagógiával kapcsolatban szót ejtenek legújabb segédkönyvükről. Bemutatnak, egy a pedagógiai továbbképzésekben újdonságnak számító módszert, az on-line mentorálást, és az ehhez kapcsolódó óvodapedagógusoknak szóló tréninget.

HarmoNet tipp: Gyermekbántalmazás, agresszió az iskolában, drogprevenció és kiútkeresés - Konferencia minden szülőnek! >>

Kulcsár Mihályné a táplálkozás és az iskolai teljesítményről beszél majd.

Milyen hatással van a különböző vitaminok és ásványi anyagok hiánya az iskolai teljesítményre? Hogyan javíthatjuk a gyerekek koncentrációs képességét és kitartását a táplálkozáson keresztül? Milyen hatással lehetnek egyes táplálékérzékenységek a tanulási képességekre és a magatartásra?

De szóba kerül az autizmus kérdésköre,  a hiperaktívak életéről pedig Jávori Ildikó tudósít. A hagyományos témák mellett főként még az öko-lehetőségekről és a környezeti nevelésről hallhatunk.

Nagyon széles spektrumban válogathat az érdeklődő a témák között. Az itt említettek csak ízelítőül szolgálnak, bővebben a www.mindengyerek.hu oldalon tájékozódhatnak >>
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 5526 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x