Kreténeket nevelünk? - Oktatási reform kegyetlenül őszintén...
hirdetés
Címlap / Otthon / Kreténeket nevelünk? - Oktatási reform kegyetlenül őszintén

Kreténeket nevelünk? - Oktatási reform kegyetlenül őszintén

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-10-23

Elnézést kell kérjek a tisztelt Olvasótól, hiszen erősen kezdem soraim, azonban az állapot szinte tűrhetetlen. Használhatatlan, akadémikus, száraz, tárgyi túltudományosított tudással tömjük csemetéink fejét, idegrendszerét, és a használható ismeretek elmaradnak. Létezik kiút? Filozófiai szócsavarás helyett konkrét ötletek! 

 

Rendezvénynaptár
1. Történelem és a magyar történelem kérdése
A hagyományos magyar oktatásban a gyermekek a történelem óra során saját nemzetük, hazájuk múltjáról, eseményeiről, történelméről és ezzel párhuzamosan, amolyan vegyes váltóban, más országok, vagyis a világ történelméről, s egyéb külső okokról is hallhatnak. A hagyományos oktatás egyik nagy hibája, hogy annyira akar összemosni, egységet elérni, liberális értékrendet elérni, mindenféle kérdésben, hogy nem képes kiragadni egy-egy részt, és jobban megvizsgálni. Ezért javaslat, hogy a gyermekek hazánkban tanulhassanak, külön tanórákon a világi és egységes, nemzetek közötti történelemről, illetve külön elsajátíthassák saját nemzetük történelmét is. Mélyebben elemezve, nagyobb részletességgel, megemlékezve a leghíresebb szereplőkről, résztvevőkről a történelem időfonalán. A részletesebb elemzés, részletesebb megismerést hoz, és a gyermek saját hazájának érdekeit is képes jobban szem előtt tartani, saját népének gondolkodását, miértjeit is megértheti.

Fontos ez azért is, mert a tanuló ezáltal tisztábban lát, jobban képes megérteni a hétköznapi politikát, a mindennapok működését, hazájának államformáját, szervezeti felépítését. A szélsőséges ideológiákkal szemben képes kialakítani egy megértést - helyes felfogást, kerüli ezzel kapcsolatban a tévképzeteket. Puszta hóbortos követés helyett megismeri azok előéletét, korábbi elképzeléseiket, s nem esik bele ideológiai csapdákba. Mindemellett megismeri saját népének korai hagyományait, akár az ősvallással összefonódó elemeit, amely a nemzet közös tudatának alapja.

A magyar történelemórák plusz időt követelnek a gyermekektől, ezért ezeket az óraszámba más tantárgyaktól való idő elcsípésével érdemes létrehozni.



2. Testnevelés helyett: választott sport

A testnevelési órákon elsajátított mozgásforma nagyon fontos alapját képezheti egy fiatal későbbi testgyakorlásának, és a folyamat végzése a legszükségesebb fejlesztéseket adja meg a testnek, az izomzatnak. Ennek ellenére teljesen értelmetlennek tartom a testnevelés görcsös végzését, a kötélmászás, vagy éppen a felülés számonkérését, s az ebből való osztályozást. A testnevelés ilyen irányú végeztetése kellemetlenségeket okozhat azon gyermekeknél, akik kevésbé aktívak, vagy csak nem szeretnek vezényszóra ugrálni. Ellenben a gyermek, kötelezővé tétel nélkül ellustulhat, ezért ösztönözni kell egyfajta mozgásformára.

Erre kiváló a kötelező sportóra, ami a mozgást kezdeményezi, de minőségét nem határozza meg. A gyermeknek minden iskolába különböző sportokra kell lehetőséget biztosítani, ha egy iskola nem tud kellő választékot nyújtani, érdemes környezetében lévő más iskolákkal összefogva, sport órákat tartani. Minden iskolában 2-3 féle mozgás legyen végezhető, a gyermek ez időre átlátogathat a (az általában fizikailag is közellévő) másik iskolába. Kisebbeknél a kíséretet meg kell oldani! A csoportos, és főként a labdajátékok a csapatmunkát, a kombinációs és szervezői készséget, valamint a kommunikációt is javítják.

HarmoNet tipp: A szülő vagy az iskola nevel? - Felelősségvállalás a gyermek körül >>

A kötelező testgyakorlatokat, mivel meg kell szerezni, el kell végezni, ezért mindig a sport óra elején 15 perces bemelegítéseket és kötelező - általános - testgyakorlatokat is érdemes végeztetni.

A sport végzéséhez nagyon fontos információk:
  1. Nem minden gyermek szeret reggel korán sportolni egyből ébredés után, s végképp nem szereti, ha egy kiadós izzadás után tovább kell állnia és még 6 órán keresztül figyelnie a tanár szavait. Tegyük a sportot a nap végére, amikor a koncentráció már alábbhagyott.
  2. Nem minden gyerek szereti a csoportos sportágakat, sem a küzdősportokat, ők a pingpongasztaltól kezdve a kertészkedésig bármit próbálhassanak ki.



3. Magyar nyelv és irodalom

Egy kedves barátom leánya nemrégiben az iskolában az alábbi feladatot kapta: Írni egy fogalmazást a télről, csak névmásokkal. A gyermek 12 esztendős volt. Faggattuk, kérdeztük, hogy mit kellene csinálnia, mert magunk is alig értettük a feladatot (két újságíró). Végezetül hárman közösen összeállítottunk egy fogalmazást a télről, melynek első mondata egy összetettebb kijelentő mondat volt, majd névmásokat használgattunk a mondatokban. Értelmetlen, használhatatlan és zavaros tudást kapott a gyermek. A pedagógus egy olyan feladattal küldte haza őt, amely több volt számára, mint kihívás és nem magyarázta el neki rendesen a feladatot sem, nem adta át a tudást, nem kérdezett vissza, hogy valóban értitek-e gyerekek?! Mikor a gyermek aggódva emelte fel fejét a fogalmazás fölött: Mi lesz, ha rossz jegyet kapok ezért? Csak ezt válaszoltam: Kérd meg a tanárnődet, hogy írjon be az ellenőrződbe, hogy nem készültél fel rendesen, s ehhez csak névmásokat használjon.

Együtt kacagtunk.

A magyar nyelv és irodalom rendkívül fontos tantárgy. Viszont annyira kevesen tanítják hatékonyan. Emlékszem középiskolában egy unalmas, kiégett és mechanikus magyartanárunkat egy fergeteges, lelkes, konstruktív személyre cserélték. Láss csodát, a teljes osztály átlaga - kb. 30 fő – 2 egészt javult!

Magyarórán a gyerekek ma megtanulják a nyelvtant. Mechanikusan, szerkezetekre bontva. Nehéz tudomány, és nagyon kell érteni, hogy ezt a nehéz száraz anyagot, amit a pedagógus, az egyetemen már felnőtt fejjel sajátított el, át tudjuk adni a gyermekeknek. A nyelvtan ma valamiféle táblázatok sora, az irodalom pedig, a híres személyek történelme, nem ösztönző tantárgyak.

(A cikk a második oldalon folytatódik!)





Cikkünk folytatódik, lapozz!
 
 
[ 4785 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x