Csoki-hiszti a pénztárnál? Kerüld el!
Címlap / Otthon / Csoki-hiszti a pénztárnál? Kerüld el!

Csoki-hiszti a pénztárnál? Kerüld el!

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2023-09-25

Mégegycsokiiit! Vegyééél! - ordítja a kicsi, és ég a bőr a képedről. A pénztár elé tett apró édességek és más gyerek-szemnek vonzó holmik kemény csatát és kihívást jelentenek a szülőnek. 

A kisebb-nagyobb hazai áruházláncok és üzletek utóbbi években elterjedt stratégiáját gyűjtőnéven pénztárzóna marketingnek is nevezhetnénk. A szuper- és hiparmarketek azt a jól bevált trükköt alkalmazzák, hogy bizonyos termékeiket a pénztárak közvetlen közelében helyezik el abból a megfontolásból, hogy a vevő a vásárlás végeztével a kasszánál való várakozás közben, úgynevezett impulzív (előre be nem tervezett, a megszokott vásárlási szokásoktól eltérő, pillanatnyi ingerek hatására történő) vásárlásokat végezzen, emiatt ennek a területnek kiemelkedően magas a marketingértéke. Így a beszállítók képesek az adott áruháznak fix díjat, vagy pedig bizonyos százalékot fizetni az ilyen elhelyezésért. A pénztárak közelében elhelyezett termékek két nagy csoportba sorolhatók:

Élvezeti cikk, mint ajándék a vásárlás végén

Ennek a termékcsoportnak a leggyakoribb képviselői a dohányáruk, emellett gyakran találkozhatunk különböző édességekkel (csoki, cukor, rágó) és üdítőkkel, energiaitalokkal, fagyival, esetleg apró kacatokkal: kulcstartó, plüssfigura - így a gyerekeken keresztül gyakorolva további nyomást a szülőkre.



Leértékelt/Akciós termékek

Gyakran a pénztárak közelében elhelyeznek leértékelt, illetve akciós árucikkeket is, melyek közül legelterjedtebb a sláger terméknek számító akciós árú DVD-ket tartalmazó állványok/kosarak. Leértékelt élelmiszerek esetén nem árt odafigyelni, mivel gyakran a szavatossági idő lejáratának dátuma közelében állnak, vagy rosszabb esetben már túl is vannak rajta.

Amikor a gyerek a célpont
A gyerekek hiába csak 10-12 koruktól fogva képesek a reklámok kritikus befogadására, ennek ellenére mégis ők a hirdetések egy legfontosabb célpontjai. Emiatt a pénztárak környékén is található nekik szóló hirdetés. Így a számukra unalmas sorban állást valamilyen apró élmény kicsikarásával próbálják enyhíteni, ami lehet egy csomag rágó, egy szelet csoki, vagy bármilyen tárgy, amit szorongathatnak a kis kezükben, ezzel enyhítve a várakozás időtartamát.

Érdemes jó példát mutatnunk, mert amennyiben azt látják, hogy a felnőttek a pénztárnál apróbb tárgyakat vesznek le a polcról: rágó, borotva, elem, stb., akkor a látott minta alapján úgy érzik, hogy nekik is „jár” egy kis cukorka, csoki... Sorban álláskor nincs rá mód, hogy esetleg más ízű, más színű, esetleg gazdaságosabb terméket válasszunk, emiatt ilyen helyzetben a szülő engedékenyebb. De az engedékenységnek ára van, mert könnyen szokássá válhat.

HarmoNet tipp: Manipuláció a köbön: Ne hagyd magad! Légy tudatos vásárló és spórolj velünk! >>

Hogyan tudunk „védekezni”?

Élelmiszerek esetében ha a pénztárnál jutna eszünkbe, hogy valamiről elfelejtkeztünk, ne sajnáljuk rá az időt, hogy visszamenjünk a pulthoz, ahol nagyobb a kínálat és akár kedvezőbb áron is választhatunk, amivel pénzt takaríthatunk meg, nem beszélve az esetlegesen romlott árucikk miatti reklamációról, és az ezzel járó felesleges bosszúságról.

Ha pedig odafigyelünk arra, hogy mindig legyen nálunk szatyor/bevásárlótáska/hátizsák, azzal nemcsak feleslegesen kidobott pénzt spórolhatunk meg, hanem a környezetünk védelme érdekében is jót cselekszünk.



Amennyiben gyerekkel együtt megyünk vásárolni, vegyük figyelembe a következő szempontokat:
  • A csemeténk ne legyen éhes, szomjas vagy fáradt. Ezt elkerülhetjük ha viszünk magunkkal enni- és innivalót, pl. teát vagy vizet. Ha a vásárlást összekapcsoljuk valamilyen más programmal, pl. játszótér, vagy az áruházi mozgó játékok egyikének kipróbálása, akkor számukra gazdagabb élmény lesz, és nem a vásárlás lesz az elsődleges esemény.
  • Ha a gyerek külön bevásárló kosarat kap, amibe beleteheti az általa kiválasztott néhány árucikket, melyeket szintén saját kezűleg vesz le a polcról, azzal remek tanulási lehetőséget biztosítunk számára, pl. számolás, színek, formák elsajátítása területén. A kicsi nem fogja ezt végig cipelni, de egy nagyobb gyerektől már elvárhatjuk, hogy saját dolgait maga hozza. (Kakakó, joghurt, fogkrém, stb...)
  • Előre egyezzünk meg, hogy a nagy vásárlásnál egy dolgot választhat, ami X Ft értékhatáron belül van. (szülő pénztárcájától függően) Ehhez ragaszkodjunk, ezt tartassuk be.
  • Ha a pénztárnál valamilyen feladatot adunk neki, pl. segítsen kipakolni a kosárból, vagy kezdjen el öltözni, azzal elterelhetjük a figyelmét a pénztárzónában lévő csábító „veszélyekről”.
  • A supershop, vagy más bevásárló kártya a gyerek „fizetőeszköze” lehet a pénztárnál, így hasznosnak érzi magát, és büszke lehet arra, hogy ő is kártyával vásárol, mint a nagyok.

HarmoNet tipp: Plázáztunk a Balatonnál - itt még a vásárlás is felüdülés!  >>

Ehet-e a gyerek a nagyáruházban?

Erről megoszlanak a vélemények. Láttam már pénztári sorokon áttörő vad anyát kezében egy árva kiflivel, amit külön kifizetett – másokat feltartva, blokkot külön őrizve – hogy egyéves gyereke kezébe nyomhassa. Az egyéves mit sem értett az egészből, csak bömbölt, a sor morgott, az anya stresszelt. Olyat is, aki megengedte a gyereknek, hogy megcsócsálja a kiflit, amit aztán az ledobott a földre, anyuka meg tovább tolta a kocsit. Ezek szélsőségek. A bevásárlás hosszú folyamat, egy pici számára unalmas is. Ha egy kifli rágása leköti a gyereket, és azt végül a többi árucikkel együtt kifizetjük majd, akkor bátran egye a kicsi – ha otthonról viszünk ételt, lehet vele gond a ki és bejáratnál (hol vettük, van-e róla blokk). A 3-4 éves korú gyerek már érti, hogy csak az az árucikk a mienk, amit kifizettünk. Nekik ne tanítsuk, hogy vásárlás közben eszünk, ők már értik hogy ez nem helyes.

Forrás: Családinet
Képek: Piqs.de
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.




 
 
[ 3555 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x