Honnan veszed ezt az energiát? Amit az idősebb taníthat a...
hirdetés
Címlap / Otthon / Honnan veszed ezt az energiát? Amit az idősebb taníthat a gyermeknek

Honnan veszed ezt az energiát? Amit az idősebb taníthat a gyermeknek

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-01-22

Amikor a közel hetven éves nagymama lecsúszik a vízibicikliről a Balatonba, vagy fejest ugrik csónakról a Dunába, gyakran kérdezik tőle, miért kell ezt neki csinálni. Ő pedig azt feleli, hogy példát akar mutatni az unokáinak, hogy nem kell félni se a folyóvíztől, se a széltől, a csobbanástól: ha nem félünk, belülről melegít egy belső tűz, semmi bajunk se lesz.

Így mutattak példát a nagyszülők, a szülők, s egykor és ma is minden generáció megismerte a víz sodrását, hullámzását, lebarnult, de nem égett le, szél szárította a nedves testecskéket, s ha dideregtek, futni kezdtek. Megismerték a legfontosabbat, a bennük lévő energiát.

A fejlődés korlátlan lehetőségei vannak bennünk, és csak nagyon kis hányadukat használjuk ki. Pedig ez kiemelhet betegségből, nyomorúságból, újra és újra elkövetett hibákból, meggyógyíthatja a testünket, lelkünket.

Eredmény vagy kudarc

Egyetlen siker, vagy eredmény a kudarcok százait feledteti, ha figyelmesen követjük a siker útját. Aki szeret játszani, tudja, hogy nem nyerhet mindig, de nagyobb esélye van, ha figyel, és nem bízza vak véletlenre a szerencsét.

Magunk teremtjük a sötétséget, amikor azt mondjuk: elakadtam, megfeneklettem, nincs kiút, ez reménytelen. Viszont azzal szerezzük meg a lelki békét, ha ragaszkodunk az igaz, szeretetreméltó, nemes gondolatokhoz, mert azok bátorítanak, hogy megismerjünk mindent, amivel szembekerülünk. Ha olyan dolgokban hiszünk, amit nem értünk meg, automatikusan félrevezetjük magunkat. Igaz, nem lehet mindig minden helyzetben minden tényezőt mérlegelni. Ha törekszünk is erre, akkor is lesz újabb véletlen körülmény, amit nem vehettünk számításba, hiszen idegen természeti erők és más személyiségek is befolyásolják körülményeinket. Ám ha váratlan helyzetekben is megőrizzük nyugalmunkat, megtalálhatjuk a leghelyesebb utat, és új élményekkel gazdagodhatunk.

Sakk, sudoku

Számtalan játék van, ami éppen erre a váratlan helyzetre készít fel bennünket. Egy új fordulat megváltoztatja a helyzetet a táblán. Nem lehet megtanulni a játszmákat, de meg lehet tanulni sakkozni: tehetséggel, akarattal, szorgalommal. Már-már azt hisszük, hogy sikerült egy-egy sort helyesen kitölteni a sudokuban, amikor egy újabb sor mindent megváltoztat, kezdhetjük előről a gondolkodást, de végül is csak a gondolkodás vezet eredményre. Érzelmekkel, indulatokkal semmire se megyünk. Pontosan annyira kell tisztelni játékostársainkat, amennyi tiszteletet elvárunk tőlük, hiszen csak méltó játékossal érdemes játszani. Másoknak is szabadságot, szellemi békességet, bőséget kell kívánnunk, hogy izgalmas legyen a feladat.

HarmoNet tipp:
Ezotéria - A fiatalság forrása >>

A helyes cselekedetek ismétlése

Kocsit vezetni úgy tanulunk meg, ha ismétlünk bizonyos gondolatokat, mozdulatokat. Egy idő után kialakul a tudatalattiban gyökerező automatikus reflex, így minden tudatos erőfeszítés nélkül vezethetjük a kocsit. Ugyanilyen módon tanulunk meg járni, táncolni, úszni, kerékpározni. Pingpongozás közben a játékos alig látja a labdát, az ütő automatikusan mozog a labda után a jó játékos kezében. Ha új feladat elé kerülünk, ugyanezt kell tenni, kár lenne ismételgetni, hogy ehhez vagy ahhoz tehetségtelen vagyok.

Biciklizés

Egy ötvennyolc éves asszony – nevezzük Mirának – eddig nem mert felülni a kerékpárra. Általában inkább nyakig érő vízben úszogatott a Balatonban nyaranként. Néhány éve együtt él egy harminc éves fiúval, aki igencsak szeret sportolni. Szereztek egy kemping kerékpárt, melyről leér Mira lába a földre, és délutánonként Mira kerékpáron tekereg – még nem lehet száguldásnak nevezni, de már fenn van a pedálon a lába olykor tíz percen keresztül is – Kristóf pedig körbetáncolja görkorcsolyával. Egyre messzebbre mernek elmenni bíztatva egymást. Idén nyáron kenutúrára mentek, és Mira tele van új élménnyel: hogyan lehet megúszni  - avagy kiúszni – a zúgókat. Persze a legtöbb vidéki asszony kisgyerek korától jól biciklizik, ők megpróbálhatnának pingpongozni az unokákkal a sportpályákon. Csak egy hétig bámulnák őket a szomszédok, egy hét múlva ugyanúgy locsolgatnák a virágokat, mint ezer éve teszik. Autót vezetni is hamar megtanultak az asszonyok.

HarmoNet tipp: Az örök fiatalság 5. titka (videóval) >>

Agysejtjeinknek csak öt százalékát használjuk el egész életünkben, holott lehetőségünk lenne folyamatosan új dolgokat kipróbálni
, mint Rejtő Jenő alakjainak a sivatagban, vagy malájföldön. Ha magunkba tekintünk, meg is találjuk a forrását minden energiának: érdemes kipróbálni. Ha viszont a fiatalabb generációk megszokják, hogy a felmenők bármire képesek, akkor ők is hajlamosabbak lesznek új feladatokat megoldani.