Álmatlan gyerekek
Címlap / Otthon / Álmatlan gyerekek

Álmatlan gyerekek

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-08-09

A legtöbb gyerek nem alszik eleget, ami egyfelől a koffeinfogyasztásnak, másfelől annak tudható be, hogy sokan az ágyból nézik a TV-t. Egy felmérés szerint az ötödik osztályig a gyerekek kevesebbet alszanak, mint amennyit a szakemberek az optimális tanuláshoz és a jó iskolai teljesítményhez szükségesnek tartanak. 

A legtöbb gyerek nem alszik eleget, ami egyfelől a koffeinfogyasztásnak, másfelől annak tudható be, hogy sokan az ágyból nézik a TV-t. Egy felmérés szerint az ötödik osztályig a gyerekek kevesebbet alszanak, mint amennyit a szakemberek az optimális tanuláshoz és a jó iskolai teljesítményhez szükségesnek tartanak.

A gyerekek közel 70 százaléka nehezen alszik el, horkol, vagy más alvászavara van, derült ki az 1470 olyan felnőtt bevonásával készült felmérésből, akik 10 évesnél fiatalabb gyereket nevelnek.

– A gond az, hogy a probléma már csecsemőkorban elkezdődik – mondja Richard L. Gelula alváskutató. – A 3-11 hónapos csecsemők átlagosan 12,7 órát alszanak, holott az ajánlott 15 óra lenne. Az 1-5. osztályos iskolás gyerekek napi 9,5 órája is legalább heti 3,5 órával kevesebb, mint amennyire szükségük lenne.

Az alvás szoros összefüggésben van a tanulással és az emlékezőképességgel, ami kihatással van az iskolában nyújtott teljesítményre. A rossz hangulat és a depresszió pedig mind a gyermekeknél, mind a felnőtteknél krónikus álmatlanságot okozhat.
– Gyakran még azt is megérezzük, ha egy órával kevesebbet alszunk – mondta dr. Carl E. Hunt gyermekgyógyász.

A legtöbb szakember a koffeint és a hálószobai tévézést teszi felelőssé a problémáért. A három év fölötti gyerekek egynegyede napi legalább egy koffeintartalmú italt iszik, ami a napi alvást önmagában is 9,7 óráról 9,1 órára csökkentheti le.

Tíz iskolás gyerekből több mint 4-nek van TV-készülék a szobájában, ez heti 2 órával kevesebb alvást jelent. Dr. Hunt szerint a videojátékok, DVD-lejátszók, sőt, még a szöveges telefonüzenetek is hozzájárulnak a problémához. – Azt ajánljuk, hogy a hálószobát használják alvásra, és száműzzenek onnan mindent, ami nincs összefüggésben az alvással – mondja dr. Hunt

Ugyanez a probléma felnőttkorban is megfigyelhető. Alváskutatók szerint nem normális dolog az, ha valaki napközben álmos. A szakemberek felhívják a figyelmet, hogy itt teljes szemléletváltásra van szükség, a társadalom egész kultúrájának a megváltoztatására.

WebMD
D.L.
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 2394 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x