Mi kerüljön az uzsonnászacskóba? Csomagolj a gyereknek egészséget!...
Címlap / Otthon / Mi kerüljön az uzsonnászacskóba? Csomagolj a gyereknek egészséget!

Mi kerüljön az uzsonnászacskóba? Csomagolj a gyereknek egészséget!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-11-27

Újra itt az iskola, a különórákkal és házi feladatokkal, a szoros időbeosztásról nem is beszélve, ami olykor elkerülhetetlenül rohanásba és idegbajba csap át. Hogy ez ne menjen se a te, se a gyermeked egészségének rovására, íme néhány gyors és egyszerű ötlet tízóraira és uzsonnára. 

 

Rendezvénynaptár
A megunhatatlan (?) szendvics és még több variáció
A szendvics mindig nyerő választás, bár nem könnyű mindig egészséges hozzávalókat válogatni és folyamatosan újítani az ízvilágon egy kicsit. Az alábbi ötletek segíthetnek ebben.

A péksütemény legyen teljes kiőrlésű vagy legalább részben rozs-, tönköly- vagy zabliszttel kevert.  Próbálj meg olyan fajtákat válogatni, amiben kevés az adalékanyag és a hozzáadott maláta (ezzel csupán barna színűvé teszik a fehér kenyeret). Bár a barna kenyér  és  zsemle tagadhatatlanul drágább, de kisebb szelet, illetve kevesebb is elég belőle, arról nem is beszélve, hogy sokkal több tápanyagot tartalmaz, mint a finomított lisztből készültek. Felszívódása is hosszabb, ezért csemetéd később éhezik meg újra – ezzel a nassolási kényszernek is ügyesen elébe vághatsz!

Újíts
: csomagold barna pitába vagy puha tortillába a belevalókat. Ügyelj arra, hogy a lédúsabb zöldségféléket külön dobozkába tedd, így nem áztatja el a puhább kenyérféleségeket sem.

Egészséges zöldségek ebédre

Válogass valódi ételeket

Hogy igazán egészséges legyen a gyerek tízóraija, használj igazi sajtokat (pl. mozzarella, gomolya, feta stb.) a kenhető műsajtok és az adalékanyagokkal dúsított szeletelt sajtok helyett. A felvágottak terén is légy szigorú – ha megteheted, házi finomságokat, biotermékeket válassz.
A kenyérrevaló kencék közül ideális választás a házi vaj vagy sajtkrém, a krémes juhtúró, a humusz (csicseriborsókrém), az olívabogyópástétom. Ezekből ritka az adalékmentes bolti változat, de otthon is gyorsan elkészíthetők!

A szendvicsbe tegyél annyi nyers zöldséget (és esetleg növényi csírát), amennyi csak belefér, és persze, amennyit a gyermeked hajlandó megenni. A salátaféléktől a klasszikus uborkán, paprikán át óriási a választék – még a répa, retek, zeller is belefér vékonyra gyalulva. Ha azon szerencsések közé tartozol, aki már sikerrel meghonosította a zöldségfélék szeretetét a gyerekei körében, akkor ne feledkezz meg a salátáról sem.

Tipp
: A legmerészebb reformanyukák nyugodtan próbálkozzanak meg előre felvágott zöldségrudak csomagolásával: a fenti szószfélék valamelyikével kombinálva nagyon egészséges ebédet küldhetnek gyermeküknek.

Valódi sajtok

Egy kis nasi? Természetesen!
A nassolnivalók épp olyan fontosak, mint a főételnek szánt szendvics és egyebek. Ezeknél különösen fontos, hogy valóban ízletes édességekkel vagy ropogtatnivalókkal lásd el csemetédet, hogy minél kevesebbszer csábuljon el a boltban kapható, tápértékben szegény csipszek, kekszek, csokik javára.

A friss idénygyümölcsök, egy marék aszalt gyümölcs vagy olajos magvak, egy müzliszelet vagy egy szelet valódi csoki – mind remek választás.  Segítenek ugyanis fenntartani a napi energiaszintet, értékes tápanyagokkal látják el a fejlődő szervezetet, mégsem tartalmaznak (túl sok) mesterséges adalékanyagot.

További egészséges nasik és receptek itt.

Képek forrása: piqs.de
Knipsermann: Wir sind gesund!
Heinz Hasselberg: Partybrötchen im Korb
lowcoast80: Kaseplatte


Képforrás: Canva Pro adatbázis.



 
 
[ 3272 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
 




x